melati
door melati Apr 29, 2012 om 16:17
Elektronica & tv

Werking teletekst tv

Hallo.

Ik heb even een vraag. Het zit zo. We hebben hier beneden een 1 jaar oude Philips tv staan en nu wil ik op teletekst de tussenstanden van het voetballen volgen, maar de teletekstpagina komt er wel op, maar geeft geen standen weer. Toen ben ik even boven op een andere tv gaan kijken en daar doet die het wel. Zo ook op mijn telefoon.

Mijn vraag is... wat kan dat zijn. Waar ligt dit aan, dat ik het hier beneden niet kan volgen? Hopenlijk kan iemand het mij uitleggen.

Bvd. Groetjes Melati.

2799 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 29, 2012 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk keek je te vroeg.

ve
door verwijderd - Apr 29, 2012 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo melati,

Blijkbaar worden de teletekstpagina's op je TV (beneden) niet automatisch 'ge-update'.... Wellicht maakt het nog uit of je teletekst raadpleegt via 'analoge' of 'digitale' TV?

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Apr 29, 2012 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alvast bedankt voor de reacties.

Nee, ik heb beslist niet te vroeg gekeken, maar ik neem aan dat dit een grapje van u is!

@Freya: Beneden kijken we digitaal en boven analoog. We hebben dat all in pakket van UPC en dat toch ook al wel een tijdje. Gister deed alles het nog wel.
Mocht het niet automatisch ge-update worden, wat kan ik er dan eventueel zelf aan doen? Zoals u ziet, ik ben een leek op dat gebied, vandaar dat ik alle hulp op prijs stel.

Gr, melati

ve
door verwijderd - Apr 29, 2012 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

@melati:

Geen idee of je er iets aan kunt doen. Om te beginnen zou je het eerst nog even kunnen aankijken of dit 'probleem' vaker voorkomt of dat het een incident was. Daarnaast zou je 'beneden' ook eens kunnen testen of je dit probleem ook hebt als je de TV op analoog instelt.
En verder kun je eens de instellingen van die TV (en dan met name de instellingen die met teletekst te maken hebben) kunnen nalopen om eens te controleren of er wellicht instellingen zijn die dit verschijnsel zouden kunnen veroorzaken.

Freya

ve
door verwijderd - Apr 29, 2012 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zitten er instellingen die te maken hebben met teletekst op een TV dan????

ve
door verwijderd - Apr 29, 2012 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Winterman: Geen idee, daarom kwam ik ook hier.

@Freya: Hartelijk dank voor je antwoorden en meedenken. Ik ben even gaan googlen, (had ik ook eerst kunnen doen) en zag daar op een forum een bijna gelijkwaardige vraag en daar kwam als antwoord:
Kijk ook even op andere zenders of hij het daar wel of niet doet. Hebben we gedaan ( dat ik daar niet eerder aan dacht) en daar was alles correct en toen terug naar Ned. 1, waar het zich voordeed en ook hier nu weer in orde. Ik hoop dat het inderdaad dan maar een "incident" was.

Hartelijk dank!

Met vriendelijke groet,
Melati

ve
door verwijderd - Apr 29, 2012 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@melati:

Wellicht heeft de software in de TV zich een keer verslikt. Mocht het weer een keer voorkomen, dan weet je in ieder geval wat je moet doen om het op te lossen.
In ieder geval mooi dat alles weer werkt.

Freya

ve
door verwijderd - Apr 29, 2012 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk je beneden middeks een (HD-)digitaleontvanger? Als het een Samsung betreft dan geeft deze de teletekst van tijd tot tijd verstoord door, vooral als van kanaal wordt veranderd..

Reset de digitaleontvanger eens.

ve
door verwijderd - Apr 30, 2012 om 00:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op zondag 29 apr 2012, 17:51:
Wellicht heeft de software in de TV zich een keer verslikt.

Ja vast. Dat zal het wel zijn.

ve
door verwijderd - Apr 30, 2012 om 09:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

@winterman:

Ach, als jij een betere verklaring hebt voor het 'probleem' van deTS dan zou ik zeggen: 'Laat maar eens horen dan'. Het zou je eerste 'nuttige' bijdrage in dit topic zijn. Voorlopig zie ik in dit topic 3 reacties van je die alleen maar bedoeld zijn om andere mensen af te zeiken en die de TS geen steek verder helpen.....

Freya

ve
door verwijderd - Apr 30, 2012 om 10:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat de teletekstpagina niet in zijn geheel wordt weergegeven is vaak een antennesignaal probleem. Doordat je digitaal kijkt valt het niet op, verklaart ook dat de teletekst niet op alle zenders slecht werkt. Bij mijn Philips tv waren HD zenders helemaal verdwenen, na een chatsessie met een Philipsmedewerker de antennekabel vervangen en sindsdien geen problemen meer.

ve
door verwijderd - Apr 30, 2012 om 10:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Slechte kabels die goedkoop en dun zijn geven vaak na enkele jaren storingen....

Maar teletekst, als je TV een geheugen heeft die alles op slaat kan hij uit geheugen een oude pagina tonen en pas na enkele minuten de nieuwe....

Oplossing hiervoor is zappen.
Een ander kanaal dus van NL 1 naar RTL 4 en hij haalde daar alles en weer terug...
Binnen enkele seconden wist hij alles en haalde nieuwe op.

Teletekst zonder geheugen werkt wel gelijk.

ve
door verwijderd - Apr 30, 2012 om 10:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

tot15karakters schreef op maandag 30 apr 2012, 10:20: Slechte kabels die goedkoop en dun zijn geven vaak na enkele jaren storingen....

Maar teletekst, als je TV een geheugen heeft die alles op slaat kan hij uit geheugen een oude pagina tonen en pas na enkele minuten de nieuwe....

Oplossing hiervoor is zappen.
Een ander kanaal dus van NL 1 naar RTL 4 en hij haalde daar alles en weer terug...
Binnen enkele seconden wist hij alles en haalde nieuwe op.

Teletekst zonder geheugen werkt wel gelijk.

Ik heb het vermoeden, dat dit het euvel was, maarja... als je er dan geen verstand van hebt, is het fijn om het hier en daar even rond te vragen. Maar zo hebben we het op een gegeven moment gedaan en toen werkte alles weer correct.

Voor diegene die vroeg welke ontvanger we hebben, het is een UPC mediabox HD.

Bdankt nogmaals.

ve
door verwijderd - Apr 30, 2012 om 11:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mocht het weer gebeuren dan toch maar de kabel vervangen van het kastje naar de mediabox deze mediabox is gevoelig voor signaal wisselingen.