mo
door monrik May 18, 2008 om 21:26
Garantie & verzekeringen

Bakstenen in wasmachine

Mijn neefje van 5 jaar heeft bakstenen in onze wasmachine, die in de schhur staat,  gestopt. Gevolg: de gehele trommel beschadigd! Valt dit te verhalen op de verzekering

1029 7 Rapporteer

labswans
door labswans - May 18, 2008 om 21:41
1918 Antwoorden / 10 Vragen

nee, dat zal niet te verhalen zijn. Waarom heeft u dat niet gemerkt met de was erin te doen ? Of was het al een oudje om zo aan geld te komen voor een nieuwe ?

labswans

mo
door monrik - May 18, 2008 om 21:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt dat u suggereert dat ik probeer de verzekering op te lichten! Dat is zeker niet het geval. De wasmachine is slechts een jaar oud en de kleine rakker heeft tijdens het buitenspelen stenen in de wasmachine gestopt en hem aangezet .Ze zijn zo handig met electronica :(

labswans
door labswans - May 18, 2008 om 22:00
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Kijk , nu wordt het pas interessant........ Zet ook de goede informatie in de vraag omdat er ook zo verkeerd gedacht kan worden.

Maar de verzekering kan u er alleen een goed antwoordt op geven en dan moet ik u toch adviseren om morgen de verzekering op te bellen. Zij zullen u een goed advies geven.

Mijn vraag is wel : hoe kan een kind aan losse bakstenen komen ? Vooral als er kinderen zijn : haal de stekker uit het stopkontakt. Het had een hoop ergenis kunnen voorkomen. Ik zelf verwacht dat het niet vergoed zal worden helaas. Er is een bepaalde verantwoording om gevaar te voor komen lijkt mij.

labswans

vd
door vdijken - May 18, 2008 om 22:27
21 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij gaat het via de aansprakelijkheidsverzekering van de ouders van het neefje.

tonnieboy
door tonnieboy - May 19, 2008 om 18:59
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Schade dient op de AVP van de ouders / verzorgers gemeld te worden en is gewoon gedekt. De schadevergoeding vindt op dagwaarde of op basis van reparatie (indien mogelijk / znvol) plaats. Het laagste bedrag dient aan u vergoed te worden.

De dagwaarde is de huidige nieuwwaarde van het apparaat verminderd met een jaarlijkse afschrijving wegens ouderdom en slijtage. Een redelijk percentage per jaar is tevens afhankelijk van de kwaliteit van de machine maar gemiddeld is een 10% per jaar redelijk.

re
door rene17 - Jun 4, 2008 om 21:54
106 Antwoorden / 3 Vragen

Tonnieboy gaf al het juiste antwoord. De ouders van uw neefje zijn aansprakelijk voor de gedragingen van hun zoon en de aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren van de ouders biedt hiervoor dekking. Als zij geen verzekering hebben blijven ze wel aansprakelijk en dienen zij uit eigen zak de schade aan u te vergoeden.

re
door rene17 - Jun 4, 2008 om 21:54
106 Antwoorden / 3 Vragen

Tonnieboy gaf al het juiste antwoord. De ouders van uw neefje zijn aansprakelijk voor de gedragingen van hun zoon en de aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren van de ouders biedt hiervoor dekking. Als zij geen verzekering hebben blijven ze wel aansprakelijk en dienen zij uit eigen zak de schade aan u te vergoeden.