di
door dikkemick May 24, 2005 om 20:50
Elektronica & tv

Videocamera/camcorder

Wie kan een leek uitleggen waar op te letten bij aanschaf van een camcorder. Graag wil ik een niet te grote, niet te dure filmcamera voor huiselijk gebruik (feestjes, uitjes, sporten). Het apparaat moet gemakkelijk in het gebruik zijn en liefs moeten er bewerkingen mogelijk zijn voor op de PC.

534 4 Rapporteer

ed
door eddyv - May 24, 2005 om 22:29
5 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi,

dit is best een moeilijke vraag om te beantwoorden want de keus is heel groot.

Belangrijk is dat je binnen je budget naar een aantal dingen kijkt,  nl:- gaat het om een HI8 of mini dv camera, mini dv is op dit moment het meest gebruikt, hier wordt direkt digitaal op opgenomen en gaat ook altijd direkt digitaal naare je PC, deze camera's hebben mijn voorkeur.

- wil je veel s'avonds filmen dan is het aanteraden een camera te nemen met een goede nachtmodes, of de mogelijkhijd voor een externe lamp

-Als je op de computer wil gaan bewerken is het niet nodig om een camera te hebben met veel effekten, op de computer kun je er veel meer toevoegen.

- Het display is erg belangrijk, kijk in de wijnkel al of je ook met veel licht in het display toch nog goed beeld heb.

-De optische zoom is het belangrijkst. dit omdat deze zoom geen vermindering in beeldkwaliteit geeft, hoe hoger je nl digitaal inzoomt deste slechter je beeld dus een hoge optische zoom is beter.

-Voor het maken van foto's, om deze bijv later voor het monteren te gebruiken, is een camera met een extra geheugen dmv een SD kaart erg makelijk

Voor de rest neem je tijd met uitzoeken voel hoe een camera in je hand ligt en probeer hem wat uit, en ga naar een winkel waar jij het gevoel heb dat je deskundig wordt geholpen.            succes

di
door dikkemick - May 27, 2005 om 14:25
9 Antwoorden / 31 Vragen

Dan nog een vraagje. De opslagmedia. Ik moet de filmpjes op de pc
kunnen zetten via USB-aamsluiting. Direct branden op  dvd wordt
een dure camera heb ik begrepen. En is het ook mogelijk filmpjes op CD
te branden ipv dvd??

ed
door eddyv - May 31, 2005 om 09:58
5 Antwoorden / 4 Vragen

Ja hoor dat is mogelijk, veel video bewerkings programmas (pinnacle) ondersteunen ook svcd, deze kan je ook ook op een dvd speler afspelen, maar dit geeft wel een mindere beeldkwaliteit. Maar een dvd/cd brander voor in de pc is ook niet prijzig meer. De meeste camera's weken via firewire om de data naar jouw pc te sturen. Mocht jouw pc dit niet hebben dan kost zo'n kaartje €10 to €20 en kan je hem vaak ook bij de aanschaf er bij krijgen.

fr
door freddie_1 - Jun 1, 2005 om 21:34
19 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de video film in een goede kwaliteit op een DVD wil zetten moet niet via een USB maar via de firewire kabel je opgenomen film op je computer zetten. Daar komt nog bij dat alle digitale video camera’s een firewire uitgang hebben en dat de camera’s waar ook een USB uitgang op zit meestal een stuk duurder zijn.Let wel op de firewire kabel wordt nooit bij de camera geleverd om dat er computers zijn met een 4 pins of 6 pins firewire ingang.Een tip van mijn kant is de Canon 800,dit is een goede camera die op dit moment tussen de 350 & 400 euro kost.