Hoekbank Seats and sofa's slijtage
Wij hebben 10-2016 een hoekbank gekocht bij Seats and Sofa's in Groningen. De hoek wordt veel gebruikt daar zijn (in Februari 2017) flinke slijtage plekken ontstaan. We zijn met de bank terug gegaan en een oordeel is geveld door een extern bedrijf. Het zou door onze huisdieren komen. Ik heb gevraagd maar het rapport van de beoordelaar. Ook heb ik het beoordelingsbedrijf zelf een mail gestuurd. Dit bedrijf kan niets aan informatie geven. Ook niet of de bank beoordeeld is of wat de
uitslag was. Vervolgens ben ik nogmaals gebeld door Seats and Sofa's met het verhaal dag ze mij geen rapport kunnen sturen want er staat niets op papier. Toen ik aan de verkoper vroeg of hij zijn verhaal op de mail wilde zetten kreeg ik tot mijn grote verbazing te horen dat hij mij niet mag mailen. Ik twijfel enorm aan de uitslag. Onze dieren mogen niet op de bank en zijn ook niet alleen in de woonkamer. Ik twijfel enorm aan de uitslag en oprechtheid van deze uitkomst. Is er iets wat ik nu nog kan ondernemen?
Ik ben geen bankexpert maar dit ziet er niet uit als normale menselijke zitslijtage.
Gaan uw huisdieren bij afwezigheid en 's nachts niet stiekem op de bank?
Wat raar dat het externe bedrijf u geen afschrift van de bevindingen geeft, of is het externe bedrijf door S&S ingeschakeld, dat zou een hoop verklaren.
Goshie, lijkt wel jute, zo te zien op de foto. Ten eerste als ik het mag vragen: was het een dure bank? Ten tweede, heeft u wel eens over klachten afhandeling gelezen van S&S? We hebben hier al geruime tijd niets meer over deze 'fantastische toko' gelezen, dus hoopte dat mensen verstandiger waren geworden door er nooit iets te kopen. Ik ben ook bang dat u inderdaad niets te lezen krijgt van een eventueel rapport wat zou opgesteld moeten zijn door een beoordelaar, simpel omdat ik niet geloof dat er een beoordeling heeft plaatsgevonden. En of u nog iets kunt ondernemen? Helaas, antwoord is nee, althans niet bij S&S.
Kopen bij S & S is vragen problemen. En zo blijkt. Dat dit bedrijf nog bestaat. Maar dat terzijde. Service is eenvoudigweg slecht of niet aanwezig bij dit bedrijf. Is er iets wat ik nu nog kan ondernemen? Ik vrees van niet.
Wat u kunt doen, is uw verlies nemen. Koop een plaid of een grand foulard.
En koop voortaan nooit meer bij S&S. Dat is een heel slecht bedrijf en nergens bij aangesloten.
Dus als u uw "recht" zou willen halen, moet u naar de rechter en dat gaat u meer kosten, dan die bank.
Een bank slijt natuurlijk niet van zichzelf. Er zit den behoorlijke plooivorming in en flinke slijtage. Geen idee welke stofgroep u gekocht hebt, maar als u zegt dat de bank flink gebruikt wordt is zelfs de duurste stofgroep bij S&S niet goed genoeg.
U kunt altijd nog een contraexpertise doen, maar ook al zal deze u in het gelijk stellen zult u naar de rechter moeten gaan om uw gelijk te halen.
"....en een oordeel is geveld door een extern bedrijf..... Ik heb gevraagd maar het rapport van de beoordelaar. Ook heb ik het beoordelingsbedrijf zelf een mail gestuurd. Dit bedrijf kan niets aan informatie geven. Ook niet of de bank beoordeeld is of wat de uitslag was....... Toen ik aan de verkoper vroeg of hij zijn verhaal op de mail wilde zetten kreeg ik tot mijn grote verbazing te horen dat hij mij niet mag mailen."
U heeft helaas zaken gedaan met S&S, het meest malafide / beruchte 'bedrijfje' van Nederland. U heeft de fout gemaakt om toentertijd alleen naar de prijs te kijken en niet op internet te zoeken naar recensies over dit ***'bedrijfje'.
Een 'extern bedrijf'? Als dit bedrijf niet door u is ingeschakeld, is het uiteraard door S&S ingeschakeld en werkt het ook in opdracht van dit beruchte 'bedrijfje'. Dus is dat bedrijf absoluut niet onpartijdig, waardoor ik u van tevoren de uitslag al kon geven.
En S&S zet NOOIT wat op papier wat haar geld zou kunnen kosten. Het wordt de verkopers/opdringers dus gewoon van hogerhand verboden om iets eerlijk op papier te zetten. En dat dat zogenaamde 'externe' bedrijf niets op papier heeft gezet, zegt ook al heel veel. Dit was dus gewoon een onderlinge afspraak, waardoor van tevoren de uitslag al bekend was.
Juridisch gezien staat S&S sterker dan u. Niet wat betreft dat zogenaamde 'externe' bedrijf, maar door de reeds voorbijgegane eerste 6 maanden na aankoop, tenminste dat neem ik aan en dat u pas nadien gereclameerd hebt. U dient nu aan te tonen dat het een fabricagefout is en dat wordt erg moeilijk en...... duur.
Maar hoe het ook zij, het gaat waarschijnlijk erg veel geld kosten, omdat dit soort malafide 'bedrijfjes' nooit aangesloten zijn bij een branchevereniging en u dus naar de kantonrechter moet gaan om uw gelijk (proberen) te halen. Daarbij dient u dan ook een echte expert in te schakelen, wat uiteraard ook niet gratis is.
Neem uw verlies en waarschuw al uw contacten voor dit malafide 'bedrijfje'. Nooit meer heen gaan, en ....... altijd eerst googelen.
S&S vragen om een reactie op deze site is absoluut weg gegooide tijd: dat durft dat clubje toch niet.
Succes verder.
Lees art. 8 sub 11:
https://www.seatsandsofas.nl/algemene-voorwaarden/
Niet geschoten is altijd mis, maar wie bepaald, wie/wat een onpartijdige deskundige is?
Heb toch nog een site gevonden die vol lof over S&S schrijft, of het waarheidsgetrouw is kan ik niet beloven:
https://www.metronieuws.nl/extra/2015/09/seats-and-sofas-lost-klacht-toch-voorbeeldig-op
Of het waar is moet ik in het midden laten.
Vol lof? Eerst een bankstel met schaafplekken en olievlekken, dan eentje in de verkeerde kleur.
Verder geen reactie, pas na interventie van de krant en met bijbetaling eindelijk een nieuw bankstel.
Van zo'n bedrijf loop je toch gillend weg.
Nee hoor @tijger1, geen kans dat ik bij zo'n bedrijf gillend weg loop; ik zou er gillend aan voorbij gaan. ;-)
Hallo Suudbrouk ,
Neem eens contact op met consuwijzer , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/contact
Of Juridisch Loket in uw gemeente ,
https://www.juridischloket.nl/contact#
Mensen blijven eigenwijs,heel internet staat vol met klachten over dit bedrijf en over de afhandeling van klachten.
En er toch blijven kopen omdat het een koopje lijkt.
Misschien voortaan eerst even googlen.
Dat is ook te merken op dit forum. Zodra ergens een woordje gratis of korting staat gaat het denkvermogen uit en worden dubieuze ticket-weder-verkopers, malafide Chinese webshopjes en Seat & Sofa weer lekker gespekt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Lekkage bij de buren via onze schoorsteen?
Onze buren hebben lekkage in de nok van hun huis. Volgens hen komt dit water via onze schoorsteen.
Nu heb ik een appje gekregen waarin de buren mij vragen om hier wat aan te laten doen omdat het onze schoorsteen is.
Maar wie is nu verantwoordelijk. Zou de lekkage via mijn schoorsteen kunnen komen? Slecht voegwerk.
Of moeten de buren dit oplossen? Loodslabben van hun dak?
Lees meer
Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Lees meerKun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer