Gr
door Grunn1 Nov 5, 2015 om 01:48
Elektronica & tv

Garantie

Ik heb in februari van dit jaar een Harman Kardon home cinemaset besteld via de ING rentepunten winkel.
Nu werkt die niet meer. Bij wie moet ik nu zijn voor de garantie? Volgens de website van de ING rentepunten winkel moet je contact opnemen met Harman Kardon echter op de website van Harman Kardon staat dat je voor garantie alleen bij hen rechtstreeks kan zijn als je via hun eigen webshop hebt besteld.
Wie is verantwoordelijk voor de verzending van het defecte produkt, ben ik dat of de leverancier?

5502 20 Rapporteer

crewmember
door crewmember - Nov 5, 2015 om 10:11
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens de wet is ING verantwoordelijk.

Soms wil het nog wel eens zo zijn dat een bedrijf als ING een partnership met bijvoorbeeld paradigit aangaat en je daar dus je apparaat koopt welke dan via een voucher door ING vergoed wordt. In dat geval is paradigit je aanspreekpunt.

De eindvraag is eigenlijk: Wie staat er als leverancier op je bon!

me
door mein33 - Nov 5, 2015 om 12:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@epcot,

Gan naar de site van de ING Rentepunten.
Aan de rechterzijde op het scherm ziet u een vak : meer over.
In dat vak staan drie verwijzingen en daar kunt u alle info krijgen die u wilt.
Voor uw probleem moet u bij de leevrancier zijn en niet bij de ING

me
door mein33 - Nov 5, 2015 om 12:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

leevrancier = leverancier

crewmember
door crewmember - Nov 5, 2015 om 15:15
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mein33 schreef op donderdag 5 nov 2015, 12:52]@epcot,

Gan naar de site van de ING Rentepunten.
Aan de rechterzijde op het scherm ziet u een vak : meer over.
In dat vak staan drie verwijzingen en daar kunt u alle info krijgen die u wilt.
Voor uw probleem moet u bij de leevrancier zijn en niet bij de ING

Het feit dat ING dit zegt betekend niet dat het zo is als het in strijd is met de wet.

me
door mein33 - Nov 5, 2015 om 15:43
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=crewmember schreef op donderdag 5 nov 2015, 15:15][quote=mein33 schreef op donderdag 5 nov 2015, 12:52]@epcot,

Gan naar de site van de ING Rentepunten.
Aan de rechterzijde op het scherm ziet u een vak : meer over.
In dat vak staan drie verwijzingen en daar kunt u alle info krijgen die u wilt.
Voor uw probleem moet u bij de leevrancier zijn en niet bij de ING

Het feit dat ING dit zegt betekend niet dat het zo is als het in strijd is met de wet.

Als deze bemiddelingsmethode in strijd zou zijn met de wet dan heeft u een punt, maar vooralsnog is dit alleen maar een veronderstelling van u en daar komt niemand iets verder mee.
ING levert geen product.
ING verwijst alleen naar een leverancier waar met korting een product kan worden gekocht.
De leverancier levert het bestelde product en verstrekt ook de garantie die bij het product hoort.
Bijv. Bol.com verwijst op dezelfde wijze naar veel producten met korting welke via hun site worden aangeboden, maar welke door een ander geleverd worden met garantie. (naar eigen en probleemloze ervaring).

crewmember
door crewmember - Nov 5, 2015 om 16:11
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mein33 schreef op donderdag 5 nov 2015, 15:43]

Als deze bemiddelingsmethode in strijd zou zijn met de wet dan heeft u een punt, maar vooralsnog is dit alleen maar een veronderstelling van u en daar komt niemand iets verder mee.
ING levert geen product.
ING verwijst alleen naar een leverancier waar met korting een product kan worden gekocht.
De leverancier levert het bestelde product en verstrekt ook de garantie die bij het product hoort.
Bijv. Bol.com verwijst op dezelfde wijze naar veel producten met korting welke via hun site worden aangeboden, maar welke door een ander geleverd worden met garantie. (naar eigen en probleemloze ervaring).

Dat zij ik inderdaad in de eerste reactie. Het hangt er dus vanaf of ING dus zelf het product verkoopt op hun site, of dat ze alleen een voucher systeem of iets dergelijks hanteren. Er zijn dus 3 opties:

1:Het product is dus wel in de webwinkel van HK verkocht via een voucher systeem en HK is dus verantwoordelijk.
2:ING heeft een andere winkel in dit laten verkopen met een voucher systeem, dan is deze winkel verantwoordelijk.
3:ING heeft het product zelf verkocht en is zelf verantwoordelijk.

Het zou op de bon moeten staan wie verantwoordelijk is.

Meer info:
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Kopje: Fabrieks- of verkopersgarantie.

ro
door ron530 - Nov 5, 2015 om 18:09
4084 Antwoorden / 17 Vragen

ING verkoopt de producten via de importeur, voor Harman Kardon producten kunt u terecht op onderstaand adres.

[quote]Harman Consumer Holland
Herikerbergweg 35 (verdieping 8)

1101 CN Amsterdam

Telefoonnummer: 020 - 56 30 800

Faxnummer: 020 - 56 30 850

www.harmankardon.nl
www.jbl.nl

me
door mein33 - Nov 5, 2015 om 18:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=ron530 schreef op donderdag 5 nov 2015, 18:09]ING verkoopt de producten via de importeur, voor Harman Kardon producten kunt u terecht op onderstaand adres.

[quote]Harman Consumer Holland
Herikerbergweg 35 (verdieping 8)

1101 CN Amsterdam

Telefoonnummer: 020 - 56 30 800

Faxnummer: 020 - 56 30 850

www.harmankardon.nl
www.jbl.nl

Deze gegevens staan overigens gewoon op de site van de ING-rentepuntenwinkel net als alle leveranciers er met volledige gegevens worden genoemd.

Gr
door Grunn1 - Nov 5, 2015 om 23:07
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Bedankt voor jullie reacties

Het product is bij de ING gekocht zonder voucher, factuur staat op naam van de ING en wanneer je het product binnen 7 dagen retour wil sturen heeft de ING er een adres label van de ING bij gedaan. Heb inmiddels contact gehad met de ING en moest de recieven opsturen naar Ce repair want zij handelen de garantie af. Vind het wel een rare gang van zaken, je besteld bij de ING, je betaald de ING, de ING levert maar voor garantie met je toch ergens anders zijn.

me
door mein33 - Nov 6, 2015 om 13:36
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=epcot schreef op donderdag 5 nov 2015, 23:07]Bedankt voor jullie reacties

Het product is bij de ING gekocht zonder voucher, factuur staat op naam van de ING en wanneer je het product binnen 7 dagen retour wil sturen heeft de ING er een adres label van de ING bij gedaan. Heb inmiddels contact gehad met de ING en moest de recieven opsturen naar Ce repair want zij handelen de garantie af. Vind het wel een rare gang van zaken, je besteld bij de ING, je betaald de ING, de ING levert maar voor garantie met je toch ergens anders zijn.

Deze gang van zaken lijkt mij toch niet zo heel vreemd.
De ING is namelijk een "bankinstelling" die zijn/haar klanten een mogelijkheid biedt om met korting, want dat is het rentepuntensysteem, producten bij verschillende leveranciers te kopen.
Als ik u goed begrijp, dan zou u willen zien dat bijv. een balie- of kantoormedewerker van ING uw defecte apparaat gaat repareren.
Gelukkig gebeurt dat niet want als dat wel zo zou zijn dan zou deze site helemaal volstaan met klachten over de reparaties die uitgevoerd zijn door ondeskundig ING personeel. ;-))
En daarom heeft ING met de leveranciers afgesproken om de reparaties die onder de garantieregeling vallen door hen zelf te laten verzorgen of aan derden uit te besteden.
Het enige van echt belangrijk is dat uw klacht/garantievraag netjes wordt opgelost en daar ziet het vooralsnog wel naar uit.

crewmember
door crewmember - Nov 6, 2015 om 13:45
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mein33 schreef op vrijdag 6 nov 2015, 13:36]
Deze gang van zaken lijkt mij toch niet zo heel vreemd.
De ING is namelijk een "bankinstelling" die zijn/haar klanten een mogelijkheid biedt om met korting, want dat is het rentepuntensysteem, producten bij verschillende leveranciers te kopen.
Als ik u goed begrijp, dan zou u willen zien dat bijv. een balie- of kantoormedewerker van ING uw defecte apparaat gaat repareren.
Gelukkig gebeurt dat niet want als dat wel zo zou zijn dan zou deze site helemaal volstaan met klachten over de reparaties die uitgevoerd zijn door ondeskundig ING personeel. ;-))
En daarom heeft ING met de leveranciers afgesproken om de reparaties die onder de garantieregeling vallen door hen zelf te laten verzorgen of aan derden uit te besteden.
Het enige van echt belangrijk is dat uw klacht/garantievraag netjes wordt opgelost en daar ziet het vooralsnog wel naar uit.
Je snapt niks van het probleem. Ja iedereen weet dat ING een bank is en ze zelf geen technici in dienst hebben.

Het punt is dat ING de Epcot meteen doorverwees naar de leverancier, terwijl ING verantwoordelijk is. ING moet het probleem oplossen met zo min mogelijk overlast voor de consument. Als ze het oplossen door de reparatie aan te melden bij de reparateur, en de verzend sticker opsturen naar Epcot die hem dan bij POST nl kan afleveren is dit prima.

ING moet dit echter regelen, niet de TS.

Nu is ING dus van standpunt veranderd en kan de reciever opgestuurd worden naar een reparatie bedrijf.

@TS: Maak een filpje van de werking en foto's van de staat van de reciever voordat je hem weg stuurt. Zo heb je bewijs voor als ze hem nog verder slopen. Verder is HK niet meer wat het geweest is. Als je ooit een betere zou willen zou ik: Denon, Marantz, Onkyo, Yamaha, Sony SE series of NAD aanraden.

me
door mein33 - Nov 6, 2015 om 14:04
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@crewmember,

Mijn reactie is gericht aan Ts, maar het is zoals u opmerkt, ik snap inderdaad helemaal niets van dit probleem omdat er helemaal geen probleem is.
Ts. heeft een klacht over een via ING gekocht product.
Naar ik begrijp lost ING het probleem ook op maar schakelt daarbij de hulp in van de leverancier.
Wat is daar mis mee, helemaal niets lijkt mij.
Waarschijnlijk is Ts die mening inmiddels ook toegedaan.

h19l49
door h19l49 - Nov 6, 2015 om 14:14
121 Antwoorden / 0 Vragen

Sowieso zou ik niemand adviseren om een produkt van dit merk aan te schaffen.
Zelf heb ik de 330 - 380 - 480 en de 680 serie gehad waarvan de laatste het 1 maand heeft volgehouden en de andere 2 slechts 2 weken.
Gelukkig hebben wij hier in Leeuwarden een Mediamarkt die nooit moeilijk doen en zij hebben die troep gewoon weer terug genomen.
Er was een tijd dat dit merk best goed was maar met het toevoegen van de huidige toeters en bellen, om het zomaar even te noemen, is het mis gegaan bij dit merk.
Heb nu gewoon een 5:1 versterker van Marantz,niet goedkoop maar wel erg goed en betrouwbaar.
ING heeft regelmatig aantrekkelijke aanbiedingen in de rentepunten winkel waar vaak ook produkten bij zitten die de moeite waard zijn om ze even te checken waarom ze zo goedkoop zijn, bijvoorbeeld het natrekken van reviews.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 7, 2015 om 00:41
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Hoop tekst van iedereen, maar de vraag van TS is :
wie is er verantwoordelijk voor de verzending van het defecte product, ben ik dat of de leverancier ?
De vraag gaat helemaal niet over garantie, het gaat over de postzegels.
Meer niet.

Gr
door Grunn1 - Nov 7, 2015 om 10:46
1427 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op zaterdag 7 nov 2015, 00:41]Hoop tekst van iedereen, maar de vraag van TS is :
wie is er verantwoordelijk voor de verzending van het defecte product, ben ik dat of de leverancier ?
De vraag gaat helemaal niet over garantie, het gaat over de postzegels.
Meer niet.

Het gaat mij niet om de postzegels.
Ik meen begrepen te hebben dat waar je het product deze verkoper verantwoordelijk is voor het afhandelen van de garantie en dat ze je niet zonder iets te doen je direct mogen doorsturen naar een derde (natuurlijk niet koop bij particulieren).
Als ik iets bij bijvoorbeeld de mediamarkt koop en het gaat stuk dan moet ik terug naar de mediamarkt, zij mogen dan wel de fabrikant inschakelen die dan een monteur bij je langs stuurt maar dit hoef je niet zelf te doen (bij bijvoorbeeld groot witgoed) of je brengt iets terug en zij moeten zorgen dat het ergens gerepareerd wordt.

De Ing doet wel heel makkelijk door te zeggen nou hier heb je een telefoon nummer regel het zelf maar. Als er nu iets mis gaat, pakket komt niet aan bij de reparateur of is beschadigd dan moet ik het zelf oplossen.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 7, 2015 om 10:59
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Laten we even denkbeeldig veronderstellen dat ING voor u de garantie afhandeld.
Hoe komt uw apparaat dan bij ING ?
Dat zult u toch echt zelf per postpakket aan ING moeten versturen.
En wat blijft er dan over van uw tekst : stel dat het postpakket niet aankomt.
Of u het nou zelf naar de reparateur stuurt of naar ING, in beide gevallen kan er iets mis gaan.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===

=epcot schreef op zaterdag 7 nov 2015, 10:46: [quote

De Ing doet wel heel makkelijk door te zeggen nou hier heb je een telefoon nummer regel het zelf maar. Als er nu iets mis gaat, pakket komt niet aan bij de reparateur of is beschadigd dan moet ik het zelf oplossen.

crewmember
door crewmember - Nov 9, 2015 om 09:20
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op zaterdag 7 nov 2015, 10:59]Laten we even denkbeeldig veronderstellen dat ING voor u de garantie afhandeld.
Hoe komt uw apparaat dan bij ING ?

Dat is niet TS zijn probleem. ING moet dit goed regelen voordat ze zooi gaan verkopen, of ze moeten gewoon niks gaan verkopen.

Wat je meestal ziet is dat bedrijven als ING met een ander bedrijf in zee gaan die de verkoop en garantieafhandeling verzorgt. Dan heb je dit soort problemen niet en hoef je ook niet bank ok te bouwen tot detailhandel.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 9, 2015 om 12:30
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Crewmember,
uw antwoord heeft niets met de vraag te maken.
TS vraagt : wie is er verantwoordelijk voor de verzending van het defecte product, ben ik dat of de leverancier ?
En dat is duidelijk TS, want ING noch de echte leverancier komt het defecte product ophalen.

crewmember
door crewmember - Nov 9, 2015 om 14:41
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 9 nov 2015, 12:30]Crewmember,
uw antwoord heeft niets met de vraag te maken.
TS vraagt : wie is er verantwoordelijk voor de verzending van het defecte product, ben ik dat of de leverancier ?
En dat is duidelijk TS, want ING noch de echte leverancier komt het defecte product ophalen.
Beste Wim, je snapt het zelf niet. Je vorige bericht sloeg volledig de plank mis:

[quote=wimmi20 schreef op zaterdag 7 nov 2015, 00:41]Hoop tekst van iedereen, maar de vraag van TS is :
wie is er verantwoordelijk voor de verzending van het defecte product, ben ik dat of de leverancier ?
De vraag gaat helemaal niet over garantie, het gaat over de postzegels.
Meer niet.

De verantwoordelijke is dus duidelijk niet TS. TS staat hier in zijn recht om ING aansprakelijk te stellen voor het afhandelen van deze reparatie. Dit is volgens de wet zo bepaald. Zowel het inboeken als de Kosten voor het opsturen zijn voor ING. ING mag echter wel verwachten dat TS de versterker zelf naar het postkantoor brengt.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 9, 2015 om 16:29
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Hehe Crewmember,
een hoop tekst van u, maar ik ben blij dat u mij gelijk geeft.
Dat siert u.
Ik schreef dat TS het defecte apparaat zelf naar het postkantoor moet brengen.
Want dat is de vraag van TS.
En gelukkig bevestigt u dat Wimmi helemaal gelijk heeft.
Zo komt alles toch nog tot een goed einde.