Problemen met Ziggo Horizonbox i.c.m. Philips TV
Ik ben in het bezit van een Philips TV en heb al enige tijd de Horizonbox van Ziggo. Echter, in deze box zit een (bekend) probleem: Namelijk de Horizonbox kan geen (versleuteld) HDMI signaal verzenden naar de Philips TV.
Na meermaals contact gehad te hebben met Ziggo en een fortuin uitgegeven te hebben aan kabels, actieve HDMI splitters en alle andere tips en adviezen zegt men bij Ziggo intussen domweg: Tja, het is verder uw probleem, wij gaan hier verder niks meer aan doen. Het probleem is niet onze box, maar zit in uw televisie.
Tot op zekere hoogte wil ik best geloven dat het in de combinatie ligt en dat de 'schuld' in het midden ligt, echter is de Horizon niet het enoge (HDMI) apparaat op mijn TV. Alle apparaten hebben prima beeld en zijn de HDMI kabels onderling uitwisselbaar voor een prima resultaat.
Helaas zit ik vast aan de coax-lijn (ik heb geen koper naar binnen en glas staat voorlopig nog niet op het menu van de gemeente).
Zijn er meer klanten die niet meer verder komen bij Ziggo en is er een manier om bij Ziggo toch gewoon een oplossing af te dwingen? De klantenservice wilde mij overigens wel meermaals compenseren met een Sportkanaal of ander zenderpakket (de ironie...).
Dit probleem komt vaker bij Philips toestellen voor. De software bij Philips is achterhaald.
De Horizonbox werkt.prima met alle andere merken tv's, conclusie uw Philips is de boosdoener.
Helaas is mijn TV nog niet zo oud en andere machines werken probleemloos. Voorts stelt men bij het starten van je abbo niet de vraag of je wel of geen bepaald merk TV hebt. Het is onacceptabel dat Ziggo hier geen oplossing voor wilt bieden.
De box zal best werken op andere televisies, maar hier in huis is het precies anderson ;) alles werkt prima, behalve de box.
Zoals @diewilik al zegt , de software van U Philips TV is achterhaald. Ik repareer zelf verschillende merken en Philips is n apart geval .Neem eens contact op met Flipse
Heb hier de 32PFL5007 van Philips icm de Horizonbox en totaal geen problemen mee.
Heb 2x Samsung tv en een LG tv plus nog een Philips tv in mijn vriendenkring met hetzelfde probleem..
Dus weet niet wat bedoelt word met Philips als boosdoener..
Ziggo geeft de Box uit dus hoort een oplossing te bieden voor deze problemen..!!!
Heeft u de laatste software update van Philips op uw TV staan?
Wat ik op internet lees is dat Philips voor de horizonbox problemen speciale updates heeft uitgebracht.
In de horizonbox de kleurinstelling van automatisch naar rgb te zetten wil volgens sommige gebruikers ook helpen.
Zou ook alle hdmi poorten van de tv eens proberen, zou niet uit mogen maken maar niet geschoten is altijd mis.
Maar ja, zo te lezen heeft u eigenlijk alles al geprobeerd behalve een tv van een ander merk.
Hallo Piet1980 ,
Stel uw vraag eens op Ziggo Community Forum , bij de klantenservice komt u nooit verder , klik op de rode regel .
https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154
Wat een complete ONZIN bent u (alweer) aan het verspreiden!
De klantenservice van Ziggo is juist erg goed, zeker als je die via social media benaderd!
In dit geval kan Ziggo helemaal niets doen aan het probleem van de ts. Het ligt aan de TV. Philips moet er iets aan gaan doen, zij zijn de enige die de tv kunnen updaten. Dat kan Ziggo niet eens.
Stop met het verspreiden van verkeerde info!
Stop met het verspreiden van verkeerde info! , ik bepaal nog altijd zelf welke info ik geef , u plaats onder iedere reactie onzin , maar zelf nog nooit èèn fatsoenlijk antwoord gegeven , dictatoriaal gedrag houd u maar in uw priveleven .
In dit geval is het geen onzin van Dokun. Zeker via social media is de customer care van Ziggo er goed. Er zijn weinig bedrijven die het beter doen.
@jorisw , heeft u er ook bij stil gestaan dat er mensen zijn die geen Twitter / of Facebook hebben , ook dan moet de service goed zijn .
Bij mij werkt het al jaren prima met de Horizon ontvanger ...........Haal er eens een goede monteur bij van een Philips dealer, zou ik adviseren!
met de ziggo media XL boxen zijn veel problemen van daar dat ik hem niet wil hebben
maar er zijn ook klanten en kennissen die er zeer tevreden mee zijn.
ik vraag me alleen af of ze alle functies wel gebruiken om dat ze zo tevreden zijn.
ik houd het bij humax. mijn humax 5400 heeft een hdd van 1 TB ter wijl de media box XL een hdd van 500 GB hebt
wat ik erg weinig vind. voor dit apparaat
Uw informatie is niet correct. U blijft in het verleden hangen..
Uw antwoord is ook niet ter zake doende! Philips moet de TV updaten, dat kan Ziggo niet eens...
Ik heb bijna hetzelfde probleem..
Kan gewoon tv kijken maar opgenomen programma's geven regelmatig problemen..
Krijg dan een keihard zeer schel en scherp geluid en het beeld staat dan vast..
Je raad het al ook ik heb een Philips tv..
Heb hierover iets op Facebook gezet en kreeg reactie..
2x Samsung en een LG en nog een Philips tv..
Philips is dus echt niet specifiek het probleem..
Wij mogen verwachten dat de Horizon box op elk merk televiesie probleemloos hoort te werken..!!!
Naar mijn mening hoort Ziggo dus te zorgen dat dit werkt..!!
Groet, Jos..
Oneens, als Philips bij bepaalde typen tv de software niet goed voor elkaar heeft kun je niet Ziggo of de Horizonbox de schuld geven.
Ik heb jarenlang in deze branche gewerkt en Philips brengt halve toestellen uit waar ze achteraf de software maar eens van gaan updaten.
Koop een Sony, Lg, Panasonic en je hebt hier veel minder kans op problemen.
@JOSJAWS,
U verpreid complete nonsense! Het ligt aan de Philips TV die moet een udate krijgen, daar kan Ziggo helemaal niets mee. En u zegt het zelf al ; U heeft BIJNA hetzelfde probleem.
Waarom zijn er nog 3 andere merken met hetzelfde probleem dan..??
LG, PPanasonic en 2x Samsung..
Allen uit mijn vriendenlijst met ongeveer hetzelfde probleem..
Ik gebruik mijn tv puur als monitor en geeft dus alleen beeld-geluid weer dat de horizon box er heen stuurt..
Dit probleem speelt al jaren bij ziggo!
En ze geven elkaar de schuld Philips en ziggo .
5 of 6 jaar geleden weg gegaan bij ziggo om dit probleem elke keer zeg ziggo we zijn er mee bezig
ONZIN!!
UI weet niet waar u het over heeft. Philips moet de TV updaten. Dat kan Ziggo niet eens!
Mensen moeten gewoon goede apparatuur kopen en als ze dat niet doen stoppen met Ziggo de schuld geven, terwijl het gewoon "eigen schuld dikke bult" is!
Ik heb vorig jaar hetzelfde probleem gehad. Had enkele maanden daarvoor een nieuwe Philips tv gekocht. Eind van het jaar een Horizon box aangeschaft. Box is thuis bezorgd, monteur is gekomen, heeft de Horizonbox aangesloten, daarna alles aangezet, ook de Horizon box om e.e.a. te installeren. 2 Seconden installatiebeeld gezien, daarna ging de tv op zwart. Monteur vertelde ook, dit dit aan de Philips tv lag (kletskoek natuurlijk, want deze tv was toen slechts 3 maanden oud). Heb veel moeite moeten doen om oude box met hetgeen ook voorheen ook had, om deze weer werkend te krijgen (o.a. bellen naar het buitenland tegen 0,10 per gesprek. Dit had Ziggo niet meer en ik wilde dit terug, dit omdat ik terug wilde naar het oude pakket, waar dit wel in zat). Al met al ettelijke keren Ziggo aan de lijn gehad, dit omdat het diverse dagen zou duren, om weer digitale tv te krijgen op de oude box. Gelukkig had ik op een gegeven moment de enige medewerker van Ziggo aan de lijn, die verstand van zaken had, want binnen enkele uren had ik weer tv. Mijn dochter heeft ook een Philips tv met de Horizon box en daar werkt alles goed, dus Ziggo moet niet aankomen met het smoesje, dat het aan de Philips tv ligt. Ook mijn andere apparaten werken met HDMI op de tv e dat alles werkt 100%, net zoals bij de klager.
Probleem ligt niet bij Ziggo maar bij je Phillips tv. Koop gewoon een goed merk en geen slecht Chinees ding met een Phillips logo erop.
Philips en vele andere merken verkopen zowel Ziggo gecertificeerde als niet gecertificeerde toestellen.
Daar zit het probleem.
De Philips met goedgekeurde CI sloten pakken de Horizon boxen zonder enige problemen maar als ze bij Ziggo een puinhoop maken en oude waarde niet ondersteunen waardoor TV fabrieken het met een update moeten oplossen?
Verder is Philips niet bereid voor elk land of regio andere toestellen te maken en dan krijg je deze ruzie.
CI slot nodig ? maar HDMI nodig voor Horizonbox sorry maar ik leg de link ff niet.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer