am
door amateurtje Mar 8, 2015 om 14:42
Elektronica & tv

Tv blijft hangen op 1 zender

Na de nieuwe zenderindeling van Ziggo deze week, bleef de tv hangen op 1 zender. Naar de helpdesk gebeld en het euvel was voor 2 dagen verholpen. Nu hangt hij weer vast, Hoe kan dat?

12727 8 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 8, 2015 om 15:04
7207 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Amateurtje,
het wil wel eens helpen om de TV een poosje los te koppelen.
Vr. Gr.

zw
door zwaardvis - Mar 8, 2015 om 15:54
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Wat is hangen op 1 zender? Wat bedoelt u precies? Kunt u niet zappen? Nieuw batterijtje in de afstandsbediening of zo?

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2015 om 16:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat moest u doen toen u de helpdesk belde?

jo
door joentje1978 - Mar 8, 2015 om 16:10
367 Antwoorden / 6 Vragen

Kan zijn dat er iets met de smartcard mis is waardoor alleen Ned 1 vrij geschakeld is en alle andere zenders gecodeerd zijn.
Ned 1 moet ten aller tijde verplicht vrij geschakeld zijn i.v.m. noodsituaties.

Heeft u de smartcard er goed in zitten en heeft u de nieuwe frequentie en netwerk-ID ingevoerd en de TV opnieuw zenders laten zoeken?

zw
door zwaardvis - Mar 8, 2015 om 16:14
1525 Antwoorden / 51 Vragen

@joentje1978. Alle standaard zenders zijn tijdelijk ongecodeerd. En NPO 1,2 en 3 HD blijven dat zeker. De rest alleen in SD formaat straks.

zw
door zwaardvis - Mar 8, 2015 om 16:16
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Heeft Amateurtje misschien een Philips TV? Zet in het Setup menu het automatisch zenders bijwerken op UIT. En zoek dan 1x de kanalen opnieuw.

am
door amateurtje - Mar 8, 2015 om 18:52
26 Antwoorden / 10 Vragen

Het digitale kastje ( Samsung) hangt dan vast. Ik kan dat kastje dan ook niet meer uit zetten.
Nu heb ik de stekker uit getrokken, Tijdje gewacht en toen deed ie het weer.
Dat was ook het advies van de helpdesk. Maar het mag toch niet zo zijn dat ik dat om de 2 dagen moet doen? En vóór de nieuwe zenderindeling van woensdag hebben we hier nooit last van gehad.

agent327
door agent327 - Mar 9, 2015 om 11:33
24 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=amateurtje schreef op zondag 8 mrt 2015, 18:52]Het digitale kastje ( Samsung) hangt dan vast. Ik kan dat kastje dan ook niet meer uit zetten.
Nu heb ik de stekker uit getrokken, Tijdje gewacht en toen deed ie het weer.
Dat was ook het advies van de helpdesk. Maar het mag toch niet zo zijn dat ik dat om de 2 dagen moet doen? En vóór de nieuwe zenderindeling van woensdag hebben we hier nooit last van gehad.

Het heeft niets met de nieuwe zenderindeling te maken. Je kastje is gewoon op.