vlinder279
door vlinder279 Apr 16, 2006 om 02:49
Elektronica & tv

Wat te doen aan slecht tv signaal???

Sinds enige tijd heb ik een geweldige LCD tv maar meerdendeel van de tijd kan ik wel janken hoe slecht de ontvangen beelden zijn.

Heb ik zo'n superdeluxe tv, betaal een smak geld aan UPC en heb tot nu toe meer ergenis dan plezier van mijn aanschaf waar ik toch lange tijd voor heb moeten sparen.  In mijn woonplaats hebben we kabel van UPC, maar ondanks de geplaatste antenneversterker heb ik vaker beelden met vegen/strepen en/of sneeuw, dan het gehoopte glasheldere beeld van LCD televisie.

Wie weet een oplossing???, want Triple Play staat nog te slecht bekend (met name wat ik steeds hoor over de internetverbinding), maar dat K...UPC vervloek ik vanlieverlee ook echt!!!!

Is er iemand die mij kan vertellenwat mijn mogelijkheden zijn?????

4928 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2006 om 08:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Krijg je nog analoog van UPC of hebben ze dat niet meer en is het alleen digitaal geworden, of heb je dat alleen in TP pakket ?
Analoog dan begrijp ik het wel, want met die LCD tv's zie je alles, maar digitaal zou goed moeten zijn, ZONDER VERSTERKER en heb je al digitaal dan moet er bij jou of bij het aangeleverde signaal iets fout gaan, want dat zou gewoon goed moeten zijn!
Die versterker heb je er natuurlijk niet voor niks tussen, maar o.a. die strepen komen vaak door de versterker zelf.
Overbodig is om te vragen of je kabels in orde zijn, want daar zal je vast mee bezig zijn geweest.......
Analoog signaal is met zo'n tv gewoon vaak niet goed genoeg en dus of UPC digitaal (die naar behoren werkt) of aan de schotel, want dan heb je een beeldje zo scherp als een mes en doe je dat vervelende UPC lekker de groeten.......

ve
door verwijderd - Apr 16, 2006 om 10:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad is het analoge signaal vaak te matig om op zo'n superscherpe
televisie een mooi beeld te krijgen.Als je dit nog niet hebt zou ik
overstappen op digitale tv van upc of ,misschien nog wel beter,een
schotel kopen net als wat de granaet al zegt.Dan heb je met niemand
meer iets te maken.Hoeft helemaal niet zo duur meer te zijn.

Harry

ve
door verwijderd - Apr 16, 2006 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leest u dit ook maar eens:

LCD-TV

Voor nog meer info kunt u ook in de zoekfunctie bovenaan: LCD invullen.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Apr 16, 2006 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit de storingen die je vertelt lijkt het zeker niet op een digitale TV van UPC.

Doet het probleem zich ook voor bij buren? Waarschijnlijk niet. In dat geval moet het probleem binnenshuis zitten. En dat is lekker vaag natuurlijk.

Het probleem zul je zelf even moeten onderzoeken! Begin eerst eens om alle bekabeling en versterkers eens los te maken en dan 1 kabel vanaf de zogenoemde AOP (het punt waar de kabel huis binnenkomt) naar de TV te leggen. Is er dan nog een storing dan zal het probleem niet binnenhuis zitten. Is de storing er niet meer? Dan weet je precies waar het probleem in zit. In de bekabeling, en daarvoor kun je het beste even naar een audio/tv zaak toe gaan om daar goede coax kabels te kopen!

Je ziet het vaak gebeuren, kopen mensen een mooie audioset of mooie TV en sluiten ze die aan op "verrotte" / slechte kwaliteit bekabeling.

Het is zoiets van ik koop een super mooie trui of broek en je trekt daaronder je oude versleten gimpies aan. Daarmee doe je je nieuwe spulletjes mee af!

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Via UPC kun je GRATIS een DIDISET aanvragen.
Dit zijn twee aansluitkabels.
Bij ons heeft dat geholpen, al hebben wij een gewone t.v.
Deze kabels worden geleverd door de stichting Aanpak Interferentie uit Bussum.
Je kunt ook nog kijken op www.stai.nl
Veel succes, Leny en Fred

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Het moet natuurlijk DIGISET zijn. (sorry voor het foute lettertje)

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou zeggen neem een schotel en je problemen zijn opgelost, zorg dat je een sateliet ontvanger neemt met diSEqc en je kan tussen meerdere statelieten schakenlen, o.a. BBC, ITV gratis en bijna 100% in breedbeeld, wat bij bv voetbal een groot verschil maakt. DE schotel kan bij vrij zicht op Z zelfs vlak bij de grond worden geplaatst.

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer inderdaad eens UPC digitaal met een goede Coax-12 kabel. Ze hebben daar ook nog wel een paar kleine probleempjes her en der, maar over het algemeen haarscherp beeld. Nu toch de eerste zes maanden vrijblijvend proberen.

Als je in de regio van digitenne woont, is dat ook nog wel de moeite. Vrienden van mij hebben hetzelfde probleem met het analoge signaal van UPC, maar digitenne werkt daar perfect.

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Het is helaas zo dat met name de Nederlandse publieke en commerciële zenders zeer matig van kwaliteit zijn (ook op de satelliet; Canal Digitaal heeft veel te lage bitrates). Zoals anderen reeds opmerkten, de buitenlandse zenders op de satelliet zijn vele malen beter: Sat.1, Pro7, RTL, ARD, ZDF (Duitsland - ASTRA 1) en de BBC (Engeland - ASTRA 2). Als u overstapt op digitale kabeltelevisie zal uw beeld op de LCD-TV niet beter worden, ook hier zijn de bitrates veel te laag. Om een lang verhaal kort te maken, een satellietontvanger is de beste optie. Maar goede kwaliteit van de nationale zenders dat kunt u echt vergeten.

Ik heb analoge en digitale kabel en een Canal Digitaal satellietontvanger gehad. Geloof mij, de kwaliteit van de Nederlandse zenders is waardeloos. Ze liggen 10 jaar achter met de techniek.

De industrie wil maar verkopen en ons consumenten dingen aansmeren zoals bijvoorbeeld HD-TV. Breedbeeld is na 10 jaar nog niet eens voor mekaar! Hoe lang gaat het dan duren voordat we in staat zijn om HD-TV signalen te ontvangen (ik bedoel van de meeste zenders)... 25 jaar? U begrijpt wat ik wil zeggen...

Groetjes en succes. ;-)

ve
door verwijderd - Apr 18, 2006 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Movieman, mee eens, zelfs onze zuider buren geven al een beter voorbeeld.

Ik wil wel graag opmerken dat een zeer moderne TV uiteraard ook het best tot zijn recht komt met de ontvangst van digitale signalen. Maar als de signalen via satelliet opgestraald en terugontvangen worden of via kabel (en dat kan eigenlijk alleen maar optimaal met glaskabel) moet het signaal ook goed zijn. Kabelaansluiting en nog geen glaskabel op redelijke afstand en mogelijk niet eens in uw staart, jammer.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2006 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

zo gauw mogelijk de kabel opzeggen en snel een schotel met ontvanger kopen.

Wat je dan ziet is ongelofelijk en het is ook nog stukken goedkoper dan een kabelaansluiting; dus na ongeveer een jaar heb je het hele systeem terug verdient en het beeld is storingsvrij en van geweldige kwaliteit.

We hebben nu een aantal jaren een schotel en inmiddels heb ik het geïnstalleerd voor bijna de hele buurt.

Kosten voor een setje, dus ontvanger met schotel kable en lnb ongeveer 198 tot 200 euro.

veel succes ermee.

L.v.d.Velde

ve
door verwijderd - Apr 20, 2006 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

je moet minmaal 18000 pixels h3ebben voor een goed beeld.
je inkomend signaal van de ca kontaktdoos moet tussen de 68- 83 DB liggen.de aan sluitkabel (scart) moeten alle aansluitpennen bedraad zijn.
er zijn speciale scartkabels die alleen voor LCD /plasma schermen zijn.
deze aansluiting luistert zeer nauwkeurig.
de versterker kan ook een signaal afgeven dat te sterk is en gaat het niet goed met je beeldmodulatie.er moet dan een verzwakker tussen geplaatst worden.
succes er mee.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2006 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

zet er een goede digitale ontvanger tussen dan weet je niet wat je ziet.wij hebben kabelaanbieder caiway met een samsung digitale ontvanger ertussen echt kraakhelder beeld. als de lcd tv hd ready is heb je ook betere uitvoeringen van samsung die ook hd tv doorgeven. heb ik van de week bij onze lokale winkel gezien wat je dan ziet is echt ongelofelijk zo verschrikellijk scherp.

vr groet e valk

ve
door verwijderd - Jul 25, 2007 om 23:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben hetzelfde probleem, als we bellen werkt de digtale ontvanger nauwelijks. het blijkt te liggen aan de splitter die je gebruikt op je binnenkomende kabel. Die moet een onderdrukkend filter hebben om het retour signaal van je modem naar de server te filteren, zodat deze niet je TV of Telefoon kabel ingaat. Je kunt ze, uiteraard, bij CAIWAY kopen tegen veel geld. Wij hebben inmiddels de kabels, de splitter de verdeler en het modem vervangen, maar het blijft modderen.