ma
door marsoepielami Jul 4, 2016 om 13:10
Elektronica & tv
TV leasen bij Medialeasetogo.

Goedemiddag.
Ik heb zaterdag 2 juli 2016 een tv geleased bij Medialeasetogo omdat deze tv er, volgens de productomschrijving, het beste uitkwam.
Het gaat om de Samsung UE50JU6800. Deze tv zou volgens de productomschrijving een curved beeldscherm hebben, iets dat ik graag wilde hebben. Verder zouden er nog veel meer opties opzitten die ik handig vind, zoals oa een draaibare voet en 4K beeldscherm. Toen de tv werd geleverd was deze gewoon met platte beeldscherm en zonder draaibare voet en de vele andere opties die er, volgens de productomschrijving van dit type televisie, op zouden moeten zitten... Ik vandaag gebeld naar Medialeasetogo wordt ik gewoon uitgemaakt voor dom en 'u moet toch kunnen begrijpen dat...' Ten eerste ga ik uit van de, op de site bij dit product staande, productomschrijving. Logisch, lijkt mij en ten tweede ben ik niet dom met een afgeronde HBO ICT opleiding! Mag dit zomaar?? Het bedrijf moet mij toch gewoon een televisie leveren die aan de bijvermelde productomschrijving voldoet? De televisie staat nu ongebruikt in mijn slaapkamer. Alvast hartelijk bedankt voor uw antwoord! Groeten! John

20066 11 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 4, 2016 om 13:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgens de technische specificaties van Samsung, op hun website dus, is deze TV niet curved. Als ze 'm wel zo aanbieden bij deze leasemaatschappij dan moet u de overeenkomst kunnen ontbinden.

ma
door marsoepielami Jul 4, 2016 om 13:47
0 Antwoorden / 2 Vragen

Hi Diumenge.
Ik kan er ook nog makkelijk onderuit; ik heb tenslotte 14 'bedenktijd'.
Maar ik dacht: waar je mee adverteert moet je sowieso leveren toch?

diumenge
door diumenge Jul 4, 2016 om 15:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maar wat niet bestaat, kunnen ze ook niet leveren. Wees slim en ga voor ontbinden.

tijger1
door tijger1 - Jul 4, 2016 om 13:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een tv leasen met een HBO opleiding. :-((

jo
door jorisw Jul 4, 2016 om 13:21
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je was me net voor. Producten in deze prijsklasse leasen/huren is toch vooral voor mensen die niet zo slim zijn en er in trappen. Met een HBO ICT opleiding spaar je zo'n ding in 2 maanden bij elkaar.

tijger1
door tijger1 Jul 4, 2016 om 13:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zal ook zijn cv ketel wel geleased hebben. :-((

ma
door marsoepielami Jul 4, 2016 om 13:43
0 Antwoorden / 2 Vragen

Mensen, voordat je iemand afbrandt even nadenken graag.
Mijn tv heeft het begeven en ik zit wegens een ongeval al 15jaar in de WAO dus in 2mnd bij elkaar sparen zit er niet in met €1250 netto en een gehandicapte zoon om te onderhouden !!
Dank je wel, betweters!

tijger1
door tijger1 Jul 4, 2016 om 13:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan koopt u simpel een tv bij de Mediamarkt of zo voor een paar honderd euro, maar gaat u niet leasen.

U schermt zelf met uw opleiding.

En die zoon zal ook wel een tv op zijn kamer hebben, zet die even in de woonkamer.

ma
door marsoepielami Jul 4, 2016 om 14:08
0 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tijger.
Nee, mijn zoon heeft geen tv op zijn kamer, in tegenstelling tot, waarschijnlijk, uw zoon en ik heb ook geen liggend geld om 'zomaar' even een paar honderd euro uit te geven bij de Mediamarkt. Leasen is voor mij de enige optie om een nieuwe tv te kunnen plaatsen.
CV-ketel zat overigens in mijn huurhuis en die huur/lease ik in feite ook ja... heeft u nog gelijk in ook...

Cookies
door Cookies Jul 4, 2016 om 14:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Sorry hoor, maar je hebt geen cent te makken (schrijf je zelf) en dan ga je een 50!! inch t.v. leasen? Het kan niet wat minder? Ook het stroomverbruik ligt van een 50inch veel hoger dan bij bijv. een 40inch formaat. Daar al aan gedacht?

ma
door marsoepielami Jul 4, 2016 om 14:33
0 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn 40" was kapot gegaan, vandaar dat ik een grotere uitgezocht heb. Plus het prijsverschil tussen 40" of 50" is verwaarloosbaar.

tijger1
door tijger1 Jul 4, 2016 om 15:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij € 1.250,00 per maand is zelfs € 5,00 niet verwaarloosbaar. E n ja, zelfs mijn kleinkinderen hadden tv op hun kamer. Ga naar de kringloop, vraag rond in familie voor een oudje. Een leasecontract is niet voor een half jaar.

jo
door jorisw - Jul 4, 2016 om 13:23
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De Samsung UE50JU6800 is geen curved TV. Voordat je een langlopende overeenkomst aangaat verdiep je je toch wel wat meer in het product lijkt me.

Cookies
door Cookies - Jul 4, 2016 om 13:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wel, ik heb geen afgeronde HBO-ICT opleiding, maar ik zou ten 1e: geen t.v. leasen en ten 2e: zou ik zelf even gegoogeld hebben op UE50JU6800 . En ambilight? Dat hoort bij Philips, daar hoef ik zelfs niet voor te googelen.

simon55
door simon55 - Jul 4, 2016 om 13:32
1556 Antwoorden / 5 Vragen

En.....u least hem ook al uitgerekend hoeveel u heeft betaald na afloop ongeveer 2 keer de aanschafprijs

ma
door marsoepielami Jul 4, 2016 om 14:16
0 Antwoorden / 2 Vragen

Ik weet het Simon maar nood breekt soms wetten. Zeker met de OS en de TdeF voor de deur...

ne
door neodutchio Jul 4, 2016 om 15:23
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Inderdaad, OS en TdeF is uiteraard belangrijker dan wat dan ook. Ik zou ook liever een maand minder tot niets eten dan dat ik iets zou moeten missen op tv. Tja, en het beeld op een tweedehansje van de kringloop is ook slecht he.

Cookies
door Cookies - Jul 4, 2016 om 13:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat kan sowieso al niet vanwege ambilight, die Samsung helemaal niet heeft. Als je zo graag curved t.v. wilt hebben, probeer die dan te krijgen.

Op de foto is trouwens ook al duidelijk te zien dat het geen curved model is. ALS ik nog niet gegoogeld had, zou deze foto mij zeker aan het googelen zetten http://www.medialeasetogo.nl/winkel/samsung-ue50ju6800/

Toestel is NU voor 799,- te koop, jij gaat met leasen de hoofdprijs van bijna 1200,- euro betalen. Over 6 maanden is de aankoopprijs nog verder gezakt en daarmee het verschil nog groter.

Het bedrijf moet mij toch gewoon een televisie leveren die aan de bijvermelde productomschrijving voldoet?

ma
door marsoepielami Jul 4, 2016 om 14:27
0 Antwoorden / 2 Vragen

Hi Carola.
Ik weet niet dat Ambilight iets van Philips is.
Ik kan natuurlijk iets op Marktplaats kopen maar dan moet je ook maar afwachten wat je koopt, zonder garantie... Kan nog veel duurder worden nl....
Ik heb geen liggend geld en moet feitelijk wel op deze manier een nieuwe tv aanschaffen. Tuurlijk koop ik ook liever in een winkel net zoals ik liever een huis koop dan huur want dat is in feite net zo stom.

ro
door ronny530 - Jul 4, 2016 om 14:30
2795 Antwoorden / 41 Vragen

Uit de voorwaarden "

Productinformatie Media Lease To Go.

Alle moeite is genomen om de informatie over onze producten op deze internetsite zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten.
( Voor alle specificaties van onze producten, kunt U ook de website van de fabrikant raadplegen )"
Voorwaarden lezen is cruciaal bij aanschaf/leasen van een product want de specs die aangegeven worden zijn te mooi om waar te zijn zeker als de tv voor nog geen 800 euro te koop is. En dan nog de foto's spreken voor zich want de tv is zo plat als een tv maar zijn kan. Als u de tv nog niet in gebruik heeft genomen kunt u vanwege de webwinkel voorwaarden het contract ontbinden en de tv retourneren.

Al
door AllesWeter90 - Jul 4, 2016 om 14:33
36 Antwoorden / 8 Vragen

Waarom überhaupt een TV leasen? Zonde van je geld en TV's worden echt in rap tempo goedkoper. Al koop je nu een state-of-the-art televisie van €5.000 kost die een jaar later nog maar de helft.

ne
door neodutchio - Jul 4, 2016 om 15:31
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Ook al zou u het geld nu niet hebben voor deze, in mijn ogen, onzinnige aankoop in uw situatie, waarom dat niet eerst een andere oplossing zoeken. U betaald nu €1188 in de komende 36 maanden en daarna heeft u wederom geen tv meer. Nieuwprijs van deze tv is v.a. €799.
als ik u was zou ik snel de lease annuleren, indien mogelijk, en op zoek gaan naar een goedkoper exemplaar en het geld van de lease apart zetten om zo te sparen als deze kapot zou gaan.
Je hoeft natuurlijk niet gestudeerd te hebben om te weten wat leasen onnodig geld weggooien is en sparen een veel betere oplossing is.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 4, 2016 om 21:00
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Edit, niet alle reacties goed gelezen. Mijn reacti voegfe nu niets meer toe.

aurora1
door aurora1 - Jul 4, 2016 om 23:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tv gratis af te halen: klik hier en er zal nog wel meer gratis of voor een gering bedrag daar staan, en, inderdaad zijn bij kringlopers doorgaans voor een paar euro tv's te koop. Of hang anders een annonce bij supermarkten op. Vervolgens legt u het bedrag dat u per maand aan leasen zou willen/moeten betalen opzij/stalt u op een aparte internetspaarrekening, en vervolgens koopt u van het gespaarde bedrag een tv bij de Mediamarkt o.i.d. De andere tv kan dan naar de slaapkamer van zoon verhuizen. Leasen van een tv is geld over de balk gooien en extra onverstandig bij een krappe beurs.
En, ik heb hierover nagedacht....