cl
door clif Jul 10, 2009 om 12:48
Elektronica & tv

Nieuwe koelkast 12 uur uit of toch korter

Hoe belangrijk is het om de koel/diepvries combinatie kast 12 uur na paatsing pas aan te zetten?

Kan het erg veel kwaad om het al na 6 of 8 uur aan te zetten?

Alvast bedankt voor het antwoord.

273905 10 Rapporteer

ta
door tammiek - Jul 10, 2009 om 13:00
98 Antwoorden / 12 Vragen

hoi,

hoeveel uur een koelkast moet staan heb ik geen verstand van. maar mocht de koelkast tijdens het vervoer hebben gelegen (dus dat hij niet staand vervoerd is) dan kan het zijn dat er olie in de motor is gelopen en daarom moet een koelkast uren blijven staan zodat die olie er weer uit kan lopen.
je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen en hem een paar uur te lang uit laten staan dan dat je hem "te vroeg" aan zet en dat je daarmee je koelkast kapot maakt.

groetjes

dirck
door dirck - Jul 10, 2009 om 13:05
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Het gaat erom dat alle koelvloeistof weer naar beneden gezakt is.

Als de koelkast gewoon rechtop vervoerd is, dus niet liggend, dan kun je hem volgens mij wel na 2 of 4 uren aanzetten.

soepkiep
door soepkiep - Jul 10, 2009 om 15:24
529 Antwoorden / 75 Vragen

ik had hem na 4 uurtjes al weer aan staan en die draait nog die man van it's zei tegen mij dat dat voldoende was

pe
door peterus - Jul 10, 2009 om 16:02
84 Antwoorden / 14 Vragen

Tip:Lees bij elke aanschaf eerst de gebruiksaanwijzing Wat het aantal uren betreft voordat men de koelkast/vrieskast aansluiten betreft staat echt wel vermeld in de gebruiksaanwijzing en vervoer dient recht op plaats te vinden zoals op de de verpakking zelfs al wordt aangegevenBeetje winkel levert het aan de deur af.Zelf opgehaald en plaatsen?Wacht gewoon de eerste 24 uur wel zo verstandig te noemen.Wat wat meniggeen niet weet aub de koelkast eerst schoonmaken als is hij nieuw wordt nl behandeld binnen in met een chemische stof binnen in om schimmel te voorkomen.Staat in de gebruiksaanwijzing vermeld.

aurora1
door aurora1 - Jul 10, 2009 om 16:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@clif, staat dat niet in de gebruiksaanwijzing of installatie instructies vermeld?

cl
door clif - Jul 10, 2009 om 16:56
3 Antwoorden / 4 Vragen

Nee het staat niet in de gebruiks aan wijzing

cl
door clif - Jul 10, 2009 om 16:57
3 Antwoorden / 4 Vragen

De koelkast is liggend vervoerd

mastag
door mastag - Jul 10, 2009 om 17:16
955 Antwoorden / 19 Vragen

Hoi

Ik heb onlangs een nieuwe Siemens koeler en vriezer gekocht. In beide gebruiksaanwijzingen staat dat 30 minuten na pllatsing het apparaat mag worden ingeschakeld. 6-8 uur is dus al erg royaal.

poltol
door poltol - Jul 10, 2009 om 18:29
3885 Antwoorden / 22 Vragen

@mastag,        Mits vervoerd volgens de instrukties op de verpakking, dus niet liggend zoals hier verteld wordt.

@vraagsteller,   Ik zou voor zekerheid kiezen en zeker 12 uren wachten. Het koelsysteem moet zich namelijk weer geheel vullen en stabiliseren.

Vr.gr. poltol

jajadj
door jajadj - Jul 13, 2009 om 22:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Nieuwe koelkast mits rechtop vervoerd +- 4 uur laten rusten.

Bij plat vervoer toch 12 uur uit laten staan.

Ben zelf werkzaam in deze sector en adviseer dit altijd aan mijn klanten.