e.
door e. de Vries Oct 23, 2023 om 14:42
Garantie & verzekeringen

Hoe krijg ik een deel van betaald geld terug van slechte electricien??

Via site van werkspot iemand ingehuurd van een elektra bedrijf, voornaam Bilal. Hij vervangt een schakelaar voor een halogeen dimmer doet nog andere zaken en vertrekt. Na vertrek blijkt mijn dubbele stopcontact eronder "dood". Ik bel een dag later en krijg te horen ik kom na het weekend. Hij stuurt op dinsdag namiddag een "maatje ". Die kijkt, vindt niets , belt zelfs met Bilal. Bilal weet het ook niet. Het stopcontact wordt niet hersteld. Kosten??? 120 Euro ( na de aanvankelijke 100"van het 1e bezoek) Overblufd betaal ik. Nu wordt ik steeds bozer, want afgelopen vrijdag werd er door goede werklui een airco geplaatst. Ik vertel over het loze stopcontact, de meneer maakt hem open en vertelt dat er niet is gelust door de prutser. ( zijn woorden!) Het is dus overduidelijk Bilals fout! Wat kan ik doen?? 35 Euro voorrijkosten zou ik nog geaccepteerd hebben , maar ik voel me steeds meer "gepiepeld

5962 13 Rapporteer
Ja
door JannyBoe - Oct 23, 2023 om 14:52
531 Antwoorden / Vragen

Halo, u zult contact op moeten nemen met de electriciën en vertellen dat u een deel van het betaalde geld terug wilt.
Dat is de eerste stap.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 23, 2023 om 14:54
2120 Antwoorden / Vragen

U kunt natuurlijk uw geld terugvragen.

ju
door juliomariner - Oct 23, 2023 om 14:57
1339 Antwoorden / 2 Vragen

U kunt geld terugvragen maar de kans dat u uw zin krijgt is denk ik klein. Ik zou er niet teveel moeite insteken en het als duur leergeld zien.
Ik zou persoonlijk nooit voor een "vak"man op werkspot en dat soort sites gaan.
De meeste installateurs zijn extreem druk en hebben zo'n duur betaalde site helemaal niet nodig.
Op dit soort sites staan dus meestal de zwakke broeders.
Ik zou liever iets langer op een vakman wachten ipv zo'n prutser aan het werk te hebben.

marita5
door marita5 - Oct 23, 2023 om 15:28
11545 Antwoorden / 15 Vragen
1paul
door 1paul - Oct 23, 2023 om 17:13
3188 Antwoorden / 0 Vragen

neem dit als leergeld, volgende keer 2de keer helemaal niets betalen, zij maken een vergissing die zij moeten oplossen, vraag dan ook uw volledige bedrag van de 2de keer terug....

sira
door sira - Oct 23, 2023 om 18:30
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Ik ben het eens met Juliomariner.
Goede bedrijven gaan niet op Werkspot staan, daar zijn het meestal de bedrijven die slecht aan werk kunnen komen en daar heeft een goed bedrijf geen moeite mee.

Ik begrijp niet dat u de 2e keer heeft betaald als het de 1e keer al fout is gegaan. Nu zijn ze de 2e keer in feite beloond voor het slechte werk van de 1e keer.
Wat was de reden dat u wel betaalde? Van mij hadden ze geen cent meer gekregen.

Ja
door JannyBoe - Oct 24, 2023 om 11:16
531 Antwoorden / Vragen

Merkwaardig dat er geen goed vakmensen op Werkspot zouden staan. Op Trustpilot is niet iedereen tevreden, maar met 4,3 uit 5 uit meer dan 6000 beoordelingen, is de score zeker niet slecht.

Dat vakmensen óf op Werkspot staan -het kaf- óf niet - het koren- is ook niet zo.
De eerste aannemers die ik aanklik op Werkspot zijn vakmensen die er ook prima eigen websites en reputaties op na houden.
Het nadeel van beoordelingen op een eigen bedrijfswebsite is dat je er weinig aan hebt. Meestal niet verifieerbaar.
Dat is bij recensies op Werkspot en Trustpilot stukken minder het geval.

En Werkspot een 'duur betaalde site' voor een vakman? Gratis inschrijving en 3 tot 75 euro per klus. Is dat duur? Valt reuze mee toch?

Vraagsteller heeft een vervelende ervaring via een electriciën via Werkspot. Dat kan. Komt buiten Werkspot ook voor.
Maar om op basis daarvan een heel platform in de hoek van 'zwakke broeders' te schuiven is gespeculeer.

ju
door juliomariner Oct 24, 2023 om 12:13
1339 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb als bedrijf ( in de beginfase van werkspot) een proefabo gehad. De voorwaarden zijn niet bepaald gunstig. Je betaald voor de contactgegevens van de klant of je de klus nu krijgt of niet.
Goede aannemers en installateurs hebben WS helemaal niet nodig want zijn al beredruk

Ja
door JannyBoe Oct 24, 2023 om 12:24
531 Antwoorden / Vragen

Waarmee u nog maar eens herhaalt dat 'goede aannemers en installateurs' niet op Werkspot zitten.
Dat is een aanname.

ju
door juliomariner Oct 24, 2023 om 13:18
1339 Antwoorden / 2 Vragen

Nee het is een feit dat goede aannemers en installateurs WS niet nodig hebben en er ook niet voor willen betalen.
Dat wil dus niet zeggen sat er af en toe een goed bedrijf op staat.

ju
door juliomariner Oct 24, 2023 om 13:19
1339 Antwoorden / 2 Vragen

Ik lees net dat Bilal ook andere dingen heeft gedaan. Heeft u al gecontroleerd of dit wel veilig is aangesloten?

Mi
door Mich19 Oct 25, 2023 om 12:51
Antwoorden / Vragen

Heb zelf geen goede ervaring met werkspot ; twee keer voor een klus gevraagd en als resultaat twee keer schade over gehouden. Heb moeite te geloven dat de werklieden van werkspot professionals zijn.

atlas1302
door atlas1302 - Oct 24, 2023 om 13:53
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ik zou het voortaan zelf doen, een simpel spanningstestertje en aansluitinfo overal te vinden met plaatjes en uitleg en al. Het is echt niet moeilijk, even ervoor gaan zitten en je bespaart gewoon 120 euro.
Ik heb als ondernemer nooit voor werkspot gewerkt, dus kan er weinig van zeggen.... Maar kon je niet even wachten op die airco boeren, twee vliegen in één klap.

ju
door juliomariner - Oct 24, 2023 om 15:38
1339 Antwoorden / 2 Vragen

Ik lees net dat Bilal ook andere dingen heeft gedaan. Heeft u al gecontroleerd of dit wel veilig is aangesloten?

Pe
door Pensioen1954 - Oct 25, 2023 om 11:28
21 Antwoorden / Vragen

Als ex elektricien zie ik veel kommer en kwel. Hoveniers die de tuinverlichting er bij doen. Plafond boeren die verlichting er effe bijdoen. Enz enz. met kroonstenen werken , ongeaarde wcd's,

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 25, 2023 om 11:44
16887 Antwoorden / 202 Vragen

U voelt zich terecht gepiepeld. Formeel gezien is het nu zaak om de electriciën aansprakelijk te stellen en dat is dan de aanzet van een procedure. U kunt zelfs overwegen om aangifte te doen wegens vermoeden vanb oplichting hetgeen u dan wel afdoende moet kunnen aantinen middels bewijzen. Gelet op de schade die u heeft geleden zal dat ten eerste in ieder geval u veel geld kosten en v.w.b. het strafrechtelijk aspect geen prioriteit krijgen. Dat is dus allemaal niet zo zinvol lijkt mij. Ook in deze geldt weer het gezegde dat een gewaarschuwd mens voor twee geldt en het altijd zaak ik im vooraf goed te informeren m.b.t. de betrouwbaarheid etc. Er zijn de afgelopen jaren al legio waarschuwingen geweest  en ook veel aandacht in consumennprogramma's als Kassa, Radar en Meldpunt.  Dat is u kennelijk en helaas ontgaan. Geen fout,lijkt meer op zelfs strafrechtelijk handelen edoch, het zal veel inspanning kostem om uw geld terug te krijgen. Hoe dan ook is het toch wel zinnig om dit te melden bij de politie al zal men er daar m.i, weinig mee kunnen doen anders dan u dezelfde waarschuwingen geven.

lo
door lovewinnie - Oct 25, 2023 om 14:45
1212 Antwoorden / 1 Vragen

Nadeel van Werkspot is dat iedereen kan reageren op jou klus. Ook de bakker op de hoek zeg maar. Kijk altijd naar referenties. Zijn die er niet dan kies een wat duurdere

alk
door alk - Oct 27, 2023 om 23:47
86 Antwoorden / 9 Vragen

Op de meeste schakelaars e.d. die je bij de bouwmarkt koopt staat op de achterkant van de verpakking een montagehandleiding. Verder staan er filmpjes met aanwijzingen op YouTube. Een kind kan de was doen, daar ben je geen prutser voor nodig. Ik heb genoeg vaklui gesproken die niets met WS te maken willen hebben. Die laten zich niet uitspelen door koopjesjagers die bij 10 bedrijven een offerte opvragen.