ditisdedylan
door ditisdedylan May 27, 2021 om 19:46
Elektronica & tv

Ondeugdelijk toetsenbord Apple MacBook Pro

Ik heb in 2019 een MacBook Pro aangeschaft, niet wetende van het falende toetsenbord waarvoor Apple publiekelijk excuses heeft aangeboden.

In september 2020 ben ik naar de Apple store geweest, met het bekende probleem van de "plakkende toetsen". Apple heeft toen mijn toetsenbord vervangen voor een zelfde ondeugelijk toetsenbord. Deze is nu wederom defect aan het gaan, de oplossing die geboden wordt is het vervangen van het toetsenbord voor wederom zo'n problematisch toetsenbord omdat het toetsenbord van de nieuwere generatie MacBook niet past.

Mag dit wel? Het verangen van een ondeugedelijk product met een duidelijk ondeugdelijk product?

2545 6 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 27, 2021 om 20:05
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Dylan,

Ik raad u aan om uw klachten op papier te zetten en aangetekend op te sturen naar Apple Nederland.

Vraag eventueel of u korting kunt krijgen als u een nieuw model koopt.

tijger1
door tijger1 - May 27, 2021 om 20:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen
ditisdedylan
door ditisdedylan May 27, 2021 om 21:27
Antwoorden / 2 Vragen

Ja, deze heb ik gelezen en in september j.l. gebruik van gemaakt, het probleem is dat dit geen permanente oplossing is omdat Apple hetzelfde toetsenbord plaatst.

tijger1
door tijger1 May 27, 2021 om 21:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar niet al die toetsenborden schijnen dat euvel te hebben.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 27, 2021 om 22:12
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Neen. en zie het advies va @GEBORENAMSTERSDAMMER dar u ak kreeg.. U heeft wettekijk recht op een deugedelijk pruduct en ik een  (moge;il,iet wat veel verwizinge wat u ook nog kunt doen en uw rechten op basis van wetgeving: (het is aan u wat ermee  te doen: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25

U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 28, 2021 om 10:51
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Nogmaals laten vervangen.

Apple had blijkbaar nog  2019 in voorraad en nu nieuwe productie gezien aantal klagers....

Materialen verouderen en  bij een nieuwe niets te zien.
Ze lossen gezien het eerder geplaatste schema van Tijger1 laat zien ook de 2016 op!

Andere merken laten je zitten of sturen Factuur.
Dus netjes dat ze dit erkennen en meer dan 2 jaren garantie geven.

mo
door mof - May 28, 2021 om 11:33
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ikken het probleem van plakkende toetsen niet, ws omdat ik niet op een mcbook werk :-)
maar ja, apple heeft het recht het toetsenbordte vervangen totdat de garantie is verlopen, daarna mag u betalen.

apple is niet meer wat het ooit was ... ze proberen op allerlei manieren geld uit de zakken van consumenten te kloppen. In dit geval komen ze van die partij slechte toetsenborden af.

Co
door Contentino - May 28, 2021 om 18:25
16 Antwoorden / Vragen

MOF,
apple is niet meer wat het ooit was ... ze proberen op allerlei manieren geld uit de zakken van consumenten te kloppen. In dit geval komen ze van die partij slechte toetsenborden af.
........................................................
Ik ken Apple niet anders dan een bekakte firma waar je de hoofdprijs betaalt voor een produkt zonder enige meerwaarde.
Maar ja , dat logo geeft je natuurlijk wel een status en daar gaat het bij vele om.
Ik doe veel aan video en foto bewerking en had daar destijds , op aanraden van een vakman , een Apple pc voor aangeschaft.
Nu , heb ik een Windows pc en die doet gewoon wat hij doen moet in mijn geval.
Was toen destijds ook niet goedkoop , maar wel veel minder als de apple meut.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum May 28, 2021 om 18:54
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Mijn dochter kreeg wel voor haar 2016 een nieuw toetsenbord,  Portokosten en verder niets betaald.

Dus als je  vooroordeel hebt.
Zij  heeft  wegens bekend gebrek gewoon  nu 2e keer een nieuw toetsenbord gekregen.