He
door Heijnus Jul 25, 2016 om 13:02
Garantie & verzekeringen

Garantie montage airco

Beste lezers van het Kassa forum,

De volgende situatie speelt zich af:

Op 25 juni 2015 heeft een gerenomeerd bedrijf een airco in mijn woning gemonteerd. In 2016 op 7 juni lekte de airco (in de woning). Door drukte is dit niet direct gemeld bij het bedrijf die ze gemonteerd heeft. Op 18 juli 2016 hebben nogmaals getest of het probleem zich opgelost had (misschien zat er iets in de afvoer slang wat er nu uit was). Echter bleek het probleem nog niet opgelost.

We hebben die dag gelijk contact opgenomen met het bedrijf. Uiteraard meldt het bedrijf dat dit buiten het jaar garantie valt. Mijn reactie was dat er op 7 juni ook een lekkage was (dit is aan te tonen). Nu wil het bedrijf de datum van melding aanhouden zodat ze er wederom iets aan kunnen verdienen.

Weet iemand of wij of het bedrijf in zijn gelijk staat? 
Alvast bedankt voor het meedenken.

1175 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Jul 25, 2016 om 13:11
11512 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Heijnus ,

Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product. 

Voor verdere informatie klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

He
door Heijnus Jul 25, 2016 om 14:05
Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt me niet heel moeilijk om aan te tonen dat het apparatuur niet verkeerd gebruikt is.
Het enige wat wij doen is op de knop drukken om deze aan en/of uit te zetten.

ja
door jackyh - Jul 25, 2016 om 13:17
953 Antwoorden / 4 Vragen
0

Ligt het aan de montage of aan het apparaat.

He
door Heijnus Jul 25, 2016 om 14:04
Antwoorden / 1 Vragen

Het apparaat doet het prima. Een airco heeft een waterafvoer. Deze is verstopt denk ik en daarom komt het water er aan de verkeerde kant uit.

ja
door jackyh Jul 25, 2016 om 15:03
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dus ligt het aan het apparaat, onderhoud of aan de montage.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 25, 2016 om 13:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

U zit met de melding net een maand in het 2e jaar, ik mag aannemen dat een gerenomeerd bedrijf 2 jaar garantie verstrekt.
U heeft gewoon recht op gratis reparatie als ik uw verhaal zo lees.
eerst een aangetekende brief sturen met een termijn erin daarna pas uw klacht plaatsen op diverse klachtensites.

Diewilik

marita5
door marita5 - Jul 25, 2016 om 14:09
11512 Antwoorden / 15 Vragen
0
Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer