st
door straight Jul 26, 2017 om 12:32
Elektronica & tv

Geen combinatie Ziggo met decoder Humax

Ik ben in het bezit van een ziggo decoder DCR7111 van het merk PACE. Hier zit een UPC kaartje in, aangezien ik in een UPCZIGGO gebied woon. Nu heb ik sinds 2 weken een Humax decoder, maar kan met het UPC kaartje alleen Ned. 1, 2 en 3 in HD kijken. Doordat het kaartje 'gepind' moet worden  heb  ik Ziggo klantenservice gebeld en daar wordt mij gezegd dat ze me geen Ziggo kaartje toesturen. Er werd mij gezegd dat ik dan maar geen Humax decoder moet kopen. Ik heb daarna een klacht ingediend bij Ziggo Klantenservice en hun reactie is als volgt

Beste meneer, mevrouw

Dat zal een teleurstelling voor je geweest zijn. Echter klopt de informatie die je van mijn collega wel.

De smartcard en PACE mediabox die je van ons in bruikleen hebt zijn aan elkaar gekoppeld. Deze werken dus niet los van elkaar.

Daarnaast woon jij in een gebied waar voorheen UPC de provider was. Binnen deze gebieden werken de Humax niet. Dus ook al zou je daar een smartcard voor hebben, dan nog gaat hij niet werken.

Binnen Ziggo word er alleen nog gewerkt met een bruikleen constructie. Dit betekend dat je voor een bedrag per maand een extra mediabox kunt toevoegen aan je abonnement. Gekochte smartcards worden al een langere periode niet meer geactiveerd.
Mvrgr

Toch schijnt het wel te kunnen als je op diverse websites kijkt om in een UPCZIGGO gebied deze decoder te gebruiken. Ik heb Humax gebeld. Zij hebben diverse malen aangegeven, ook naar Ziggo toe, dat het wel mogelijk is. Maar Ziggo wil niet (wie had wat anders verwacht).

3860 6 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jul 26, 2017 om 12:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het is zoals het is. Je had voor aanschaf van die decoder e.e.a. moeten checken.

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2017 om 12:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[edit verwijderd, off topic]

chris74
door chris74 Jul 26, 2017 om 12:40
564 Antwoorden / 44 Vragen

[edit, off topic]

dokun
door dokun Jul 26, 2017 om 12:48
152 Antwoorden / 0 Vragen

[edit, off topic]

Ge
door Genee - Jul 26, 2017 om 13:27
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ga naar  https://www.gebruikershandleiding.com/zoeken.asp

k
lik op het Humax type van u en u kunt op het forum uw vraag stellen.
Daar beantwoord meestal Humax expert Willem de vragen.

Cookies
door Cookies Jul 26, 2017 om 13:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die Willem zit ook op https://community.ziggo.nl/ Niet dat het zin heeft om daar een vraag aan te stellen, want het antwoord blijft hetzelfde als dat van klantenservice.

reflecs
door reflecs Jul 26, 2017 om 13:54
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hij heeft daar (bij Ziggo) al een soortgelijke vraag beantwoord :)https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/humax-5200-18189

Ziggo Webcare
door Ziggo Webcare - Jul 27, 2017 om 09:53
78 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is het niet mogelijk om een Humax 5xxx mediabox volledig te gebruiken in combinatie met de smartcard van jouw Pace mediabox. Je krijgt van Ziggo een mediabox welke geschikt is voor de regio waar je woont. In jouw geval is dat de Pace. Je kan wel FTA (free to air) zenders instellen op de Humax en hiermee de ongecodeerde kanalen kijken. Hoe je dat precies doet kan je lezen op onze website en dat is waar Humax mogelijk ook op doelt.

Hoe graag we ook willen, jouw wens om een Humax volledig werkend te krijgen is helaas niet mogelijk.

Groet,
Pim van Ziggo