hi
door hillstreet Aug 13, 2005 om 18:19
Elektronica & tv

Wasmachine

geacht forum

heb 4 jaar geleden een AEG wasmachine( a 1400 gulden)gekocht.nú is plotseling het contragewicht achterop de"trommel"letterlijk verpulverd.de monteur "zegt"dat komt omdat AEG 4jaar geleden is "opgegaaan"in electrolux, en de onderdelen nú uit italie komen en in duitsland geassembleerd worden.( zodoende staat er nog steeds AEG op de machine, terwij het in feite een electrolux is)  nu is mijn vraag , kan ik deze schade ergens verhalen? omdat ik dit eigenlijk een vorm van bedrog vind.

611 3 Rapporteer

ma
door martin1 - Aug 14, 2005 om 18:02
346 Antwoorden / 4 Vragen

Wat maakt het nou uit waar onderdelen vandaan komen. Alsof AEG vroeger nooit kapot kon gaan. Na 4 jaar (intensief) gebruik kan het gewoon voorkomen dat onderdelen defect raken. Bij een auto gebeurt dat ook nietwaar? Er staat AEG op de machine omdat AEG de machine maakt. Waar AEG zijn onderdelen koopt of van welk concern onderdelen komen maakt daarvoor neit uit. Als je zo redeneert zijn veel auto's die je koopt ook bedrog. vaak wordt de motor gemaakt door een andere fabrikant.

di
door dikkemick - Aug 14, 2005 om 18:22
9 Antwoorden / 31 Vragen

Na 4 jaar mag een wasmachine zelfs na veelvuldig gebruik m.i. niet zodanig slijten dat er essentiele onderdelen kapot gaan met dure reparaties tot gevolg. Ook een motor van een 4 jaar oude auto "mag" het eigenlijk niet begeven. Er moet dan iets te regelen zijn met de verkoper van het produkt (als deze tenminste nog enigszins klantvriendelijk is...). Misschien valt er korting op de reparatie te bedingen cq korting op een nieuwe machine. Heel soms helpt dreigen met rechtsbijstand, hoewel de meeste fabrikanten hier al niet meer gevoelig voor zijn.

kl
door klaash_1 - Oct 16, 2005 om 23:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb een tijd gewerkt als witgoedmonteur en deze klacht was een paar jaar geleden bekend. er is een serie geweest die die klachten heeft gehad.  volgens de informatie die ik toen kreeg was er een probleem geweest met het storten van het beton. ze hebben tegen mij gezegd dat het in de droogperiode gevroren had en dat daardoor het beton niet goed heeft gedroogd.  ik heb meerdere malen geconstateerd dat het stabilisatiegewicht afkorrelde.