de
door destriene Dec 28, 2013 om 13:16
Elektronica & tv

Samsung 55f8000 tv

hallo
uit ervaring weet ik dat ik bij het kassaforum het snelst en het duidelijks antwoord op mijn vraag krijg
wij hebben sinds enkele weken een samsung 55f8000 smart tv , daar zitten zoveel mogelijkheden dat wij er heel vaak "mee spelen " en telkens ontdekken we weer iets anders
hoe wij het gedaan hebben weten we niet , maar als de tv op een van de nederlandse zenders staat , en er word een andere taal gesproken , staan er de letters onder en worden die VOORGELEZEN , dat was eerder niet .weet iemand van jullie hoe dit uit te schakelen ??? ik heb ge googled , maar kon de juiste trefwoorden niet vinden , en google vond niets om ,spreken, uit te schakelen , bh voor spraakcontrol en smartphones
al bij voorbaat bedankt

3467 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 28, 2013 om 14:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo destriene,

Dat zal ongetwijfeld wel ergens in de uitgebreide handleiding staan.

Wat je (snel) kunt doen is de tv-instellingen resetten:

Schermmenu
>
Ondersteuning
>
Zelfdiagnose
>
Resetten

Alle instellingen worden opnieuw op de fabrieksinstellingen
ingesteld ( Beeld, Geluid, Uitzending en Smart Hub, enz), behalve de netwerkinstellingen.
(Bron: handleiding)

Suc6

de
door destriene - Dec 28, 2013 om 14:35
46 Antwoorden / 34 Vragen

bedankt edrik3 , maar ik wil eigenlijk de tv niet resetten , heb hem eindelijk een beetje naar mijn zin , zoals apps en andere instellingen ,en ik heb al voor heel de maand januari films ge programmeert misschien weet nog iemand raad , en anders moet ik maar proberen naar de samsung te mailen ( wat lang duurt voor ik antwoord verwacht )
maar misschien weet jij wel hoe ik dit probleempje moet googlen , ik kan niet op de juiste omschrijving komen
jacqueline

ro
door ron530 - Dec 28, 2013 om 15:00
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De handleiding lezen is ook een optie, als deze niet mee is geleverd dan zal die op de site van Samsung wel te vinden zijn. maar toch in het menu moet toch te vinden zijn hoe u de ondertiteling aan danwel uit kunt zetten.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 28, 2013 om 15:10
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=ron530 schreef op zaterdag 28 dec 2013, 15:00]De handleiding lezen is ook een optie, als deze niet mee is geleverd dan zal die op de site van Samsung wel te vinden zijn. maar toch in het menu moet toch te vinden zijn hoe u de ondertiteling aan danwel uit kunt zetten.
Die kan opgeroepen worden in het menu optie ondersteuning keuze e manual. Bij mijn samsung tv in ieder gevalwel

fl
door flappie - Dec 28, 2013 om 15:31
16 Antwoorden / 0 Vragen

Op internet vond ik onderstaande.

Hopelijk zit er een AD/SUBT knop op de AB.

edrick3
door edrick3 - Dec 28, 2013 om 15:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@destriene,

Snap ik..
Misschien kun je daar iets mee.

Suc6
Lees eens hier

fl
door flappie - Dec 28, 2013 om 15:32
16 Antwoorden / 0 Vragen

Use the AD/SUBT button on your remote and make sure that the "Audio Description" tab is set to "Off".

Read more: How do i turn off the blind commentary on my samsung smart tv? - During some shows we get commentary as to the action on certain tv programmes, i want to turn it

de
door destriene - Dec 28, 2013 om 15:34
46 Antwoorden / 34 Vragen

bedankt voor het meedenken , op mijn afstandsbediening zit inderdaad een ad/subt knop en heb gesproken tekst op uit gezet
ik was zelf nooit op het idee gekomen om op de afstandsbediening de oplossing te zoeken

edrick3
door edrick3 - Dec 28, 2013 om 15:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@destriene,

Mooi dat je probleempje opgelost is.
Bedankt voor het terugmelden.

Veel kijkplezier!

Met vr.gr.