hildehilde
door hildehilde Oct 3, 2007 om 20:36
Elektronica & tv

IT'S SERVICE

Een paar weken geleden kocht in bij IT'S in Hoogezand een mp3 (sweex)speler met FMradio (stond op op de verpakking) Thuis gekomen  heb ik de verpakking heel voorzichtig open gemaakt om de gebruiksaanwijzing te kunnen lezen. Deze bestond uit een cdrom,dus die heb ik uitgeprint . In de hele gebruiksaanwijzing werd met geen woord gerept over het gebruik van de radio (waarvoor ik hem grotendeels had gekocht) De hele gebruiksaanwijzing was sowieso heel summier maar 3 kantjes ,ik kon er niet zoveel mee.Ook het schermpje was vrij donker en ik kon het slecht lezen. Ik heb de winkel opgebeld om zeggen dat de gebruiksaanwijzing niets verhelderde over de radio die er toch echt inzat en dat ik hem graag wilde ruilen tegen een beter(duurdere cq ander merk) De muts uit de winkel zei dat dat niet ging omdat ik de verpakking al open had gemaakt. Hoe moet ik nu weten wat er op de gebruikerscdrom stond als in de verpakking niet open maak?Geen ruilen meer helaas. Its hoofdkantoor in Tilburg gebeld en daar werd mij gezegd dat ik binnen een paar dagen een telefoontje van de regiomanager zou krijgen.Ik wacht nog .2 weken later gemaild dat ik nog niets had gehoord en ik krijg gewoon geen enkele reactie.Gaat Its' met meer klanten zo om ,ik koop er in ieder geval nooit meer wat

548 8 Rapporteer

elenay
door elenay - Oct 3, 2007 om 20:46
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Kijk en dit staat in hun voorwaarden, dus daar moet je je op beroepen.

Artikel 8 Ruilen en herroepingsrecht
8.1 U hebt de verplichting om de producten onmiddellijk na ontvangst de producten nauwkeurig te (doen) inspecteren. Wanneer de producten bezorgd zijn door de bezorgdienst van It’s en een van de goederen bij aflevering beschadigd blijkt te zijn, nemen wij dit product retour en zal een nieuwe bezorgafspraak met u worden gemaakt. Indien de producten bezorgd worden door Selektvracht en een van de goederen bij aflevering beschadigd blijkt te zijn dient u contact op te nemen met de consumentenservice van It’s.

8.2 Voor al uw aankopen geldt een zichttermijn van 7 werkdagen na aflevering door It’s. In deze periode kunt u uw bestelling ongebruikt, onbeschadigd en compleet in de originele verpakking terugsturen. It’s geeft de wijze van retourneren aan. U dient hiervoor contact op te nemen met It’s. Dit kan telefonisch (013-5945200) of per Email. It’s zorgt ervoor dat het product bij u wordt opgehaald. De kosten van terugzending van € 29,95 zijn voor uw rekening. It’s zorgt voor terugbetaling binnen 14 dagen van het door de consument aan It’s betaalde.

Dus binnen 14 dagen zorgen ze voor terugbetaling, alleen zoals ik het heb begrepen is bij u die termijn al verstreken.

hildehilde
door hildehilde - Oct 3, 2007 om 20:52
11 Antwoorden / 16 Vragen

Bedankt voor uw antwoord en ja de termijn is al verstreken. Ik heb dat nummer ook gebeld (de tweede dag na aankoop) en zoals gezegd zou ik worden teruggebeld. Dit is niet gebeurd, ook op mijn mail wordt niet gereageerd . Dus als ze nu alsnog ooit nog eens reageren zal ik wel te horen krijgen dat de ruiltermijn is verstreken. Leuke jongens van Its.

Ik probeer de mijne wel aan iemand te slijten tegen een behoorlijk verlies maar bij Its zien ze mij nooit meer.

akkefiet
door akkefiet - Oct 3, 2007 om 20:58
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Heb even gekeken op de Sweex site (www.sweex.nl)
In de handleidingen daar wordt ook niet gerept over een radio.
Ze zullen wel alleen de algemen MP3 handleiding leveren.
Maar als er 'FM' op de speler staat zal er wel echt een radio in moeten zitten. Maar dat moet je waarschijnlijk zelf uitzoeken (?)
Probeer eens via de Menutoets en vervolgens met de pijltjes toets of je FMRadio kunt vinden.

Vrgr. AF

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 3, 2007 om 21:03
16885 Antwoorden / 202 Vragen

hildehilde@ punt is dat u in de winkel zelf al had kunnen, lees moete kijken om een en ander te controleren. Het lijkt mij dat u weliswaar nog moeite kunt doen omdat "de muts u ook niet volledig heeft voorgelicht"maar u mogelijk niet waar kunt maken dat uw product niet aan de gestelde verwacting voldoet / lees gebruiksaanwijzing. Het donkere scherm had u in de winkel kunnen controleren / ontdekken.

Mogelijk dat één van de collega experts u meer uitgebreid kan voorlichten betreffende de gebruiksaanwijzing van het radiodeel. Zie eventueel:

www.consuwijzer.nl

http://www.omroepgelderland.nl/programma.php?id=23&rubriek=828

GarantievolgensKassa

hildehilde
door hildehilde - Oct 3, 2007 om 21:09
11 Antwoorden / 16 Vragen

als er op de verpakking staat "FM radio included" moet ik dan echt in de winkel de cdrom laten bekijken of er in de gebruiksaanwijzing ook wordt uitgelegd hoe de radio functioneert, lijkt me nogal omslachtig. En dan was daar de verpakking ook opengegaan en had ik daar een pc ter beschikking moeten hebben en veel tijd, want een papieren handleiding zat er niet bij

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 3, 2007 om 21:20
16885 Antwoorden / 202 Vragen

neen, bij winkels als It's is het aan te raden om niet een ingepakt product mee te nemen maar het voor betalen uit te laten pakken en voor te laten doen!! (Hoe lastig dat ook lijkt, dat moet u altijd doen om gedegen verhaal te kunnen halen).

ma
door martin1 - Oct 4, 2007 om 15:31
346 Antwoorden / 4 Vragen

Is het niet zo dat er in het snoer van de oordopjes een radiootje zit? vaak is dit bij de goedkoopste modellen wel zo. Je kunt dan alleen maar door drukken naar de volgende zender.

Verder lijkt het me goed dat u gewoon langsgaat in de winkel. Door gelijk het hoofdkantoor te bellen drijf je de boel op de spits. Waarschijnlijk is degene aan de telefoon een telefoniste geweest die onvoldoende kennis van zaken heeft. de verkoper in de winkel zal, als u het probleem duidelijk uitlegt, zeker willen helpen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 5, 2007 om 08:11
16885 Antwoorden / 202 Vragen

en uitleg geven