yv
door yvorob Jun 12, 2004 om 22:33
Elektronica & tv

Op niveau

Ik kreeg vandaag post van 'op niveau' . Een serie aanbiedingenkaartjes. Daarin wordt ook een aanbieding gedaan van een pakket DVD's waarbij je gratis een DVD/videospeler ontvangt. Ik heb hier ernstige twijfels over. Is er iemand met ervaring met deze aanbieding. Zie ook www.opniveau.nl.

Met vriendelijke groeten, Rob

1163 16 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Jun 12, 2004 om 22:52
763 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is een bekend verhaal, U twijfel is echter gegrond u ontvangt de DVD-speler pas aan het eind van de rit, of in een aantal gevallen helemaal niet. hier op het forum is nog een soortgelijke vraag te vinden van mensen die op deze aanbieding zijn ingegaan ga even naar,                                                    http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&cat=884&qid=7250

Groeten

kamphuysen
door kamphuysen - Apr 8, 2013 om 12:06
252 Antwoorden / 68 Vragen

Het feit alleen al dat een Minister dit aankaart zonder zelf eerst met die gasten een hele klap op de tafel te zetten, geeft al aan dat je nu wordt genaaid. Die kosten kunnen ook al per 01 augustus aanstaande omlaag of zit ik fout?

ha
door hansjanny - Apr 8, 2013 om 13:26
3 Antwoorden / 2 Vragen

De zorgverzekeraars hebben winst gemaakt door het uitkleden van de basisverzekering en het verhogen van het eigen risico. Daarom moeten alle gemaakte winsten teruggegeven worden aan de verzekerden zonder verdere uitkleding van de basisverzekering, verhoging van de premies en met verlaging van het eigen risico.

pk49
door pk49 - Apr 8, 2013 om 13:28
243 Antwoorden / 2 Vragen

het feit dat de zorgverzekeraars pas hun premies verlagen als ze aangresproken worden op hun grote winsten,doet niet veel goeds voorspellen voor de toekomst.Deze winsten halen ze al enkele jaren binnen oznder de premie te verlagen.Bovendien moet de patiënt steeds meer zelf betalen.Moeste net 50 euro betalen bij de apotheek voor zaken die voorheen door de verzekeraar betaald werd.Ik voet me,net als @kamphuizen behoorlijk "genaaid" excusez le mot.

pk49
door pk49 - Apr 8, 2013 om 13:31
243 Antwoorden / 2 Vragen

sorry voor de spelfouten,ik was erg boos.

wo
door wordtwakker - Apr 8, 2013 om 14:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal met Kamphuysen eens. Zorgverzekeraars moeten nu niet doen voorkomen alsof ze nu pas winst maken vanwege goedkopere medicijnen.
Haha laat me toch niet lachen. Al jaren wordt er meer dat 50 miljoen euro besteedt aan reclamespots om nieuwe zieltjes te winnen. "Waarom??" vraag ik me steeds weer af als de zorg (zoals ons al jaren wordt wijsgemaakt) onbetaalbaar wordt? Dan zit toch geen enkele zorgverzekeraar nog te springen om nieuwe verzekerden? Of ben ik nou gek? De Minister reageerde m.i. veel te vrijblijvend. Ik verwacht er ook eerlijk gezegd niet veel van. Of ja, misschien een tientje voor de schone schijn?! Volgens mij kunnen de premies minstens gehalveerd worden. Ook omdat er steeds minder vergoed wordt van waar het meeste gebruik gemaakt wordt. Meest schandalige vind ik dat wij als burger ons laten bestelen zonder dat we er ook maar iets tegen kunnen doen. Als je niet betaalt volgen er heftige sancties.

haarp
door haarp - Apr 8, 2013 om 15:07
514 Antwoorden / 62 Vragen

Hoe zit het met de eigen bijdrage in de zorg? Als je met je partner afhankelijk bent van medicijnen loopt de rekening al snel op naar € 700.00 per jaar. Dit laatste is niet eerlijk.

ta
door tar - Apr 8, 2013 om 15:09
522 Antwoorden / 9 Vragen

Citaat, 06 april 2013

"Naar aanleiding van de oproep van minister Schippers om consumenten mee te laten denken over wat er goedkoper kan in de zorg, heeft Kassa een wedstrijd georganiseerd voor het beste besparingsidee. Vorige week lieten we zien welk idee uit maar liefst 800 mailtjes door een vakjury werd uitgekozen tot het beste 'Kassa weet het Beter idee'. Ook het Kassa Panel koos het beste idee uit en met deze ideeën vertrok Brecht deze week naar Den Haag om de tips voor te leggen aan minister Schippers".

De Kassa-redactie en mevrouw Brecht van Hulten hebben zitten slapen!

Volgend jaar kan volgens VVD-minister Edith Schippers de premie pas omlaag?! En men ziet dit als een goede/constructieve toezegging?

De feiten!:

De zogenaamde non-profit zorgverzekeraars maakten verleden jaar 800 miljoen Euro winst en hebben een buffervermogen opgebouwd van 6 miljard Euro… 2.5 keer zoveel als de Nederlandse bank eist…

Voor de zogenaamde "noodzakelijke" privatisering werd er met de hand op het hart heilig beloofd dat er geen winst zou worden gemaakt door de Nederlandse private non-profit zorgverzekeraars; wij weten nu zeker wat al de beloftes waard blijken te zijn...

Niets, helemaal niets staat een verlaging van de ziektekostenpremie dit jaar al in de weg!

De nietszeggende en vrijblijvende toezegging van Schippers om de premie mogelijk volgend jaar pas te verlagen is je ronduit met open ogen kinderlijk eenvoudig laten afschepen, onbegrijpelijk!

Let op mijn woorden: De premie zal volgend jaar ook weer niet worden verlaagd en/of er zullen weer zaken uit het verplichte pakket verdwijnen.

natuurmens
door natuurmens - Apr 8, 2013 om 16:21
158 Antwoorden / 4 Vragen

Als nu ook de dure EU regelgeving zoals medische rapporten niet langer geldig zijn dan 2 jaar moet er feitelijk een herkeuring plaats vinden. Dat is erg kostbaar als je ziekte nooit overgaat.

ja
door jantje.i. - Apr 8, 2013 om 16:25
2 Antwoorden / 1 Vragen

Als de premies omlaag kunnen ?
Waarom niet de eigen bijdrage omlaag ?
Want in bijna alle gevallen dat ergens voor betaald moet worden, betaal ik ook mee !
Kinderbijslag voor kinderen van een ander.
Pensioen voor anderen, ga zo maar door, toch.

Als je gezond ben heb je al de hoofdprijs en ben je al gelukkig.
Mankeer je diverse zaken, betaal je ook nog eens meer dan bovengenoemde mensen.
Ik heb al vaker gezegd, Nederland is allang geen democratie meer.

to
door toverdaast - Apr 9, 2013 om 01:54
3 Antwoorden / 0 Vragen

(Ook geplaatst bij de poll "Premie zorgverzekering")

Jammer van het "briljante" idee van pietervdm, de warme omarming door minister Edith Schippers en de onoplettendheid van Kassa:

We zijn in NL met 17 miljoen mensen, waarvan er - uit mijn losse pols - zo'n 13 miljoen zorgpremieplichtig zijn (want gek genoeg hoeft er voor kinderen tot 18 jaar nòg steeds geen premie betaald te worden). Rekenend met de getallen van tar (8 april 15:15 uur):

(1) Als een jaarlijkse winst van 800 miljoen euro GEHEEL wordt omgezet in een premieverlaging is dat 61,5 euro per premieplichtige per jaar, ofwel een zielige 5 euro per maand. Dat is dus wat een premieplichtige AFGELOPEN JAAR per maand teveel betaalde.

(2) Het vereiste minimum buffervermogen is kennelijk 2,4 miljard euro, ofwel er zit nu 3,6 miljard euro teveel in die pot. Als dat GEHEEL wordt teugbetaald is dat EENMALIG 277 euro per premieplichtige. Die pot is gevuld uit de winst in de 7 jaar dat het huidige zorgsysteem bestaat. GEMIDDELD is er in die 7 jaar per premieplichtige daarom 3,3 euro per maand teveel betaald.

Samenvattend zouden we per premieplichtige per maand tussen de 5 en 3,3 euro teveel betalen/betaald hebben.
Een schijntje natuurlijk vergeleken met wat je allemaal voor zorg betaalt, bijbetaalt, niet meer vergoed krijgt, enz. Iedereen weet immers dat dat véél meer is dan alleen die maandelijkse zorgpremie. En zowel (1) als (2) gaan natuurlijk nooit in hun geheel gebeuren.

Deze mogelijke besparing is gewoon een zoethoudertje, blijmakertje met een dode mus. Onzin dus om er een poll aan te wijden of om ruzie te gaan maken over hoe een en ander terugbetaald moet worden: premieverlaging, verlaging eigen risico, of welke variant ook. Er moet echt meer, heel veel meer gebeuren! Waar blijven de echt goede ideeën?

mijn mening
door mijn mening - Apr 9, 2013 om 11:42
16 Antwoorden / 0 Vragen

toch raar dat de zorgmaatschappijen begin dit jaar bij een verlaging van 30 cent per maand nog riepen dat de prijzen volgend jaar wel met 30 euro konden stijgen. Nog vreemder is dat ze allen zeggen zonder winstoogmerk te zijn maar als er iets uitkomt van 800 miljoen winst en waar een minister van de partij die verantwoordelijk is voor dit zorggedrocht snel wil scoren en roept dat dit geld terug naar de premiebetaler moet. In de tussentijd trekt met ook al 7 jaar de winst van de rente van 3,3 miljard die ze als buffer aanhouden. Hoe zat dat ook al weer met dat zonder winstoogmerk? En nu komen de uitvluchten, de medicijnen werden goedkoper door het verlopen van veel patenten? enig idee hoe lang een patent loopt en waar nu moet blijken hoeveel patenten er nu in 1 keer zijn verlopen en wat het bedrag van 800 miljoen verklaart!

Het is grote onzin, de maatschappijen maken de winsten over onze ruggen en waar de grootste winsten komen uit de behandelingen die ze niet meer vergoeden en wat vriend Wiegel met zijn club beslissen. Ook volgend jaar meer behandelingen uit het zorgpakket en een premieverlaging van misschien wel 3 euro per maand voor ons. Minister blij (haar plan van premieteruggave is geslaagd) Haar partij stijgt in de peilingen (zo dom zijn we wel) en de zorg blij want ze gaan weer minder vergoeden en waar er meer geld in de kas blijft en wij houden er een patatje mayo per maand aan over (als de aardappelen prijzen niet stijgen) .

Nu alvast de voorspellingen voor 2015 en daarna.
Er verlopen veel minder patenten en de prijs zal verder stijgen om de buffer van 3,3 miljard met de toenemende vergrijzing te vergroten. Te denken valt aan een pot van 800 miljoen per jaar en waar we weer bij af zijn. De Zorg is 1 groot kartel, net zoals bij elke andere marktwerking die goedkoper zou zijn maar duurder uitviel. Maar de crisis in de VVD is nu definitief bezworen, Het is niet inkomensafhankelijk en iedereen krijgt dat patatje mayo per maand zonder onderscheid

simon55
door simon55 - Apr 9, 2013 om 14:01
1556 Antwoorden / 5 Vragen

De premie wordt lekker hoog gehouden die wanbetalers daar draaien we met z n allen voor op

ch
door chevyrolf - Apr 9, 2013 om 18:33
60 Antwoorden / 12 Vragen

doe de eigen bijdrage maar stukken omlaag of bij de ziekenfonds bij in , we krijgen vaak toch belasting voordeel , de eigen bijdrage doet de meesten de das om , schuld en of niet kunnen betalen en daarom weg blijven van het ziekenhuis , het kwaaltje word erger en daardoor meer werk voor het ziekenhuis , weg blijven bij het ziekenhuis betekend minder inkomsten ziekenhuis,( een kennis van me werkend ziekenhuis staat de baan al op spel door minder werk a patiënten) ! dus zorg kosten omhoog want ziekenhuis moet duurder worden om meer winst te maken , leg de ziekenhuizen maar aan banden daar kunnen ze miljarden besparen , verkeerde bestellingen goedkoper bestellingen artsen in loondienst , artsenposten bij elk ziekenhuis , alles zoveel mogelijk nakijken bij patiënten , inplaats elke keer nieuwe afspraak voor elk controle a onderzoek ,en noem maar op !

av
door averzijl - Apr 9, 2013 om 19:02
22 Antwoorden / 2 Vragen

al gaat de premie om laag halen ze het wel weer op een anderre manier
weer weg dat we jaren bestolen zijn word niets over gezegd alles is te duur
het is al net als in america de eigen bij dragen gaan wel weer om hoog
dus word je weer bestolen nederland belasting land

va
door valentina2012 - Apr 10, 2013 om 11:56
4 Antwoorden / 0 Vragen

Een misverstand dat er geld in eigen zak wordt gestoken? Laat maar zien die salarissen!
Ik vind het trouwens niet zo raar dat met dit beleid steeds meer wanbetalers komen.
Wij worden verplicht hun zakken te vullen van ons zuurverdiende loontje.