procreatief
door procreatief Jul 19, 2013 om 11:51
Garantie & verzekeringen

Afwijzing

Einde schuldsanering., 3 jaar lang geen auto, heb nieuwe auto gekocht maar vind geen verzekering die opgebouwde schade vrije jaren wil meenemen (vervallen schijnbaar na 1 jaar) weet iemand die in dezelfde situatie heeft gezeten een oplossing of verzekering.?

4202 11 Rapporteer

ew
door ew - Jul 19, 2013 om 12:21
116 Antwoorden / 12 Vragen

Wat u schrijft klopt idd. De opgebouwde schade vrije jaren vervallen na een bepaalde tijd. Dit staat overigens los van de WSNP.
U kunt elke verzekering nemen alleen tegen een nieuwe opbouw schadevrije jaren.

Een verzekering zou un op grond van de WSNP niet mogen weigeren aangezien u een schone lei heeft gekregen neem ik aan.

Mocht het toch allemaal moeilijk worden kunt u zich verzekeren bij Rialto.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 19, 2013 om 12:36
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Kijk eens bij polisdirect op internet.

tijger1
door tijger1 - Jul 19, 2013 om 12:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u de autoverzekering had opgeschort in plaats van stopgezet, zouden de schadevrije jaren drie jaar bewaard gebleven zijn. Maar ten eerste is dat achteraf gepraat en ten tweede zult u wel langer dan drie jaar geen auto gehad hebben.

Dus het is helaas terecht dat u weer overnieuw moet beginnen met opbouwen.

@valerius-2

Ook Polisdirect neemt de oude schadevrije jaren niet in aanmerking.

ro
door ron530 - Jul 19, 2013 om 12:50
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Schadevrije jaren vervallen inderdaad na een jaar geen verzekering hebben. Loop eens binnen bij een goed assurantiekantoor en leg de problematiek eens voor, op basis van leeftijd en datum behalen van het rijbewijs kan er nog een boel van de premie afgesnoept worden in mijn geval was dat 40%.

procreatief
door procreatief - Jul 19, 2013 om 13:13
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank voor alle reacties ik zal als ik weer auto wil gaan rijden mij moeten neer leggen bij het feit dat ik weer opnieuw moet beginnen met 0 jaren. Ik weet niet hoe het al die andere mensen die uit de schuld sanering komen en na 3 of 5 jaar vreugde vol met de schone lei beginnen weten dat alle termijnen zijn verlopen en er geen mogelijkheid is hieraan te ontkomen.

tijger1
door tijger1 - Jul 19, 2013 om 13:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik denk dat het overgrote deel van de mensen die na drie jaar uit de schuldsanering komen vooralsnog niet het geld zullen hebben om een auto te kopen. En ik mag toch hopen dat ze niet overwegen weer een lening aan te gaan, als ze die al zouden kunnen krijgen.

ro
door ron530 - Jul 19, 2013 om 13:40
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Jammer genoeg wordt er over mijn reactie heen gelezen, maar dit terzijde.
Waar ik een beetje verdrietig van word zijn de reactie's die niets met de verzekering van doen hebben, ik heb zelf een WSNP traject doorlopen en met een schone lei beëindigd. Ex WSNPérs hebben zich niet suf geleend bij postorderbedrijven maar zijn buiten schuld in de regeling terecht gekomen. Saillant detail, ex WSNPérs behoren tot de beste betalers die de financiële wereld kent. Wat betreft de armoe in die drie jaar dat valt best mee want een groot deel van de vakantie toeslag mag je gewoon houden en als je zuinig bent kun je na de sanering best wel een auto aanschaffen (geld lenen is geen optie) mits je dat doorrekent. Geloof me na die drie jaar kun je rekenen als de beste. Het enige probleem is waar te beginnen, in dit geval bij een tussenpersoon en ver weg blijven van internet verzekeringen.

procreatief
door procreatief - Jul 19, 2013 om 13:55
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi ron530.,

Ik las jou laatst geplaatste reactie maar ik heb jou vorige reactie gelezen en overwogen., ik ben om kosten van de tussen persoon te besparen speciaal weg gegaan omdat direct verzekeren via het internet mij (let wel mij) extra besparingen opleverde, vandaar dat terug gaan naar een tussen persoon mij niet zo'n geweldig idee leek.
Verder ben ik het helemaal met jou eens je wordt een zeer efficiënte rekenaar en kundig boekhouder maar je loopt wat je zeker zult beamen tegen enorme domme regeltjes van banken en bewindvoering aan., ja als je in de WSNP hebt gezeten kom je er achter dat je met veel minder geld kunt rondkomen en dat sparen een prioriteit vormt.

ro
door ron530 - Jul 19, 2013 om 14:16
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik geloof niet dat er voor advies over een autoverzekering de hoofdprijs word gevraagd, bel dus eens rond en laat internet verzekeren vooralsnog even links liggen.

tijger1
door tijger1 - Jul 19, 2013 om 14:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ron530

Even voor de goede orde. Niet elke WSNP-er heeft die elkende aan anderen te wijten. Er zijn er goenoeg die 100% zelf verantwoordelijk zijn voor hun toestand.

Maar daar gaat het hier niet over.

Ook een tussenpersoon kan niet zorgen dat je je oude schadevrije jaren terugkrijgt. En ook via internet kan je korting krijgen door leeftijd en dergelijke, maar de tussenpersoon moet wel betaald worden.

@procreatief

Zo dom zijn die regeltjes van banken en bewindvoerders in het algemeen niet. Als het goed is heb je tijdens het bewind een minimaal te besteden bedrag en de rest is voor de schulden. Het lijkt me supersterk als je van dat minimale bedrag nog kunt sparen om na afloop van het bewind direct een auto te kunnen kopen. Maar ja wonderen zijn de wereld nog niet uit.

ti
door tino24 - Aug 22, 2013 om 22:06
95 Antwoorden / 0 Vragen

Delta Lloyd en ASR willen nog wel eens 3 jaar oude schadevrijejaren overnemen.
Helaas voor jou zal je dan toch een tussenpersoon moeten zoeken.