Defecte e bike
Vorig jaar heb ik bij de Lidl een e bike gekocht, na drie maanden waren het computertje en de accu van de fiets kapot. Gelukkig nog garantie.
Het bedrijf dat de fietsen aan Lidl levert zou de fiets moeten komen maken. Na meerdere malen contact te hebben opgenomen met Lidl en het fietsbedrijf zijn we drie maanden verder.
de fiets heeft drie maanden stuk ik de stalling gestaan voordat de fiets gemaakt werd.
wederom een aantal weken met de fiets kunnen fietsen. Nu is de fiets weer stuk, en staat alweer 5 maanden ongebruikt in garage.
niemand neemt de verantwoordelijkheid om de fiets te komen maken.wel heb ik nog garantie. Er word gezegd dat het lang duurt voordat onderdelen binnen zijn, daarna, monteur is met vakantie. Nu wordt er al weken niet meer gereageerd op onze mails.
In een eerdere mail werd gezegd we sturen iemand langs om de fiets op te halen, u krijgt het aankoopbedrag terug.
In een mail erna geven ze aan toch niks voor ons te kunnen betekenen, we moeten bij de Lidl zijn.
Wat kan ik hier verder aan doen of moet ik het loslaten?
Hallo D.Packbier ,
U moet bij de verkoper zijn , dus Lidl .
Lidl is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regels .
https://www.thuiswinkel.org/leden/lidl/certificaat/
https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Het fietsbedrijf kan pas iets voor u doen als Lidl daartoe opdracht geeft.
Bewaar ondertussen de mail waarin staat dat u het aankoopbedrag terugkrijgt.
Misschien kan het juridisch loket iets voor u betekenen.
https://www.juridischloket.nl/contact/
Geachte D. Packbier,
Om welk model gaat het?
Ik kijk ook vaak naar die elektrische fietsen bij Lidl vanwege de lage prijs, maar ik verwacht altijd de problemen zoals bij u......
Als al aangegeven: de verkoper (Lidl is verantwoordelijk. Volgens deze wetgeving heeft u bij een ondeugdelijk product dat niet gerepareede kan worden recht op het terugontangen van de aankoopssom en ik lees dit in uw vraag: (citaat) In een eerdere mail werd gezegd we sturen iemand langs om de fiets op te halen, u krijgt het aankoopbedrag terug'' en dat is dan wel geheel conform de wetgeving en lijkt het mij dat daar dan ook niets op tegen is. Wat zou u anders willen? De fiets is kennelijk niet te repareren. Voor de complete regel/wetgeving zie o.a. (naast al verkregen verwijzingen)
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product en voor de wetgeving:
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
Aan welk bedrijf heeft u betaald? Welk bedrijf staat op de factuur? Dat bedrijf is leverancier, daar moet u verhaal halen.
Aldi en Lidl verkochten dezelfde fiets en volgens deze info wordt service en garantie geregeld door FietsNed.
De rol van FietsNED in dezen is dat wij jouw directe aanspreekpunt zijn voor:
- Servicevragen
- Garantieclaims
- Reparaties (tegen betaling)
- Onderhouds en servicebeurten (tegen betaling)
Onze servicedesk medewerkers staan graag voor je klaar op doordeweekse dagen van ma t/m vrij tussen 8:30 - 17:00 uur via telefoonnummer 088-112 1123. Of via onderstaand contactformulier.
Wat was het antwoord van Lidl toen je de klantenservice belde?
Het is voor deze prijs geen topkwaliteit en een Display kan een tikje gehad hebben.
Deze Budget is leuk voor voorzichtige ouderen en bij defect,
onbekend merk en weinig voorraad aan onderdelen kan het langer duren.
Ook een tekort aan goede vakmensen die kunnen herstellen.
Ik zag deze ook maar de Sparta vanaf €999,- is ook na erg lang wachten leverbaar maar die heeft wel plaatselijke service.
Maar waar fiets je, op ruwe straatstenen kan het flink rammelen en heb ik liever ietsje betere kwaliteit dan op vlakke asfalt wegen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer