zu
door zuhal1 Mar 23, 2016 om 23:06
Garantie & verzekeringen

Garantie op zonnebril

Hi,
Ik heb afgelopen zomer een Dior zonnebril voor €229,- gekocht bij Eyewish. Na drie maanden gebruik was de bril kapot en onbruikbaar. De scharnieren waren verroest en bij een brilveer was het schroefje weg waardoor de brilveer los zat. Verder zaten aan de uiteinden van de brilveren goudkleurige metalen stukjes, die misten ook na drie maanden (die waren eraf gevallen). Op het monteur en de glazen van de zonnebril zaten deukjes/gaatjes (net alsof de bril met een naald toegetakeld is).
Omdat ik het niet normaal vond dat ik zo een dure bril na drie maanden niet meer kan gebruiken, en omdat de bril 1 garantie heeft, heb ik de bril teruggebracht naar Eyewish. Bij Eyewish kreeg ik te horen dat de schade mijn eigen schuld was, ik zou te onvoorzichtig zijn omgegaan met de bril. Ze kunnen er wel een schroefje in zetten, maar de missende metalen stukjes moet ik zelf kopen. Aan de roest bij de scharnieren en de deukjes wordt er niks gedaan. De deukjes zijn volgens hen krassen.
Ik ben het niet eens met de medewerkes van Eyewish. Ik heb eerder ook een bril gehad van een andere merk (Micheal Kors), die ik jaren lang (4 jaar) heb gebruikt, op de galzen van die bril hebben ook krassen gezeten, maar het monteur is intact gebleven. En de deukjes/gaatjes op deze bril (Dior) lijken helemaal niet op krassen. Ook al zou ik aannemen dat ik "onvoorzichtig" ben omgegaan met de bril, dan nog zou dat alleen de "krassen" verklaren en niet de roest, het missend schroefje en de missende metalen stukjes.
Mijn vraag is: Wat moet/kan ik nu verder doen? valt zulk schade niet onder garantie? wat zou u doen als u een dure bril koopt en na drie maande die bril niet meer kunt gebruiken?

3736 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Tijger2
door Tijger2 - Mar 23, 2016 om 23:50
302 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als er problemen ontstaan binnen zes maanden van de aankoop van iets, hebt u recht op volledige garantie, behalve als de leverancier kan BEWIJZEN dat het uw eigen schuld is. 

Dus die problemen binnen drie maanden moet de brillenboer verhelpen. Als dat niet kan een nieuwe bril leveren en als dat niet kan, uw geld teruggeven.

Maar u hebt het over afgelopen zomer. Ga ik dan bijvoorbeeld uit van juli, dan moet u toch eind september/oktober al teruggeweest zijn? Het is nu maart. Hebt u het al die tijd op zijn beloop gelaten?

zu
door zuhal1 Mar 30, 2016 om 20:34
Antwoorden / 1 Vragen

bedankt voor je reactie, de bril had ik eind augustus gekocht. In die tijd was ik in curacao op stage waardoor ik de bril niet terug kon brengen.

eyewishopticiens
door eyewishopticiens - Mar 25, 2016 om 09:57
9 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag Zuhali1,

We willen graag voor u nagaan wat we voor u kunnen betekenen. Zou u ons via het contactfprmulier een bericht willen sturrn, waarbij u verwijst naar dit bericht?
https://www.eyewish.nl//is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/org-nl_eyewish-Site/nl_NL/-/EUR/ViewContactForm-NewContactForm

We vernemen graag van u.

Met vriendelijke groet,
Eye Wish Webcare

zu
door zuhal1 Mar 31, 2016 om 09:58
Antwoorden / 1 Vragen

Dag meneer/mevrouw,

Dank u voor uw reactie. Ik zal u een bericht sturen.

mvg,

Atai

edison
door edison - Mar 31, 2016 om 09:00
64 Antwoorden / 0 Vragen
0

Deukjes en gaatjes zeg je, zaten die er bij de aankoop niet in dan, vraag ik me af hoe.....je weet wel.

zu
door zuhal1 Mar 31, 2016 om 10:00
Antwoorden / 1 Vragen

hoi, nee bij de aankoop zaten ze er niet in.

edison
door edison Mar 31, 2016 om 13:59
64 Antwoorden / 0 Vragen

Maar dan is een reactie dat u er onvoorzichtig mee om bent gegaan ook te begrijpen, want ze zijn er niet in gewaaid zou je zeggen. Daarmee zeg ik helemaal niet dat het u schuld is, materiaal kan van ook alles aan mankeren, dat weet ik ook niet, maar u heeft de schijn wel tegen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Si
Sita B - May 31, 2024 om 20:42
Geldzaken & recht

Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat

Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen. 

terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand 

Lees meer

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer