bo
door bobxlnl Dec 10, 2008 om 12:20
Elektronica & tv

Onderdeel voor Kickspace 800

Hallo,

Ik had al eerder een vraag gesteld over mijn Kickspace die alleen nog op handbediening (knopje koud i.c.m. knopje lage of hoge snelheid aanzetten) draait als de cv op temperatuur is. Eén van tips die ik kreeg was dat de temperatuur voeler vuil en/of stuk zou kunnen zijn. Nu heb ik als testje bij een andere Kickspace de temperatuur sensor in mijn Kickspace gezet. En hij loopt weer als een zonnetje. Echter, nu probeer ik via telefoontjes en internet er achter te komen waar ik zo'n eenvoudige kleine temperatuur voeler aan kan schaffen. Heeft iemand enig idee waar ? ? ?

Via een paar telefoontjes krijg ik te horen dat het wellicht om een Clixon temperatuur sensor gaat die bij 38 graden de ventilator van de Kickspace als het ware moet opstarten.

Bob

2100 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 10, 2008 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Had ik het zowaar bij het rechte eindje.

Bij deze een link naar diverse bedrijven dan heb je een paar adressen waar je kan informeren of ze je kunnen helpen.
Kickspace

Nu staat mij bij dat er in Purmerend een bedrijfje zit welke ook onderdelen verkoopt, maar ik weet helaas de naam niet meer.

Misschien kom je hem tegen.
Succes, Rebel

ve
door verwijderd - Dec 10, 2008 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Bob,

Mooi dat je het vond. Word je ook niet dommer van.

Had ik het zowaar bij het rechte eindje.

Klikson® (Texas Instruments) kun je gewoon bij een onderdelenboer halen. Onderdelenhuis/Handyman. Als je bij mij in de buurt woont heb ik er nog wel. Let wel op dat je er één koopt voor de goede temperatuur. Ze zijn er voor verschillende temperaturen.

Zoals ik al aangaf is 38 graden origineel, doch tussen 25 en 50 graden is alles goed.

Ze zijn ook niet duur, max. €10,- schat ik. Simpel ding: contactplaatje en een contactplaatje van bi-metaal. Machinaal geperst in een bakelieten dopje met een metalen plaatje gesealed. Zoals ik al schreef, 2 aansluitingen. Meestal fast-on's.

Ze zitten ook in verwarmde autospiegels om de stroom uit te schakelen bij +/- 10 graden en in te schakelen bij -1 graad. Dat is voor jou te laag, anders kon je er zo één van de autosloop halen uit een kapotte spiegel.

Hardware ERror MAN

ve
door verwijderd - Dec 10, 2008 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de goede orde:

Het betreft hier een reactie op een op 04-12-08 gestelde vraag.

Zie:http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&_uc=no&cat=25470&qid=436182

De fabriek van Texas Instruments te Almelo heeft zeer lang Klikson® geproduceerd in massafabricage. Heb ze zien produceren.

Als ik me niet vergis is de productie enige jaren (10?) geleden naar Verwegistan verplaatst.

Hardware ERror MAN.