ki
door kinnie Mar 25, 2013 om 12:20
Elektronica & tv

Na een paar seconden geen beeld wel geluid

Help! Als ik onze tv aanzet dan heb ik een paar seconden beeld en geluid en daarna valt het beeld weg en wordt helemaal blauw. Geluid is er nog wel. Garantie is verlopen. Voordat ik hem naar een reparateur breng zou ik eigenlijk graag willen weten of hier iemand is die weet wat 't probleem is. Anders ben ik al weer veel geld kwijt voordat er ook maar iets aan gedaan is.

4177 11 Rapporteer

freya
door freya - Mar 25, 2013 om 12:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo kinnie,

Daar is zo 1-2-3 niet een antwoord op te geven.....
Heb je dit probleem alléén bij TV-beeld? En kijk je 'analoog' of 'digitaal'? Heb je dit probleem ook bij het afspelen van opnames van b.v. een videorecorder, DVD-recorder of een DVD-speler?

En los daarvan, hoe oud is de TV? Wat heeft die gekost?

m.vr.gr. Freya

ki
door kinnie - Mar 25, 2013 om 12:40
36 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo Freya,

Wij kijken digitaal. Wij hebben geen dvd speler of videorecorder. De tv hebben wij in 2008 of 2009 gekocht en kostte 499,- euro. De tv heeft een groot scherm, niet zo'n oude 'dikke kast' dus. Ook niet zo'n hele moderne super platte.

freya
door freya - Mar 25, 2013 om 12:49
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=kinnie schreef op maandag 25 mrt 2013, 12:40]Hallo Freya,

Wij kijken digitaal.
.....
Het zou dus ook nog aan het decoderkastje kunnen liggen. Hoe is die aangesloten? HDMI? Scart?
Als eerste test zou ik toch eerst ergens een DVD-speler of mediaspeler 'lenen' om vast te stellen of het probleem nu bij de decoder of bij de TV ligt.

Vooralsnog is niet met zekerheid te zeggen wáár het probleem zit.

Freya

freya
door freya - Mar 25, 2013 om 12:50
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Oh enne...heb je dat decoderkastje al eens uitgeschakeld en opnieuw opgestart?

Freya

de eelco
door de eelco - Mar 25, 2013 om 12:55
607 Antwoorden / 92 Vragen

Mijn TV/LCD heeft alleen blauw beeld? Antwoord.

Waarschijnlijk heeft u een probleem met de kabel.

Controleer of deze allen juist zijn aangesloten

ki
door kinnie - Mar 25, 2013 om 12:57
36 Antwoorden / 21 Vragen

We hebben er wel eens een Playstation op aangesloten. Dan blijft het beeld wel goed. We hebben nu een oude 'dikke' tv aangesloten op het kastje, en het beeld is goed. Dus ik denk dat het toch aan de tv ligt Freya?

freya
door freya - Mar 25, 2013 om 13:01
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=de eelco schreef op maandag 25 mrt 2013, 12:55]

Mijn TV/LCD heeft alleen blauw beeld? Antwoord.

Waarschijnlijk heeft u een probleem met de kabel.

Controleer of deze allen juist zijn aangesloten

TS geeft ook aan:
[quote=kinnie schreef op maandag 25 mrt 2013, 12:20]Help! Als ik onze tv aanzet dan heb ik een paar seconden beeld en geluid en daarna valt het beeld weg en wordt helemaal blauw.
.....
Het lijkt me sterk dat het dan de aansluitkabel(s) is/zijn.....

Freya

ki
door kinnie - Mar 25, 2013 om 13:02
36 Antwoorden / 21 Vragen

Ja decoderkastje al aan en uit gezet Freya. Dat hielp ook niet.

@ De Eelco: als het aan een kabel lag dan zou de tv die we nu hebben het toch ook niet doen? Of......??? Ik ben eerlijk gezegd zo 'a-technisch' als wat als het om elektronica gaat!

de eelco
door de eelco - Mar 25, 2013 om 13:04
607 Antwoorden / 92 Vragen

met wat voor soort kabel (scart of hdmi)heeft u het aangesloten...

freya
door freya - Mar 25, 2013 om 13:05
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=kinnie schreef op maandag 25 mrt 2013, 12:57]We hebben er wel eens een Playstation op aangesloten. Dan blijft het beeld wel goed. We hebben nu een oude 'dikke' tv aangesloten op het kastje, en het beeld is goed. Dus ik denk dat het toch aan de tv ligt Freya?
En de decoder heb je nu met dezelfde kabel op de oude TV aangesloten als waarmee je die op de andere TV aansloot? En is het HDMI of scart?
En heb je ook andere ingangen op je TV geprobeerd?

Freya

ki
door kinnie - Mar 26, 2013 om 11:13
36 Antwoorden / 21 Vragen

Ik had de tv al losgekoppeld Freya. En weet niet meer hoe deze aangesloten was. De tv is inmiddels door een kennis opgehaald om te proberen erachter te komen wat er aan de hand is. Ik hou jullie op de hoogte! In ieder geval bedankt voor de vriendelijke reacties!