di
door dickverschuur Feb 10, 2016 om 15:20
Elektronica & tv

Samsung 3d tv

samsung stopt met 3d tv terwijl ik voor 4 en half jaar ruim 1500 euro heb voor de toekomst zo werd mij  dat verteld

3837 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2016 om 16:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, zo gaat dat .....
Als we alles vooruit wisten ....
Je weet nooit wat de toekomst brengt.
Je hebt in ieder geval een mooie tv!
Overigens: samsung maakt die 3D-programma's niet, maar stopt nu met de 3D- tv's omdat er bijna geen vraag naar is.

Consumenten willen maar niet aan de 3D-televisie in huis. Samsung en LG brengen het aantal tv's met 3D-functie daarom drastisch terug.

De twee grootste tv-fabrikanten zien 3D niet meer zitten. Samsung en LG hebben 3D jarenlang gepromoot, maar bij gebrek aan interesse van consumenten bouwen ze de 3D-functionaliteit in nieuwe televisies nu af. Samsung zou mogelijk helemaal stoppen met 3D in zijn nieuwe tv-producten en LG halveert het aantal tv's met 3D aan boord, schrijft het Zuid-Koreaanse ETNews. Vorig jaar had nog 40 procent van alle nieuwe LG-tv's 3D-weergave, dat daalt dit jaar naar 20 procent.

Samsung heeft voor de rest van dit jaar geen nieuwe voorraad 3D-brillen bij zijn leveranciers besteld. Dat duidt er op dat het bedrijf helemaal met ondersteuning van 3D-weergave in zijn tv's wil stoppen. Samsung wil geen commentaar geven. LG maakt van 3D een extra functie in zijn 'premium producten'. LG gebruikt een andere 3D-techniek waardoor de 3D-brillen veel goedkoper zijn vergeleken met die van Samsung, waardoor het financiële risico ook lager is.

Behalve de extra kosten voor de brillen bleek ook het kleine aanbod van 3D-content een reden waarom consumenten niet warm liepen voor 3D-tv. Weinig films zijn in 3D in de huiskamer te zien, laat staan live-uitzendingen. Intussen hebben technologiebedrijven zich massaal gestort op virtual reality-brillen. VR biedt een meeslependere kijkervaring dan 3D-tv's, doordat kijkers zelf in 360 graden kunnen rondkijken.
(Bron)

freya
door freya - Feb 10, 2016 om 16:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

De 3D-TV die je nu hebt, blijft heus wel goed werken hoor....

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2016 om 17:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook Samsung kon niet in de toekomst kijken.

Cookies
door Cookies - Feb 11, 2016 om 17:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Stoppen met de productie er van, heeft toch helemaal geen invloed op de t.v. die je nu hebt? Ik heb ook zo;n 3D t.v., maar gebruik die functie echt nooit. Daar heb ik hem ook niet voor gekocht, maar zat 'toevallig' op het model dat ik wilde hebben.

ro
door ronny530 - Feb 11, 2016 om 17:57
2779 Antwoorden / 41 Vragen

Zolang er nog films op 3D formaat opgenomen worden zal de Samsung blijven werken dat is dus het probleem niet. De makke is dat de 3D techniek nog te ontoegankelijk is voor de doorsnee kijker want er worden geen programma's in 3D uitgezonden. In de filmindustrie is 3D of Imax een hit dus zullen die films wel op blueray disks verkrijgbaar blijven en wat dat betreft zal het 3D aanbod uw Samsung wel overleven.

fl
door florentien - Feb 22, 2016 om 11:36
9 Antwoorden / 0 Vragen

Niemand kan inderdaad in de toekomst kijken. En als je er nu plezier van hebt, dan verandert dat de zaak toch niet? Er zullen nog geruime tijd 3D tv's aangeboden, maar het zal wel langzaam wegebben.

br
door brutel - Feb 22, 2016 om 12:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

Na mijn mening heeft dit geen problemen met de service van jou 3D TV. Ik heb gehoord van verschillende firma's zoals Sony dat de 3D TV helemaal uit de handel gaat, dit omdat er geen succes in zat