tdehond
door tdehond May 5, 2012 om 10:56
Elektronica & tv

Wandcontactdoos Ziggo bungelt uit muur huiskamer

Een bejaarde nieuwe buurvrouw neemt sinds kort digitale tv en telefonie af bij Ziggo. De wandcontact doos wat de hoofdaansluiting vormt kan de zwaarte van de kabelverdeler niet aan en is in zijn geheel uit de muur gevallen.

Mevrouw heeft hierdoor geen tot zwak tv signaal. Na veel moeite een afspraak met komst monteur van ziggo kunnen maken, wat helaas pas a.s. dinsdag kan.

Hebben meer mensen problemen met het maken van een afspraak bij Ziggo voor een monteur wegens gammele constructie van wandcontactdoos op zo kort mogelijke termijn?

Dat is m.i . a.s. maandag omdat deze bejaarde nieuwe klant van Ziggo zit te verpieteren zonder tv kijken.

2210 23 Rapporteer

rapil
door rapil - May 5, 2012 om 11:36
433 Antwoorden / 0 Vragen

Naar mijn mening is de wandcontactdoos in huis niet het probleem van ziggo. Dus reken maar op een rekening.

zoekster
door zoekster - May 5, 2012 om 11:37
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U had de monteur liever maandag gehad en nu komt er iemand dinsdag, lijkt me nog wel te overzien. Ik begrijp dat oudere mensen zeer afhankelijk zijn van de tv, mijn moeder kan ook geen dag zonder, maar nog even doorzetten. Misschien heeft u een radiootje voor haar te leen en kunt u een mooi programma voor haar opzoeken?

tdehond
door tdehond - May 5, 2012 om 11:41
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Goede tip t.a.v. radio. Ik zal kijken of haar radio wel een signaal heeft anders kan ze een radio van me lenen.

=zoekster schreef op zaterdag 5 mei 2012, 11:37: U had de monteur liever maandag gehad en nu komt er iemand dinsdag, lijkt me nog wel te overzien. Ik begrijp dat oudere mensen zeer afhankelijk zijn van de tv, mijn moeder kan ook geen dag zonder, maar nog even doorzetten. Misschien heeft u een radiootje voor haar te leen en kunt u een mooi programma voor haar opzoeken?

tdehond
door tdehond - May 5, 2012 om 11:42
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Het is niet mijn probleem of er een rekening komt of niet.
Het probleem is dat er niet op de kortst mogelijke tijd een monteur komt voor deze bejaarde dame die zit te verpieteren zonder het genot van tv kijken.

=rapil schreef op zaterdag 5 mei 2012, 11:36: Naar mijn mening is de wandcontactdoos in huis niet het probleem van ziggo. Dus reken maar op een rekening.

mahadma
door mahadma - May 5, 2012 om 13:08
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Kan mevrouw niet een dvd speler/videorecorder met dvd's en of tapes te leen krijgen dan van iemand? Die zijn altijd op de tv aansluitbaar.

tdehond
door tdehond - May 5, 2012 om 13:21
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Mevrouw gebruikt nu een draagbare radio. Helaas heb ik geen videorecorder of dvd speler voor haar en haar familie bevindt zich in het buitenland. Ik ben dus bang dat zij zich zo zal moeten redden tot volgende week dinsdag. Wel een goed idee Mahadma!

=mahadma schreef op zaterdag 5 mei 2012, 13:08: Kan mevrouw niet een dvd speler/videorecorder met dvd's en of tapes te leen krijgen dan van iemand? Die zijn altijd op de tv aansluitbaar.

mahadma
door mahadma - May 5, 2012 om 13:40
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Als goede buur kan je ook nog denken: Als Mohammed niet naar de berg komt, komt de berg dan naar Mohammed. Anders gezegd (en hiet is maar een idee) nodig de buurvrouw uit op een paar uurtjes tv met koffie/thee bij je thuis? Of kan je zelf een verlengkabel/iets draadloos regelen?

Off topic: Is tv kijken altijd een "genot"?

tdehond
door tdehond - May 5, 2012 om 14:09
4744 Antwoorden / 9 Vragen

De afstand voor kabel trekken is te groot ( 10 huisnummers er tussen), maar ik kan wel aanbieden om vanavond een uurtje bij haar langs te gaan. Thanks voor het meedenken.
OT
M.i. niet. Voor mijn broodnodige rust heb ik de tv vaak niet aan staan.

=mahadma schreef op zaterdag 5 mei 2012, 13:40: Als goede buur kan je ook nog denken: Als Mohammed niet naar de berg komt, komt de berg dan naar Mohammed. Anders gezegd (en hiet is maar een idee) nodig de buurvrouw uit op een paar uurtjes tv met koffie/thee bij je thuis? Of kan je zelf een verlengkabel/iets draadloos regelen?

Off topic: Is tv kijken altijd een "genot"?

richard83
door richard83 - May 5, 2012 om 15:14
386 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=tdehond schreef op zaterdag 5 mei 2012, 14:09]De afstand voor kabel trekken is te groot ( 10 huisnummers er tussen), maar ik kan wel aanbieden om vanavond een uurtje bij haar langs te gaan. Thanks voor het meedenken.
OT
M.i. niet. Voor mijn broodnodige rust heb ik de tv vaak niet aan staan.

Hoeven ze niet op nieuw te trekken hoor. Ze graven gewoon een gat waar de kabel in huis komt. Dan halen ze er een stukje van af en kopppelen er een stukje weer aan dat goed past in de wandkontakt doos.

mahadma
door mahadma - May 5, 2012 om 16:12
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@Richard83,

Kun je mij uitleggen waarom er een nieuwe kabel getrokken dient te worden als : "De wandcontact doos wat de hoofdaansluiting vormt kan de zwaarte van de kabelverdeler niet aan en is in zijn geheel uit de muur gevallen.". Kijk even bij de start van het topic bovenaan.

richard83
door richard83 - May 5, 2012 om 16:17
386 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 5 mei 2012, 16:12]@Richard83,

Kun je mij uitleggen waarom er een nieuwe kabel getrokken dient te worden als : "De wandcontact doos wat de hoofdaansluiting vormt kan de zwaarte van de kabelverdeler niet aan en is in zijn geheel uit de muur gevallen.". Kijk even bij de start van het topic bovenaan.

Dat denk ik alleen hoor. Wil niet zeggen dat moet of zo?

mahadma
door mahadma - May 5, 2012 om 16:20
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Richard,

de Topic Starter woont 10 huisnummers bij de betreffende mevrouw vandaan. Dat was onbekend, vandaar de vraag verlengkabel/enz. Dat kon niet wegens 10 huisnummers verder. Lees het hele topic aub.

Ziggo Webcare
door Ziggo Webcare - May 6, 2012 om 11:52
78 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo tdehond,

De wandcontactdoos is nog van Ziggo. Dus ze hoeft niet bang te zijn dat er een rekening achteraan komt. Helaas kan ik er nu niet meer voor zorgen dat er eerder een monteur komt.

Maar met alle goede tips die hier worden gegeven denk ik dat het helemaal goed komt.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

tdehond
door tdehond - May 6, 2012 om 16:03
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Dat is fijn voor haar, want na dagen verpieteren zou een rekening niet fijn voor haar zijn. Helaas kon ik gisteren niets voor haar betekenen omdat een ander spoed geval zich aandiende wat prioriteit had. Soms zit het mee soms zit het tegen.

=ziggowebteam schreef op zondag 6 mei 2012, 11:52: Hallo tdehond,

De wandcontactdoos is nog van Ziggo. Dus ze hoeft niet bang te zijn dat er een rekening achteraan komt. Helaas kan ik er nu niet meer voor zorgen dat er eerder een monteur komt.

Maar met alle goede tips die hier worden gegeven denk ik dat het helemaal goed komt.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

jb
door jb1986 - May 7, 2012 om 09:26
33 Antwoorden / 1 Vragen

Het is wel fijn voor haar dat ze niet bang hoeft te zijn voor een rekening achteraf.
Het is idd even niet fijn voor der maar een radio is een goede oplossing.
Dan heeft ze ook wat om naar te luisteren.
Heb vroeger een oud dametje gehad waarvoor ik vrijwillig zorgde helaas dood.
Bij een stroom storing gingen we kaarten en spelletjes spelen.
Of een kleine wandeling en naar een koffie tent.
Je heb ook bij buurthuizen dat oudjes andere kunnen ontmoeten.
Om leuke activiteiten te doen en even lekker aan de thee of koffie te praten.
Je kan al met de wijkbus voor 1 euro met de wijkbus naar plek van bestemming.
speciaal voor oudjes die slecht te been zijn hoeft ze zich niet te vervelen.
En als je belt komen ze gelijk mischien ook een leuke oplossing.
Zo komt ze ook met andere oudjes in contact en verveelt ze zich niet.

tot15karakters
door tot15karakters - May 7, 2012 om 09:55
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ziggo doos?
Elke aannemer monteerde deze in Uw nieuwe huis op de gewenste plek.
Ook de kabels komen via de Hoofdaannemer daar in.

Dus die had het stevig en goed moeten monteren.
Vaak is het schroefjes aandraaien, of vast lijmen.
Dit hangt af van de muur.

Dat Ziggo dit belooft gratis te herstellen is netjes maar als iemand deze ooit los trok of niet goed gemonteerd was is eigenlijk voor de aannemer die het ooit monteerde.
Alleen in oude huizen is het wel door Ziggo geplaatst ooit.

tdehond
door tdehond - May 7, 2012 om 13:34
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Radio van Ziggo deed het uiteraard ook niet bij gebrek aan goed signaal. Ik ben geen sociaal werker. Ik heb al een paar uur besteed aan de uitleg van digitale decoder in combinatie met tv, die zonder uitleg was neergezet. Helaas tegenwoordig ook geen boekje met uitleg. Dus volkomen onbegrijpelijk voor deze bejaarde dame hoe je dat nou allemaal aan de praat krijgt.

Nu kan ze tv aanzetten, digitale decoder aanzetten, kanalen kiezen en geluid harder en zachter zetten. Wordt nog gratis vervolgd met nadere uitleg over b.v. teletekst etc.

Ik voel me bijna een onbezoldigd werknemer van Ziggo. :)

=jb1986 schreef op maandag 7 mei 2012, 09:26: Het is wel fijn voor haar dat ze niet bang hoeft te zijn voor een rekening achteraf.
Het is idd even niet fijn voor der maar een radio is een goede oplossing.
Dan heeft ze ook wat om naar te luisteren.
Heb vroeger een oud dametje gehad waarvoor ik vrijwillig zorgde helaas dood.
Bij een stroom storing gingen we kaarten en spelletjes spelen.
Of een kleine wandeling en naar een koffie tent.
Je heb ook bij buurthuizen dat oudjes andere kunnen ontmoeten.
Om leuke activiteiten te doen en even lekker aan de thee of koffie te praten.
Je kan al met de wijkbus voor 1 euro met de wijkbus naar plek van bestemming.
speciaal voor oudjes die slecht te been zijn hoeft ze zich niet te vervelen.
En als je belt komen ze gelijk mischien ook een leuke oplossing.
Zo komt ze ook met andere oudjes in contact en verveelt ze zich niet.

tdehond
door tdehond - May 7, 2012 om 13:45
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Dit zijn oude huizen. Deze wandcontactdoos is dermate gammel van constructie dat de kabelverdeler bij mij eruit zakt. Ofwel de kabelverdeler ( van Ziggo) is te zwaar voor de wandcontactdoos. Ik heb er voor mijn gemak een cdverzameldoos onder gezet, wat het gewicht v.d. kabelverdeler draagt. Zo te zien bij deze buurvrouw is dat geen gek idee van mij geweest omdat bij haar de hele wandcontactdoos uit de muur gezakt is.

=tot15karakters schreef op maandag 7 mei 2012, 09:55: Ziggo doos?
Elke aannemer monteerde deze in Uw nieuwe huis op de gewenste plek.
Ook de kabels komen via de Hoofdaannemer daar in.

Dus die had het stevig en goed moeten monteren.
Vaak is het schroefjes aandraaien, of vast lijmen.
Dit hangt af van de muur.

Dat Ziggo dit belooft gratis te herstellen is netjes maar als iemand deze ooit los trok of niet goed gemonteerd was is eigenlijk voor de aannemer die het ooit monteerde.
Alleen in oude huizen is het wel door Ziggo geplaatst ooit.

holpen
door holpen - May 10, 2012 om 14:24
1416 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tdehond schreef op zaterdag 5 mei 2012, 11:42]Het probleem is dat er niet op de kortst mogelijke tijd een monteur komt voor deze bejaarde dame die zit te verpieteren zonder het genot van tv kijken.

Gek hè, dat er niet à la minute een monteur per direct beschikbaar is? Sorry hoor, maar ik word zo moe van dit verwende geklaag! Dingen kunnen stukgaan, reparatie kan soms wel even duren, ja. Je kunt onmogelijk op elke straathoek een altijd beschikbare reparateur neerzetten.

Dat mevrouw bejaard is, geeft haar geen enkel extra recht. Anderen moeten ook gewoon wachten.

tdehond
door tdehond - May 10, 2012 om 14:53
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Dat is zeker gek, want toen ik een klacht indiende over internet wat niet werkte in het weekend verscheen de monteur op maandag. :)

Deze mevrouw is geholpen door de monteur volgens afspraak op dinsdag middag. Met de toezegging dat mocht het kastje er weer uit vallen zij naar de woningbouwvereniging moet, omdat de muur bouwvallig schijnt te zijn.
Ik ben bang dat mevrouw dan van het kastje naar de muur gestuurd gaat worden. Maar dat zal wel een bang verwend voorgevoel zijn. :)

=holpen schreef op donderdag 10 mei 2012, 14:24:
=tdehond schreef op zaterdag 5 mei 2012, 11:42: Het probleem is dat er niet op de kortst mogelijke tijd een monteur komt voor deze bejaarde dame die zit te verpieteren zonder het genot van tv kijken.

Gek hè, dat er niet à la minute een monteur per direct beschikbaar is? Sorry hoor, maar ik word zo moe van dit verwende geklaag! Dingen kunnen stukgaan, reparatie kan soms wel even duren, ja. Je kunt onmogelijk op elke straathoek een altijd beschikbare reparateur neerzetten.

Dat mevrouw bejaard is, geeft haar geen enkel extra recht. Anderen moeten ook gewoon wachten.

mahadma
door mahadma - May 10, 2012 om 15:05
11569 Antwoorden / 51 Vragen

"Ik ben bang dat mevrouw dan van het kastje naar de muur gestuurd gaat worden. Maar dat zal wel een bang verwend voorgevoel zijn. :)"

Is dat het Ziggo gevoel? Dan snap ik het.

audb
door audb - Jul 5, 2012 om 13:03
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Had niet beter de verhuurder gebeld kunnen worden?
De wandcontactdoos is niet van Ziggo maar van de verhuurder n iemand die een paar handen heeft kan de doos zelf ook even vast zetten of kost dat iets te veel tijd?.

tdehond
door tdehond - Jul 5, 2012 om 13:14
4744 Antwoorden / 9 Vragen

"Hallo tdehond,

De wandcontactdoos is nog van Ziggo."
schreef een lid van het webcareteam van Ziggo.

Die iemand werd dus een medewerker van Ziggo. :)

Wel hebben mijn handen letterlijk ter ondersteuning van het te zware verdeelkastje van Ziggo er iets ondergeschoven zodat het hele geval er niet weer uit komt zetten. Dit voorkomt een eventueel kastje naar de muur sturen.

Inmiddels kan mevrouw nu zelf met haar apparatuur omgaan wat erg plezierig is als je alleen woont.

=audb schreef op donderdag 5 jul 2012, 13:03: Had niet beter de verhuurder gebeld kunnen worden?
De wandcontactdoos is niet van Ziggo maar van de verhuurder n iemand die een paar handen heeft kan de doos zelf ook even vast zetten of kost dat iets te veel tijd?.