Sa
door Sander B Mar 11, 2024 om 11:53
Garantie & verzekeringen

5 jarig 'ontzorgpakket' vroegtijdig beëindigen

Ik heb in mei 2023 een ontzorgpakket afgenomen voor hoortoestellen.
Tevens heb ik een garantie van 5 jaar afgenomen.

Nu wil ik van beide af, de audicien verplicht om mij het bedrag, gelijk aan de resttijd, te crediteren?

Als zij dat niet verplicht is, is zowel de garantie als het ontzorgpakket nog toepasbaar wanneer de hoortoestellen doorverkocht worden?

4672 11 Rapporteer
ju
door juliomariner - Mar 11, 2024 om 12:04
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Hoortoestellen doorverkopen?. Dat meent u toch niet. Zo'n toestel is toch specifiek op u ingesteld. Wie koopt er u  gebruikte hoortoestellel

john devries
door john devries Mar 11, 2024 om 12:26
218 Antwoorden / Vragen

Hoortoestellen kunnen daarna nog weer aangepast voor iedere andere gebruiker Henk.

ju
door juliomariner Mar 11, 2024 om 12:27
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Wie is Henk. Heb nog nooit gehoord dat iemand gebruikte hoortoestellen kreeg.

john devries
door john devries Mar 11, 2024 om 15:18
218 Antwoorden / Vragen

Ik weet niet wie Henk is een foutje dus.Nee gratis krijg je ze over het algemeen niet,maar tweedehands kopen en verkopen kan wel.

Gehoorapparaat verkopen? Vrijblijvende taxatie van jouw ...

gehoorapparaatverkopen.nl
https://gehoorapparaatverkopen.nl

ju
door juliomariner Mar 12, 2024 om 11:49
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Vind het een vies idee. Je koopt toch ook geen 2e hands kunstgebit?

john devries
door john devries Mar 13, 2024 om 11:27
218 Antwoorden / Vragen

Onzin het hoorapparaat achter je oren kun je schoonmaken. De rest zoals het slangetje naar je oren en het speakertje met dome zijn vervangbare losse onderdelen.

ju
door juliomariner Mar 13, 2024 om 11:54
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand ene 2e hands gehoortoestel heeft gekocht.

john devries
door john devries Mar 14, 2024 om 12:49
218 Antwoorden / Vragen

Ik ook niet maar als je weinig geld hebt is het een optie.Ik heb zelf wel eens hoorapparaten ingeruild

ju
door juliomariner Mar 14, 2024 om 12:52
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Weer wat geleerd

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 11, 2024 om 12:05
2055 Antwoorden / Vragen

U sluit een overeenkomst met de audicien, die kunt u niet zondermeer terugdraaien en (een deel) van uw geld terugvragen. Het doorverkopen van een hoortoestel lijkt mij gezien het feit dat die op de persoon ingesteld worden een beetje onzin.

Sa
door Sander B Mar 11, 2024 om 12:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Kunt u 'zondermeer' verduidelijken?
Hoe zit het met annuleren vanwege overlijden?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 11, 2024 om 15:24
2055 Antwoorden / Vragen

Er staat boven dat u "er vanaf wil", maar bent u werkelijk bereid daarvoor te overlijden? Zelfs dan moet dan in het contract staan wat er dan gebeurt en als ik Google op 'ontzorgpakket' en dan maar aanneem dat Hoorpartners de leverancier is staat er in het contract dat er bij overlijden inderdaad een restitutie plaatsvindt.

ne
door neodutchio Mar 11, 2024 om 15:40
5152 Antwoorden / 12 Vragen

@SanderB, bij overlijden gaat alles naar de erfgenamen, zowel de lusten als de lasten. Wettelijk gezien dan. Het merendeel van de bedrijven hebben in de voorwaarden opgenomen dat bij overlijden de overeenkomst tot einde komt.

Sa
door Sander B - Mar 11, 2024 om 12:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Gaarne focussen op de vraag.
Er is namelijk genoeg vraag naar gebruikte hoortoestellen, ook omdat dit type in principe in elk oor past (je hebt verschillende maten plastic dopjes zoals oordoppen ook hebben). Iedere audicien kan het geluid instellen op de persoon.

JMA2
door JMA2 Mar 13, 2024 om 00:21
116 Antwoorden / 2 Vragen

Geen audicien gaat voor een klant ergens anders aangeschafte hoortoestellen inregelen.
Hij zou wel gek zijn om te concurreren met zijn eigen boterham.

Me
door Meindo Mar 13, 2024 om 13:33
64 Antwoorden / Vragen

JMA2 Ik ken iemand die het hoortoestel van haar overleden vader gebruikt. Het is zonder problemen door een audicien ingeregeld.

john devries
door john devries Mar 14, 2024 om 12:54
218 Antwoorden / Vragen

JMA2
Een audicien rekent ca € 65 voor het inregelen en gehoortest van gehoorapparaten.

john devries
door john devries - Mar 11, 2024 om 12:37
218 Antwoorden / Vragen

De opticien is wettelijk verplicht om gratis er voor de zorgen dat de toestellen 5 jaar naar behoren te werken.Dat geldt ook voor free to market toestellen.Het ontzorgen houd in dat de batterijen , filters, nastellen,metingen etc gratis zijn. Waarom zou iemand tweedehands hoorstellen kopen met de wetenschap dat ze gratis met kleine bijdrage te krijgen zijn bij je zorgverzekering als je 35 db hoorverlies hebt.

Sa
door Sander B Mar 11, 2024 om 13:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zover ik kan lezen is de wettelijke garantie 2 jaar op hoortoestellen.
Ik heb voor 5 jaar 178 euro betaald.
Heeft u documentatie waarin staat dat 5 jaar gratis hoort te zijn?

Th
door Thijs124 Mar 11, 2024 om 13:36
289 Antwoorden / Vragen

Het zal dan van de audicien afhankelijk zijn. Oog voor oren geeft 5 jaar onbeperkte zorg. Dat heeft niets met garantie te maken. Ook als je hem zelf kapot laat vallen wordt hij gerepareerd of vervangen zonder kosten. Garantie gaat over gebreken van het apparaat. Maar tegenwoordig beginnen brillezaken zelfs al gehoorapparaten te verkopen. Nog ff dan liggen ze bij de drogisterij.

john devries
door john devries Mar 11, 2024 om 15:06
218 Antwoorden / Vragen

Dit onderwerp is een keer behanderd tijdens een uitzending van Meester Visser doet uitspraak.Maar eens informeren bij je zorgverzekering  hoe dat zit.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 11, 2024 om 14:10
16849 Antwoorden / 202 Vragen

@SANDER B

focuseen op de vraag? Is het voor geen kwestie van focussen iop de overeenkomst die u heeft afgesloten met de audiciën?
Anders gezegd: heeft de audiciën een geldige reden, dus gebaseerd op de inhoud van de overeenkomt, om u dat te verplichten/ Zo ja, dan nakomen omdat u anders in gebbreke gesteld kunt worden met alle dan daaruit voortvloeiende mogelijke kosten voor u.

Dan toch ook: wat voor soort garantie? garantie geldt uitsluitend indien een apparaat op grond van non-confirmiteit defect lijkt. Een hoorapparaat is op de koper/gebruiker afgestemd en bij doorverkoop aan een ander kan daar dan nooit een beroep op worden gedaan aangezeien hoortoestellen 'op maat'worden geleverd dus conform hetgeen voor de koper gewenst is.

Ik weet niet of u een en ander hier https://www.allearshoorzorg.nl/hooroplossingen/hoorzorgpakket/ heeft afgenomen doch de inhoud van deze info lijkt mij duyidelijk: op maat van de afnemer dus conform aan diens persoonlijke wensen., En dat zijn bij doorverkoop door u niet meer uw wensen.

mahadma
door mahadma - Mar 11, 2024 om 14:25
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Een gebruikt hoorapparaat geeft niemand veel voor, immers, het moet immers worden ingesteld voor de nieuwe gebruiker en daarbij heb je toch hulp van een audicien nodig, en die doet het niet voor niets .........

john devries
door john devries Mar 11, 2024 om 15:09
218 Antwoorden / Vragen

Dat klopt en die vraagt de hoofdprijs of zit er niet op te wachten.

mahadma
door mahadma Mar 13, 2024 om 10:38
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Denk alleen maar aan het oorstukje wat 100% passend gemaakt moet worden.

john devries
door john devries Mar 13, 2024 om 11:43
218 Antwoorden / Vragen

@MAHADMA

Nee een passend oorstuk wordt zelden gebruikt. Het gedeelte vanaf het oorapparaat kun je eventueelvoor c.a. 80 euro vernieuwen door een nieuw slangetje ,speaker en dome.De dome's zijn verschillende maten en soorten verkrijgbaar.

ne
door neodutchio - Mar 11, 2024 om 15:50
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Garantie gaat niet over bij verkoop. Garantie is alleen voor de eerste koper.

Wat bedoeld u met crediteren? U hoeft niets te crediteren, maar u zou wel moeten betalen voor de resterende looptijd. Uitgaande dat u vrijwillig deze overeenkomst bent aangegaan. Want als het zo simpel zou zijn om onder een overeenkomst uit te komen zou ook zonder reden een huur opgezegd kunnen worden of de telefoon afgesloten.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 11, 2024 om 16:03
16849 Antwoorden / 202 Vragen

@NEODUTCHIO: de wettelijke garantie betekent dat de verkoper verantwoordelijk is, dus iedere verkoper! Garantie, ook fabrieksgarantie kan wel degelijk overgaan op een tweede of derde of vierde koper. Zie bijv.: https://www.viabovag.nl/ en bijv. ook de garanties die autofabrihkanten geven zoals KIA, MAZDA en anderen. En opnieuw: de wettelijke garantieregels zoals gesteld in BWboek 7 art 17/25 gelden voor iedere aankoop, of die uit eerste hand is of niet. Strikt gesproken betekent dit dus dat de vraagsteller als verkoper voor de wettelijke garantie kan worden aangesproken. Heeft dat m.i. zelf niet 'in de gaten'.

ne
door neodutchio Mar 11, 2024 om 16:10
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Handig, een algemene link. Verkopers- of fabrieksgarantie gaat niet over bij verkoop. Aangezien het hier gaat om een extra bijgekochte garantie gaat het dus om een verkopersgarantie.

Sa
door Satipu - Mar 13, 2024 om 11:13
17 Antwoorden / Vragen

Sander, sorry wat een gekke vraag. Niemand koopt toch hoortoestellen van een ander over?

MartinSl
door MartinSl - Mar 13, 2024 om 11:20
7 Antwoorden / Vragen

Nee, garantie is een overeenkomst tussen koper en verkoper.

1paul
door 1paul - Mar 14, 2024 om 08:31
3148 Antwoorden / 0 Vragen

dat ligt geheel aan de voorwaarden die in de overeenkomst staan, daar moet u dus deze vraag stellen!!

Lees, lees de voorwaarden door..

mo
door mof - Mar 15, 2024 om 13:11
3619 Antwoorden / 3 Vragen

DAt is maar de vraag. De hoortoestellen kunt u doorverkopen en wellicht hoort daarbij ook de garantie. Het ontzorgpakket is een ander produkt dat u heeft afgenomen en
dat u aan de audicien dient te voldoen.