Au
door AukjeP Feb 3, 2016 om 14:10
Garantie & verzekeringen

14 jaar betaald voor eigen huurketel

In 2002 heb ik een nieuwe CV-ketel laten plaatsen door een plaastelijke installateur. Keurig ruim € 1400 betaald. De installateur stelde voor om ook een onderhoudscontract bij Energiewacht Friesland (toen nog Gaswacht) af te sluiten. 'Heb je daar geen omkijken meer naar in de toekomst'. Meneer V. zou dit wel voor me regelen. Vanaf dat moment heb ruim € 40 betaald per maand betaald voor het onderhoudscontract. Dacht ik........tot ik eind vorig jaar voor het eerst een probleem had met mijn ketel. De monteur vertelde me dat het een huurketel was. 'Zo staat hij bij ons in de boeken mevrouw'. Informatie opgevraagd bij Energiewacht en ja hoor. Ik betaal al 14 jaar huur voor een ketel die van mij is. Betaald in 2002 aan die keurige installateur uit F. 14 jaar maand in maand uit te goeder trouw ruim € 40 teveel betaald voor iets wat al van mij is. Natuurlijk zit daar een bedrag voor het onderhoudscontract in verwerkt. Laat dat eens € 15 per maand zijn. Dan heb ik toch 14x12 maanden á € 25 = € 4200 de huur voor mijn eigen ketel betaald. Nu snap ik dat € 40 per maand voor een onderhoudscontract best aan de prijs is. Van internet heb ik geen verstand dus even tarieven nakijken is er dan niet bij. Stom? Misschien? Nogmaals, te goeder trouw heb ik altijd keurig betaald (en doe dit nog steeds). Stel dat mijn gekochte huurketel het nu begeeft.......

Contact met Energiewacht heeft niets opgeleverd. Ja, een door de installateur ondertekend verzoek voor een onderhoudscontract en een prijsopgaaf die meneer 'als bewijs' moest aanleveren voor installatiekosten. Mijn handtekening komt nergens naar voren. Ik wil mijn geld (of een deel terug). Dat mogen we zelf gaan regelen met de inmiddels gestopte installateur die zijn administratie uit die tijd niet meer heeft en zich van geen kwaad bewust is (maar inmiddels wel twee keer met mij en drie keer met Energiewacht heeft gebeld). Tja, die weet het heus nog wel en voelt nattigheid.

Klantvriendelijkheid is er niet bij Energiewacht Friesland. 'Uit alles blijkt dat het om een huurcontract gaat'. Toont u maar aan dat de installateur niet uw dak heeft gemaakt in die tijd, aldus de dame die mijn zoon aan de lijn had. Ook ik heb die factuur helaas niet meer. Kon ik het bewijzen, maar ja wie bewaart dat zo lang? Het bewijs van overschrijving heb ik nog wel. Ik heb altijd keurig teveel betaald, nooit een handtekening gezet maar enige coulance? Nee. Ik voel me nu een leugenaar en dat is niet wat ik ben. De installateur heeft alles geregeld en zelfs alles voorzien van zijn handtekening. Geef mij het geld en regel het als groot bedrijf zelf met iemand die de boel heeft opgelicht.

3351 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Feb 3, 2016 om 14:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Ik heb hier geen woorden voor, werkelijk onbegrijpelijk. Ruim € 40,00 per maand voor onderhoud?

Verstand van internet of niet, dan had er toch allang een belletje moeten gaan rinkelen. 

Vraag dan dat "huurcontract"  maar eens op bij Friesland.

Au
door AukjeP Feb 7, 2016 om 19:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nu ik er door mijn kinderen op ben gewezen dat dit teveel vind ik dat ook. 

Huurcontract heb ik. Daarop staat de handtekening van de installateur op de plaats van dw huurder. 'Zo ging dat toen' is de reactie van Energieservice Friesland.

En
door Energie Service Friesland Mar 14, 2016 om 15:03
1 Antwoorden / Vragen

Geachte heer,
Afgelopen maand hebben wij telefonisch contact gehad naar aanleiding van uw klacht op deze site en Twitter. Hierin kwamen wij erachter dat u  Energie Service Friesland ten onrechte heeft genoemd en heeft aangewezen als de "schuldige", gezien u geen toestel heeft bij ESF maar deze hele vervelende kwestie bij een ander onderhoudsbedrijf speelt.
U zou onze bedrijfsnaam verwijderen op deze site en een rectivicatie doen, dit is tot nu toe nog niet gebeurt.  In uw klacht vermeldt u dat het gaat om Energiewacht Friesland, graag zien wij dat u ook de toevoeging "Friesland" verwijderd. wat voorheen Gaswacht was is nu EnergieWacht Groep.
U zult begrijpen dat deze kwestie onterecht imagoschade heeft veroorzaakt voor Energie Service Friesland.
Wij hopen oprecht dat de vervelende kwestie wordt / is opgelost bij de juiste organisatie.

Met vriendelijke groet,
Energie Service Friesland

uwjurist
door uwjurist - Feb 3, 2016 om 14:21
1043 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als u het niet kunt bewijzen, hebt u een probleem. 'Wie eist, bewijst'. Zo is het nu eenmaal.
Helaas.
Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

En
door Energie Service Friesland Mar 14, 2016 om 15:03
1 Antwoorden / Vragen

Geachte heer,
Afgelopen maand hebben wij telefonisch contact gehad naar aanleiding van uw klacht op deze site en Twitter. Hierin kwamen wij erachter dat u  Energie Service Friesland ten onrechte heeft genoemd en heeft aangewezen als de "schuldige", gezien u geen toestel heeft bij ESF maar deze hele vervelende kwestie bij een ander onderhoudsbedrijf speelt.
U zou onze bedrijfsnaam verwijderen op deze site en een rectivicatie doen, dit is tot nu toe nog niet gebeurt.  In uw klacht vermeldt u dat het gaat om Energiewacht Friesland, graag zien wij dat u ook de toevoeging "Friesland" verwijderd. wat voorheen Gaswacht was is nu EnergieWacht Groep.
U zult begrijpen dat deze kwestie onterecht imagoschade heeft veroorzaakt voor Energie Service Friesland.
Wij hopen oprecht dat de vervelende kwestie wordt / is opgelost bij de juiste organisatie.

Met vriendelijke groet,
Energie Service Friesland

besseldekker
door besseldekker - Feb 6, 2016 om 03:00
123 Antwoorden / 0 Vragen
0

Maar dat bewijs van overschrijving dan? Ik weet het niet, maar staat daar wellicht een omschrijving bij die aannemelijk kan maken dat het om dit apparaat ging?

Au
door AukjeP Feb 7, 2016 om 19:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas alleen het factuurnummer.

En
door Energie Service Friesland Mar 14, 2016 om 15:04
1 Antwoorden / Vragen

Geachte heer,
Afgelopen maand hebben wij telefonisch contact gehad naar aanleiding van uw klacht op deze site en Twitter. Hierin kwamen wij erachter dat u  Energie Service Friesland ten onrechte heeft genoemd en heeft aangewezen als de "schuldige", gezien u geen toestel heeft bij ESF maar deze hele vervelende kwestie bij een ander onderhoudsbedrijf speelt.
U zou onze bedrijfsnaam verwijderen op deze site en een rectivicatie doen, dit is tot nu toe nog niet gebeurt.  In uw klacht vermeldt u dat het gaat om Energiewacht Friesland, graag zien wij dat u ook de toevoeging "Friesland" verwijderd. wat voorheen Gaswacht was is nu EnergieWacht Groep.
U zult begrijpen dat deze kwestie onterecht imagoschade heeft veroorzaakt voor Energie Service Friesland.
Wij hopen oprecht dat de vervelende kwestie wordt / is opgelost bij de juiste organisatie.

Met vriendelijke groet,
Energie Service Friesland

ph
door philip36 - Feb 6, 2016 om 09:41
2275 Antwoorden / 4 Vragen
1

Wat was de reden dat die keurige installateur het onderhoud niet zelf deed?

Dit lijkt me echt iets voor de belbus, is toch een behoorlijk bedrag wat u betaald heeft.
Neem dus contact op met de belbus.

Belbus@vara.nl




Au
door AukjeP Feb 7, 2016 om 19:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

De installateur is inmiddels met pensioen. Nu is de onderhoudsmonteur van ESF geweest. Die vertelde me ook dat het een huurketel is. Ik kan niet aantonen dat ik de installateur betaald heb voor de ketel. ESF kan niets aantonen dat ik heb getekend voor een contract.

Au
door AukjeP Feb 7, 2016 om 19:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil het wel proberen met de Belbus.

ph
door philip36 Feb 7, 2016 om 19:48
2275 Antwoorden / 4 Vragen

De belbus, zeker doen, meestal ziet het bedrijf dan hun fout in.
De meeste kans dat u geld terug ziet, ze zijn namelijk niet onder de indruk van telefoontjes en brieven, maar wel van een microfoon van de belbus.
U kunt het niet aantonen maar hun ook niet.
succes

En
door Energie Service Friesland Mar 14, 2016 om 15:04
1 Antwoorden / Vragen

Geachte heer,
Afgelopen maand hebben wij telefonisch contact gehad naar aanleiding van uw klacht op deze site en Twitter. Hierin kwamen wij erachter dat u  Energie Service Friesland ten onrechte heeft genoemd en heeft aangewezen als de "schuldige", gezien u geen toestel heeft bij ESF maar deze hele vervelende kwestie bij een ander onderhoudsbedrijf speelt.
U zou onze bedrijfsnaam verwijderen op deze site en een rectivicatie doen, dit is tot nu toe nog niet gebeurt.  In uw klacht vermeldt u dat het gaat om Energiewacht Friesland, graag zien wij dat u ook de toevoeging "Friesland" verwijderd. wat voorheen Gaswacht was is nu EnergieWacht Groep.
U zult begrijpen dat deze kwestie onterecht imagoschade heeft veroorzaakt voor Energie Service Friesland.
Wij hopen oprecht dat de vervelende kwestie wordt / is opgelost bij de juiste organisatie.

Met vriendelijke groet,
Energie Service Friesland

Au
door AukjeP - Feb 7, 2016 om 19:16
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dat begrijp ik. Overschrijving naar de installateur omschrijft niet de verrichtte werkzaamheden  

Aan de andere kant is er geen contract met mijn handtekening. De installateur heeft de aanvraag gedaan en deze voorzien van zijn handtekening.

En
door Energie Service Friesland - Mar 14, 2016 om 15:03
1 Antwoorden / Vragen
0

Geachte heer,
Afgelopen maand hebben wij telefonisch contact gehad naar aanleiding van uw klacht op deze site en Twitter. Hierin kwamen wij erachter dat u  Energie Service Friesland ten onrechte heeft genoemd en heeft aangewezen als de "schuldige", gezien u geen toestel heeft bij ESF maar deze hele vervelende kwestie bij een ander onderhoudsbedrijf speelt.
U zou onze bedrijfsnaam verwijderen op deze site en een rectivicatie doen, dit is tot nu toe nog niet gebeurt.  In uw klacht vermeldt u dat het gaat om Energiewacht Friesland, graag zien wij dat u ook de toevoeging "Friesland" verwijderd. wat voorheen Gaswacht was is nu EnergieWacht Groep.
U zult begrijpen dat deze kwestie onterecht imagoschade heeft veroorzaakt voor Energie Service Friesland.
Wij hopen oprecht dat de vervelende kwestie wordt / is opgelost bij de juiste organisatie.

Met vriendelijke groet,
Energie Service Friesland

sy
door sylvia_71 Mar 14, 2016 om 15:13
288 Antwoorden / 0 Vragen

Goed om te weten hoe het verhaal aan de andere kant zit! Fijn dat u een bericht hierover achterlaat. Zeker als men of een bedrijf ten onterechte is beschuldigd.

sy
door sylvia_71 - Mar 14, 2016 om 15:12
288 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zo zie je maar, elk verhaal heeft 2 kanten! En dit is ook een van de redenen waarom ik niet zomaar een bericht op een forum in eerste instantie op alle punten geloof.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

DS
DS1992 - May 12, 2024 om 00:34
Winkels & webshops

Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?

Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.  toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-

Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er ... Lees meer

d_
d_dejong - May 10, 2024 om 14:38
Geldzaken & recht

Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)

Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer