ka
door karwei Dec 6, 2011 om 14:46
Elektronica & tv

Wasverzachter

hoe kan het dat ik ongeacht het merk of type wasmachine,en welk merk wasverzachter dan ook,nooit het verwachte resultaat krijg(zacht en een geurtje).
of ik het bakje halfvol of vol doe,het resultaat is hetzelfde.

7616 16 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Dec 6, 2011 om 14:51
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Kan met het water te maken hebben. Waar woon je?

Zwemmer

ka
door karwei - Dec 6, 2011 om 17:17
5 Antwoorden / 2 Vragen

ik woon nu in heerlen,eerst in landgraaf,maar overal is het water zacht

vladja
door vladja - Dec 6, 2011 om 17:23
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Wasverzachter helpt niet echt voor een zachte was als je de was binnen aan de lucht droogt. (bij een droogtrommel heb je geen wasverzachter nodig, buiten doet de wind het werk).

Vladja

ka
door karwei - Dec 6, 2011 om 18:08
5 Antwoorden / 2 Vragen

ja dat weet ik,maar om stroom uit te sparen,droog ik het op zolder,maar het is niet alleen de harde was,het ruikt niet lekker naar wasverzachter,ik heb vaak het idee dat de wasverzachter al weg is gelopen, voor er om gevraagd wordt

getty
door getty - Dec 6, 2011 om 18:24
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=karwei schreef op dinsdag 6 dec 2011, 18:08]ja dat weet ik,maar om stroom uit te sparen,droog ik het op zolder,maar het is niet alleen de harde was,het ruikt niet lekker naar wasverzachter,ik heb vaak het idee dat de wasverzachter al weg is gelopen, voor er om gevraagd wordt

Probleem had ik ook, totdat ik Lenor ontdekte, de enige wasverzachter die bij mij wel lekker ruikt. Zacht worden doet het niet, maar wel lekker ruiken.

ka
door karwei - Dec 6, 2011 om 18:32
5 Antwoorden / 2 Vragen

lenor heb ik ook gebruikt,maar het probleem van te vroeg wegvloeien blijft,ik denk dat juist dat een probleem is.

getty
door getty - Dec 6, 2011 om 18:34
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=karwei schreef op dinsdag 6 dec 2011, 18:32]lenor heb ik ook gebruikt,maar het probleem van te vroeg wegvloeien blijft,ik denk dat juist dat een probleem is.

Kun je toch wel controleren? Kijk als de machine even loopt, eens een keer of de wasverzachter nog in het vakje zit.

ka
door karwei - Dec 6, 2011 om 18:49
5 Antwoorden / 2 Vragen

ja,dat zal ik gaan doen,omdat de machine op zolder staat,vergeet je het om even tussendoor te kijken,maar ik ga uw advies opvolgen,en laat wanneer ik een paar keer gecontroleerd heb,weten hoe het is gegaan.

getty
door getty - Dec 6, 2011 om 18:53
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=karwei schreef op dinsdag 6 dec 2011, 18:49]ja,dat zal ik gaan doen,omdat de machine op zolder staat,vergeet je het om even tussendoor te kijken,maar ik ga uw advies opvolgen,en laat wanneer ik een paar keer gecontroleerd heb,weten hoe het is gegaan.

succes, ben benieuwd!

zwemmer
door zwemmer - Dec 6, 2011 om 19:36
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Heb je het zeepbakje wel eens uitgenomen en goed schoon gemaakt? Zo kan ineens wel eens wat wijzigen. (mijn ervaring en geheel per ongeluk.).

Zwemmer

aurora1
door aurora1 - Dec 6, 2011 om 23:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag karwei,
Behalve het bakje en eventueel ventieltje in het wasverzchachtervakje schoonmaken zou je eens huishoudazijn i.p.v. wasverzachter kunnen proberen.

vr.gr.

snah
door snah - Dec 7, 2011 om 00:49
654 Antwoorden / 61 Vragen

Nog beter , schoonmaakazijn met lavendelgeur .
Te koop bij de supermarkt .

Azijn maakt je wasgoed zacht .

Mocht de machine "raar " doen voeg het dan toe vlak voordat er gespoeld word.

Hans

bewustekoper
door bewustekoper - Dec 7, 2011 om 12:22
59 Antwoorden / 1 Vragen

Bij het centrifugeren op hoge toerentallen slaat niet alleen het water, maar ook deels de wasverzachter uit de was. Probeert u eens de was op een lager toerental te centrifugeren en zie wat het resultaat is.

bu
door buijtwin - Dec 7, 2011 om 15:48
11 Antwoorden / 0 Vragen

TIP: diegenen die de was op de zolder drogen kunnen het volgende doen, stop de opgedroogde was in de droger en laat hem 5 tot 10 min. KOUD draaien en haal de was er daarna onmiddelijk uit en de was is heerlijk zacht en de wasverzachter is niet meer nodig!

ka
door karwei - Dec 7, 2011 om 18:45
5 Antwoorden / 2 Vragen

Heel veel goede tips,allemaal bedankt hiervoor.
Ik heb de was tijdens de wasbeurt gecontroleerd,maar de wasverzachter blijft wel tot het laatste moment in de machine,,wachten`` .
De tip om centrifugeren minder toeren te laten draaien is misschien wel de reden,want als ik b.v.de fijne was of wol draai,ruik je wel de wasverzachter.
Dat de was wat harder is vind ik niet zo erg,maar ik vind het wel fijn als de was lekker ruikt,(en de zolder dus ook,en niet zo`n ,,waslucht``.

elisya
door elisya - Dec 7, 2011 om 21:38
11 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi karwei
Ik gebruik altijd fleuril of ariel en daar hoef je geen wasverzachter bij te gebruiken omdat het toch niet helpt(geld weggooien niet doen).Bij deze wasmiddelen ruikt het zo lekker dat je echt niks anders nodig hebt.
Probeer eens dan weet je het,stap echt niet meer over op iets anders.