Sharp R967; 59 seconden syndroom
Ik had er nog nooit van gehoord, maar helaas sinds vandaag ben ik wat wijzer. Vanavond stopte mijn sharp R967 (gekocht 2004 voor €300,=) na 59 seconden, terwijl ik 10 minuten had ingesteld, na 9x hetzelfde liedje was het eten warm. Natuurlijk is de garantie om, dus ben even gaan zoeken op internet: genoeg te vinden over dit probleem alleen nog niet bij kassa (zover ik zag)
Het viel op dat er met de reacties van andere gebruikers overeenkomsten zijn.
- het jaar 2004; aanschaf en in 2007 defect met het 59 seconden syndroom
Wie heeft dit defect ook?
het gaat hier om een combi-magnetron (Sharp R967)
Even nieuwsgierig......
Hoe krijg jij het voor elkaar op je eigen vraag te antwoorden ?
Die keus krijg als vraagsteller niet, enkel de kans te reageren en dat (pas) nadat er een reactie is geplaatst waarop je kunt reageren.
Door goed te kijken en logisch te denken.
Geef 't geheim niet prijs en ik maak er geen misbruik van door mezelf punten te geven.
Was alleen vergeten te melden dat het om een magnetron gaat en kon geen andere manier vinden om het te wijzigen... vandaar.
Kijk, dat zie ik nou graag, creatief denkende mensen..
Voor je probleem heb ik helaas geen oplossing.
m.vr.gr. Freya
Slimmerik als jij verdiend die 10 punten dan wel hoor ;-) hahaha
Ik heb ook een sharp, ander serienummer, geen problemen (so far )
Heb je al contact opgenomen met Sharp hierover ? Zie het probleem veel zoals je al zei, lijkt me dan wel fout in de serie, wellicht kun je een coulanceregeling treffen voor herstel.
Succes,
Probeer door enige tijd zonder stroom te resetten en de stekker met bijde pootjes tegen metalen voorwerp dat lekstroom ook weg kan, als het niet helpt zou het kunnen dat je knop defect is, dus probeer eens een langere of kortere tijd dan 10 min... en kijk wat er gebeurde, soms druk je de knop binnen lam.
Officieel heb je na 1 mei 2003 meer rechten, maar levensduur magnetron is onbekend en als zij misbruik vermoeden moet je vaak het tegendeel bewijzen, meestal zal de winkel naar Sharp sturen en die weer terug dus krijg het heen en weer...
Niet misschien het leukste antwoord, maar dat is helaas vaak de praktijk, en hij werkt nog wel, maar wel lastiger... en als meerdere tijden en standen niet meer werken, vaak ik 11 of 9 minuten ook mogelijk als 10 niet meer gepakt word!
Reparatie's zijn vrij lastig en schema is ook vrijwel niet te krijgen, en monteurs zijn duur en deze dingen worden steeds goedkoper.... dus onrepareerbaar hier, of export Afrika waar ze wel gerepareerd worden...
Op andere sites, zoals vergelijk.nl las ik helaas vaak dat sharp het probleem ontkent. Ook heb ik al het waarschijnlijke probleem gevonden (via die sites) er is een onderdeel defect; 'de damper motor'. Zelf moet ik nog bellen, aangezien hij gisteravond het syndroom kreeg.
Maar waar het mij omgaat, wie dit 59 seconden syndroom ook heeft.
Via Google ben ik veel tegen gekomen, maar hier bij kassa nog niet.
Dat het om een produktiefout gaat lijkt me logisch, alleen als sharp het blijft ontkennen .........
Ik snap niet wat Sharp bezielt. Hoe kunnen ze nou ontkennen wat feitelijk bestaat? Zou het helpen als er een onafhankelijk onderzoek plaatsvindt waarin het 59 seconden fenomeen wordt aangetoond? Belbus misschien?
Het lijkt mij in elk geval zo klaar als een klontje dat als de gebruikershandleiding stelt dat je een tijdsduur van langer dan 59 seconden kunt kiezen en niet rept over een tijdslimiet van 59 (oftewel 60) seconden en het apparaat wel dit gedrag vertoont, dat je vrij sterk staat als je beweert een non-conform artikel te hebben ontvangen. Probleem is alleen wel dat het pas na zoveel tijd is opgetreden. Dat zou een bij-effect kunnen zijn van een normaal slijtage patroon. Na 3 jaar of langer kun je helaas niet zo heel veel meer verwachten qua service/garantie.
Sharp heeft al jaar en dag problemen met de folie achter de tip toetsen. deze raken op 1 of andere manieer vervuild.
T
Oke dit 59 sec. syodroom zal in tussen wel opgelost zijn. Maar wat mij intereseerd is het reset verhaal. Ik heb ee sharp R-10R50 combi zal ongeveer 15 jaar oud zijn. Werk(te) perfect. Opeens, zal rond september 2006 zijn geweest bleef na gebruik de draaischijf na gebruik een tijdje doordraaien en dat terwijl de piep gegaan was. Deed hij voorheen niet. want de omwentelingen waren afgestemd op de tijd. Dit wil zeggen na een minuut stond het kopje weer precies aan de opening. Nu iets voor de kerst 2007 staakte hij alles, niet het geluid van brommen en ventitator, maar geen licht geen magnetrom werking en geen grill functie. De dag erna alles weer perfecft, na 30 sec. stop met de werking wel brommen en zo als eerder omschreven. En dat ging zo door wel en weer niet. Nieuwe gekocht en oude afgeschreven. Verhaal over resetten gelezen en de pennen van de stekker kortgesloten. Ennnn ja hoor werkt weer perfect warmen koken grillen alles oke. Wat is en hoe is dit nu te verklaren. Wie weet raad ? HELENE
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen, in een fietsenstalling voor medewerkers bij het bedrijf waar ik werkzaam ben.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterkverbaasd, want
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer