Garantie montage airco
Beste lezers van het Kassa forum,
De volgende situatie speelt zich af:
Op 25 juni 2015 heeft een gerenomeerd bedrijf een airco in mijn woning gemonteerd. In 2016 op 7 juni lekte de airco (in de woning). Door drukte is dit niet direct gemeld bij het bedrijf die ze gemonteerd heeft. Op 18 juli 2016 hebben nogmaals getest of het probleem zich opgelost had (misschien zat er iets in de afvoer slang wat er nu uit was). Echter bleek het probleem nog niet opgelost.
We hebben die dag gelijk contact opgenomen met het bedrijf. Uiteraard meldt het bedrijf dat dit buiten het jaar garantie valt. Mijn reactie was dat er op 7 juni ook een lekkage was (dit is aan te tonen). Nu wil het bedrijf de datum van melding aanhouden zodat ze er wederom iets aan kunnen verdienen.
Weet iemand of wij of het bedrijf in zijn gelijk staat?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Hallo Heijnus ,
Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product.
Voor verdere informatie klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Het lijkt me niet heel moeilijk om aan te tonen dat het apparatuur niet verkeerd gebruikt is.
Het enige wat wij doen is op de knop drukken om deze aan en/of uit te zetten.
Ligt het aan de montage of aan het apparaat.
Het apparaat doet het prima. Een airco heeft een waterafvoer. Deze is verstopt denk ik en daarom komt het water er aan de verkeerde kant uit.
Dus ligt het aan het apparaat, onderhoud of aan de montage.
U zit met de melding net een maand in het 2e jaar, ik mag aannemen dat een gerenomeerd bedrijf 2 jaar garantie verstrekt.
U heeft gewoon recht op gratis reparatie als ik uw verhaal zo lees.
eerst een aangetekende brief sturen met een termijn erin daarna pas uw klacht plaatsen op diverse klachtensites.
Diewilik
@Heijnus ,
Lees dit ook eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer