si
door sigridpotters Jan 30, 2013 om 11:17
Elektronica & tv

Wat zijn mijn rechten als consument

Een vaatwasser van net een jaar oud geeft al vanaf vorig jaar september problemen. Het vuile water wordt na het programma niet afgespoeld. Ik ben al sinds die tijd bezig met de firma Whirpool om dit op te lossen. Er zijn nu 7 monteurs geweest, er zijn onderdelen vervangen en het probleem is nog steeds niet opgelost. Er werd mij vorige week gevraagd foto's te mailen van het probleem en dit heb ik gedaan. Vandaag heb ik maar weer gebeld om te vragen of ik nog antwoord krijg en ik nu een definitieve oplossing eis! De laatste keer werd mij door de monteur verteld dat als het probleem weer terug zou komen er een nieuwe vaatwasser zou komen. Vandaag werd mij verteld dat er weer onderdelen zijn besteld en er ergens rond 13 feb weer een monteur langs komt. Als consument heb ik toch ook rechten. Ik ben het meer dan zat en daarbij kan ik toch ook aan mijn werkgever niet meer verkopen dat ik steeds uren thuis moet gaan zitten wachten totdat er weer eens een monteur is geweest.
Wat zijn mijn rechten als consument?

619 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mastag
door mastag - Jan 30, 2013 om 11:54
955 Antwoorden / 19 Vragen
0

U dient bij het punt van aankoop uw klachten neer te leggen en niet bij de fabrikant.
De fabrikant heeft geen zaken met u gedaan dus zal niet snel met een oplossing komen. Geef bij de winkelier duidelijk aan dat deze hoeveelheid reparaties niet meer acceptabel vindt en u een blijvende oplossing wenst.

Succes
Mastag

zoekster
door zoekster - Jan 30, 2013 om 12:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Uw recht als consument is dat u na verschillende reparaties (drie wordt aangehouden) recht heeft op een vervangend product. Ik neem aan de verkoper op de hoogte is van deze situatie. Met de verkoper heeft u immers de koopovereenkomst.
Stuur een aangetekende brief naar de verkoper (dus niet Whirlpool) met dat u na diverse pogingen om de vaatwasser te repareren (som alle keren met bijbehorende klachten op) het nu genoeg is en dat u een vervangende vaatwasser eist. Vraag om een schriftelijke reactie binnen 10 dagen. Doe ditzelfde tegelijkertijd per mail naar de verkoper. Dateer brief/mail.

dearagain
door dearagain - Jan 30, 2013 om 14:57
2462 Antwoorden / 7 Vragen
0

*het is duidelijk dat u een ondeugdelijk produkt hebt gekocht en gekregen destijds

*de verkoper dient dan te zorgen voor een nieuw vervangend produkt met ongeveer dezelfde specificaties

*wil de verkoper dit niet, dan kunt u de koopovereenkomst schriftelijk ontbinden en uw geld terug eisen

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer