sp
door spoekie999 Nov 5, 2012 om 17:04
Garantie & verzekeringen

Dienstverlening Rabo Bank

Ik ben verzekerd bij Interpolis. De verzekering heb ik afgesloten via de RaboBank. Het totaal verzekerd bedrag is exc assurantiebelasting 940 euro. Daarbij komt nog een bedrag bovenop voor de dienstverlening bij van de RaboBank van 168 euro. Voor dat bedrag hoeft de RaboBank alleen 4 A4tjes uit de computer uit te draaien. Is dit bedrag normaal of kan ik beter overstappen naar een andere verzekering?

8463 10 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Nov 5, 2012 om 18:01
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Het vraagstuk "dienstverlening" ïnzake verzekeringen komt hier vaker aan de orde. Ik zou als ik jou was gewoonweg de verzekering om een toelichting hiervan vragen. Dat lijkt mij wel je recht, want jij moet het betalen en vragen staat vrij.

Zwemmer

valerius-2
door valerius-2 - Nov 5, 2012 om 19:19
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zij hebben dan waarschijnlijk geen provisie en werken met koste vergoeding. anders hebben ze dubbel op.

dearagain
door dearagain - Nov 5, 2012 om 20:33
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*meestal ben je goedkoper uit bij een verzekeraar die niet werkt met tussenpersonen, zoals bijvoobeeld ohra e.a.

ja
door jan24 - Nov 7, 2012 om 12:53
109 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=dearagain schreef op maandag 5 nov 2012, 20:33]*meestal ben je goedkoper uit bij een verzekeraar die niet werkt met tussenpersonen, zoals bijvoobeeld ohra e.a.
Ooit lang geleden liepen ook mijn verzekeringen via de Rabo. Maar ik ben toen overgestapt naar Sterpolis, zonder tussenpersoon dus. Ondertussen is Sterpolis opgegaan in Interpolis. Wij zijn toen meegegaan en hebben alle verzekeringsaangelegenheden rechtstreeks afgehandeld met Interpolis.Iets wat we nog steeds op die wijze doen. Telefonisch of via internet. We kregen wel enige tijd geleden een brief, dat we ook via de Rabobank onze zaken konden regelen, maar hebben dat nooit gedaan. Echter, nu ze de kosten openbaar moeten maken kwamen we er bij toeval achter, dat we 128 euro kosten moeten betalen voor de diensten van de Rabo. Makkelijk verdiend zou ik zo zeggen.

visvest
door visvest - Nov 7, 2012 om 12:54
6 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft zelf het antwoord op deze vraag al gegeven.

ge
door gerdameesters - Nov 7, 2012 om 15:07
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben er achter gekomen dat bij de Rabo ongeveer 20% van mijn premie bestaat uit kosten voor de Rabobank. Ik vind dit schandalig en ben ook nu druk bezig om al mijn verzeekeringen om te zetten naar andere maatschappijen. De doorlopende reisverzekering heb ik b.v. bij zelf.nl afgesloten. Kwam bij de consumentenbond als beste uit de test en is ook nog veel goedkoper. Ik vind dat dat graaien van de banken maar eens op moet houden. Als ze er nu eens iets goeds voor deden maar dat is niet zo.

f1
door f16 - Nov 7, 2012 om 15:35
16 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo spoekie,
Bankiers zijn nu eenmaal graaiers.
Ik ben met het totale verzekeringspakket bij Ditzo, prima bedrijf,lage premies,en alles online zo geregeld.Een aanrader,kijk maar eens op hun site om de premies te berekenen,en je zult verbaasd zijn over de besparing die het je oplevert. Succes.

kr
door kroeg1945 - Nov 8, 2012 om 22:56
20 Antwoorden / 0 Vragen

Interpolis is toch van de Rabobank? Ben in het verleden ook verz. geweest bij interpolis via Rabobank. Gewoon aangeven dat de zult overstappen naar een internetverzekeraar, dan komen ze wel terug van deze ""oplichters"? praktijken. Geen discussie aangaan.

_i
door _interpolis_ - Nov 14, 2012 om 11:57
12 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=spoekie999 schreef op maandag 5 nov 2012, 17:04]Ik ben verzekerd bij Interpolis. De verzekering heb ik afgesloten via de RaboBank. Het totaal verzekerd bedrag is exc assurantiebelasting 940 euro. Daarbij komt nog een bedrag bovenop voor de dienstverlening bij van de RaboBank van 168 euro. Voor dat bedrag hoeft de RaboBank alleen 4 A4tjes uit de computer uit te draaien. Is dit bedrag normaal of kan ik beter overstappen naar een andere verzekering?

Beste meneer of mevrouw,

U geeft aan dat u het er niet mee eens bent dat u samen met de verzekeringspremie voor uw Alles in één Polis ook een vergoeding betaalt aan de Rabobank voor de dienstverlening. Graag geef ik hier onze reactie.

De Rabobank en Interpolis staan samen voor transparante vergoeding. U kunt bij de Rabobank voor vragen en advies terecht via internet, telefoon of via de bankkantoren. Ook geven zij u inzicht en overzicht van uw verzekeringen op Rabobank.nl, waar u ook uw verzekeringen zelf kunt aanpassen. Hiervoor ontvangen zij een vergoeding.

Deze vergoeding was voorheen gekoppeld aan de premie (in de vorm van een provisieprecentage) en dat is nu veranderd. Rabobank en Interpolis hebben gekozen voor een vaste vergoeding per afgesloten verzekering voor de werkzaamheden van de Rabobank. Dit is in onze ogen rechtvaardiger dan een vergoeding (zoals eerst gold) die afhankelijk is van het premiebedrag van uw verzekeringen.

Uw lokale Rabobank kan u alles vertellen over de genoemde dienstverlening en het bedrag dat zij daarvoor ontvangen. Als u hier meer informatie over wilt, kunt u contact opnemen met uw adviseur van uw lokale Rabobank.

Met vriendelijke groet,

Interpolis
(klachten@interpolis.nl)

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2012 om 12:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Over wat voor verzekering gaat het hier? Loopt hij al langer of nu pas aangevraagd? Als hij al langer loopt, is er allang afsluitprovisie betaald door de verzekeringsmaatschappij aan de bank en krijgen ze nadien alleen incassoprovisie. Is de premie naar beneden gegaan? Nu betaalt u de volle mep via de bank aan de verzekeringsmaatschappij en ook nog aan de bank voor het incasseren. Kassa. Moet u elk jaar zo uitgebreid geadviseerd worden door de bank, dat ze zo'n kolossaal bedrag rekenen?

Kijk bij een maatschappij via internet of u zich daar kunt verzekeren en wat dat kost.