fl
door florieke Mar 29, 2005 om 08:47
Elektronica & tv

Senseo knippert snel

Ik heb pas via marktplaats.nl een oud senseo apparaatje gekocht. Gisteren wilde ik deze gaan gebruiken, maar bij het aanzetten knipperde het lampje snel en deed hij niets. Ik heb even op de site van philips gekeken, daar stond dat er dan iets met het water was. Ik heb dus die waterbak flink aangeduwd, een beetje overal op geduwd, en toen deed hij het opeens. Ik weet echter niet waar het aan lag en elke keer als ik koffie wil, moet ik dit ritueel herhalen. Weet iemand hoe ik dit voor eens en voor altijd gefixed krijg? Alvast bedankt!

18790 11 Rapporteer

diertjes
door diertjes - Mar 29, 2005 om 09:24
299 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer je het waterreservoir vult, doe je dat met koud water. Om koffie te zetten, moet het water warm zijn. Wanneer het lampje snel knippert, betekent dit dat het apparaat aan het opwarmen is. Je hoort het apparaat daarbij op een zeker moment ook een wat borrelend geluid maken. Zolang dat proces duurt, kan er geen vers bakkie uit komen. Er is wat dat betreft dus niks mis met het apparaat. Groet, M@rtin

st
door stephanj - Mar 29, 2005 om 10:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

vaak is het bij de eerst senseo's (die met de knijp sluiting) zo dat het reedcontact dat reageerd op de magneet in het reservoir verschuift of los komt (aan de binnenzijde van het apparaat) door bijvoorbeeld vallen of ruw transport dit is echter eenvoudig op te lossen door het apparaat open te maken (of te laten doen als u er zelf geen vertrouwen in heeft) en het contact terug op zijn plaats te zetten

m.vr.gr. stephan

diertjes
door diertjes - Mar 29, 2005 om 11:12
299 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik de omschrijving van het euvel zo lees, is er volgens mij niets aan de hand. Immers bij het aanzetten van het apparaat begint het lampje al te knipperen. En dat is logisch, want het apparaat gaat dan opwarmen en dat duurt even. Dat door het aandrukken van het reservoir het apparaat het ineens wel deed, komt naar mijn overtuiging omdat het opwarmen toen gereed was. Gewoon toeval. Dus voor er aan het apparaat gesleuteld gaat worden, is het raadzaam om na het vullen en het plaatsen van het reservoir het apparaat aan te zetten en even te wachten tot het lampje blijft branden. Dat duurt minder dan een minuut. Blijft het knipperen, dan is er wellicht een storing die moet worden verholpen. Groet, M@rtin

varabas
door varabas - Mar 29, 2005 om 12:51
450 Antwoorden / 35 Vragen

Als je zoals je zegt door wat te rommelen met het waterreservoir het voor elkaar krijg dat hij wel gaat opwarmen dan vermoed ik dat het veroorzaakt wordt door het niet goed aandrukken van het waterreservoir, of wordt veroorzaakt door het magneetkontakt, er zit onderin waterreservoir een magneetje (het donkere gedeelte) en in het apparaat een magneetschakelaar. misschien zit het magneetje niet op de juiste plaats, het moet helemaal onderin aan de rechterkant zitten.

Succes

fl
door florieke - Mar 29, 2005 om 12:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hij knipperde dus snel en niet langzaam zoals hij doet bij het opwarmen. Het was dus het magneetje. Ik heb hem net goed gezet en nou doet hij het. Geweldig!

he
door henkkassa - Mar 29, 2005 om 17:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Stephan,

Heb jij een beschrijving hoe ik het apparaat kan open maken zonder beschadiging? Ik zou je erg dankbaar zijn.

lapjeskat
door lapjeskat - Mar 29, 2005 om 18:13
90 Antwoorden / 40 Vragen

Als het lampje snel knippert dan zit er te weinig water in het reservoir. Tijdens het opwarmen knippert het lampje langzamer. Pas als het lampje onafgebroken brandt dan pas het kleine knopje voor het koffiezetten aandoen. Veel koffiegeleut en -plezier

da
door damar - Mar 30, 2005 om 08:35
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb last gehad van hetzelfde euvel. Daarover heb ik contact gehad met Philips. Ik werd geadviseerd om het apparaat te ontkalken. Daarna deed die het weer.

sk
door skippy2646 - Mar 30, 2005 om 10:42
2 Antwoorden / 1 Vragen

Mag  ik dan ook  nog  een vraag stellen  Mijn  senseo  werkt  perfect  op een  ding  na....als  ik er  2 pads  in doe  dan zuigt hij vacuum.En doet hij niets Na  enkele uren  krijg ik hem pas  open..Hoe  los  ik dat dan op bedankt  voor  de  antwoorden  techneuten

me
door mechelina - Mar 30, 2005 om 20:02
17 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi ik heb dat ook hem hem ook al van het beginaf aan dus is ook een al wat ouder apparaat.

Nu doe ik het volgende ik doe hem vol water zet hem erop, maar niet helemaal ik wiebel dan wat van links naar rechts en zie dan dat het lampje goed gaat branden en kan ik koffie zetten. Denk dat het inderdaad kal zou kunnen zijn. Heb daar nog niet an gedacht want hij sluit dus niet goed meer aan. Maar op deze manier doet hij het dus wel.

Gr Mechelina

da
door damar - May 31, 2005 om 08:27
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ondanks het ontkalken werd gauw weer last ondervonden van het snel knipperen. Tenslotte heeft de aanschaf van een nieuwe watertank het probleem opgelost.Kosten € 5,- bij de DE-winkel.