Su
door Suudbrouk Jul 31, 2017 om 16:06
Garantie & verzekeringen
Hoekbank Seats and sofa's slijtage

Wij hebben 10-2016 een hoekbank gekocht bij Seats and Sofa's in Groningen. De hoek wordt veel gebruikt daar zijn (in Februari 2017) flinke slijtage plekken ontstaan. We zijn met de bank terug gegaan en een oordeel is geveld door een extern bedrijf. Het zou door onze huisdieren komen. Ik heb gevraagd maar het rapport van de beoordelaar. Ook heb ik het beoordelingsbedrijf zelf een mail gestuurd. Dit bedrijf kan niets aan informatie geven. Ook niet of de bank beoordeeld is of wat de
uitslag was. Vervolgens ben ik nogmaals gebeld door Seats and Sofa's met het verhaal dag ze mij geen rapport kunnen sturen want er staat niets op papier. Toen ik aan de verkoper vroeg of hij zijn verhaal op de mail wilde zetten kreeg ik tot mijn grote verbazing te horen dat hij mij niet mag mailen. Ik twijfel enorm aan de uitslag. Onze dieren mogen niet op de bank en zijn ook niet alleen in de woonkamer. Ik twijfel enorm aan de uitslag en oprechtheid van deze uitkomst. Is er iets wat ik nu nog kan ondernemen?

8850 17 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 31, 2017 om 16:16
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik ben geen bankexpert maar dit ziet er niet uit als normale menselijke zitslijtage.
Gaan uw huisdieren bij afwezigheid en 's nachts niet stiekem op de bank?
Wat raar dat het externe bedrijf u geen afschrift van de bevindingen geeft, of is het externe bedrijf door S&S ingeschakeld, dat zou een hoop verklaren.

tenormin
door tenormin - Jul 31, 2017 om 16:19
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Goshie, lijkt wel jute, zo te zien op de foto. Ten eerste als ik het mag vragen: was het een dure bank? Ten tweede, heeft u wel eens over klachten afhandeling gelezen van S&S? We hebben hier al geruime tijd niets meer over deze 'fantastische toko' gelezen, dus hoopte dat mensen verstandiger waren geworden door er nooit iets te kopen. Ik ben ook bang dat u inderdaad niets te lezen krijgt van een eventueel rapport wat zou opgesteld moeten zijn door een beoordelaar, simpel omdat ik niet geloof dat er een beoordeling heeft plaatsgevonden. En of u nog iets kunt ondernemen? Helaas, antwoord is nee, althans niet bij S&S.

ge
door george321 - Jul 31, 2017 om 16:20
390 Antwoorden / 1 Vragen

Kopen bij S & S is vragen problemen. En zo blijkt. Dat dit bedrijf nog bestaat. Maar dat terzijde. Service is eenvoudigweg slecht of niet aanwezig bij dit bedrijf. Is er iets wat ik nu nog kan ondernemen?  Ik vrees van niet.

tijger1
door tijger1 - Jul 31, 2017 om 16:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat u kunt doen, is uw verlies nemen. Koop een plaid of een grand foulard.

En koop voortaan nooit meer bij S&S. Dat is een heel slecht bedrijf en nergens bij aangesloten.

Dus als u uw "recht" zou willen halen, moet u naar de rechter en dat gaat u meer kosten, dan die bank.

ne
door neodutchio - Jul 31, 2017 om 16:46
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Een bank slijt natuurlijk niet van zichzelf. Er zit den behoorlijke plooivorming in en flinke slijtage. Geen idee welke stofgroep u gekocht hebt, maar als u zegt dat de bank flink gebruikt wordt is zelfs de duurste stofgroep bij S&S niet goed genoeg.
U kunt altijd nog een contraexpertise doen, maar ook al zal deze u in het gelijk stellen zult u naar de rechter moeten gaan om uw gelijk te halen.

hutch
door hutch - Jul 31, 2017 om 16:46
4517 Antwoorden / 29 Vragen

"....en een oordeel is geveld door een extern bedrijf..... Ik heb gevraagd maar het rapport van de beoordelaar. Ook heb ik het beoordelingsbedrijf zelf een mail gestuurd. Dit bedrijf kan niets aan informatie geven. Ook niet of de bank beoordeeld is of wat de uitslag was....... Toen ik aan de verkoper vroeg of hij zijn verhaal op de mail wilde zetten kreeg ik tot mijn grote verbazing te horen dat hij mij niet mag mailen."

U heeft helaas zaken gedaan met S&S, het meest malafide / beruchte 'bedrijfje' van Nederland. U heeft de fout gemaakt om toentertijd alleen naar de prijs te kijken en niet op internet te zoeken naar recensies over dit ***'bedrijfje'.

Een 'extern bedrijf'? Als dit bedrijf niet door u is ingeschakeld, is het uiteraard door S&S ingeschakeld en werkt het ook in opdracht van dit beruchte 'bedrijfje'. Dus is dat bedrijf absoluut niet onpartijdig, waardoor ik u van tevoren de uitslag al kon geven.

En S&S zet NOOIT wat op papier wat haar geld zou kunnen kosten. Het wordt de verkopers/opdringers dus gewoon van hogerhand verboden om iets eerlijk op papier te zetten. En dat dat zogenaamde 'externe' bedrijf niets op papier heeft gezet, zegt ook al heel veel. Dit was dus gewoon een onderlinge afspraak, waardoor van tevoren de uitslag al bekend was.

Juridisch gezien staat S&S sterker dan u. Niet wat betreft dat zogenaamde 'externe' bedrijf, maar door de reeds voorbijgegane eerste 6 maanden na aankoop, tenminste dat neem ik aan en dat u pas nadien gereclameerd hebt. U dient nu aan te tonen dat het een fabricagefout is en dat wordt erg moeilijk en...... duur.
Maar hoe het ook zij, het gaat waarschijnlijk erg veel geld kosten, omdat dit soort malafide 'bedrijfjes' nooit aangesloten zijn bij een branchevereniging en u dus naar de kantonrechter moet gaan om uw gelijk (proberen) te halen. Daarbij dient u dan ook een echte expert in te schakelen, wat uiteraard ook niet gratis is.

Neem uw verlies en waarschuw al uw contacten voor dit malafide 'bedrijfje'. Nooit meer heen gaan, en ....... altijd eerst googelen.
S&S vragen om een reactie op deze site is absoluut weg gegooide tijd: dat durft dat clubje toch niet.

Succes verder.

boppe1943
door boppe1943 - Jul 31, 2017 om 17:21
1129 Antwoorden / 98 Vragen
costnix
door costnix Jul 31, 2017 om 18:15
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Niet geschoten is altijd mis, maar wie bepaald, wie/wat een onpartijdige deskundige is?

tenormin
door tenormin - Jul 31, 2017 om 23:39
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Heb toch nog een site gevonden die vol lof over S&S schrijft, of het waarheidsgetrouw is kan ik niet beloven:

https://www.metronieuws.nl/extra/2015/09/seats-and-sofas-lost-klacht-toch-voorbeeldig-op
Of het waar is moet ik in het midden laten.

tijger1
door tijger1 Aug 1, 2017 om 09:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vol lof? Eerst een bankstel met schaafplekken en olievlekken, dan eentje in de verkeerde kleur.

Verder geen reactie, pas na interventie van de krant en met bijbetaling eindelijk een nieuw bankstel.

Van zo'n bedrijf loop je toch gillend weg.

tenormin
door tenormin Aug 3, 2017 om 09:59
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Nee hoor @tijger1, geen kans dat ik bij zo'n bedrijf gillend weg loop; ik zou er gillend aan voorbij gaan. ;-)

marita5
door marita5 - Aug 1, 2017 om 07:15
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Suudbrouk ,

Neem eens contact op met consuwijzer , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/contact

Of Juridisch Loket in uw gemeente ,

https://www.juridischloket.nl/contact#

ru
door ruudter - Aug 1, 2017 om 10:41
18 Antwoorden / 4 Vragen

Mensen blijven eigenwijs,heel internet staat vol met klachten over dit bedrijf en over de afhandeling van klachten.
En er toch blijven kopen omdat het een koopje lijkt.
Misschien voortaan eerst even googlen.

ne
door neodutchio Aug 1, 2017 om 10:59
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Dat is ook te merken op dit forum. Zodra ergens een woordje gratis of korting staat gaat het denkvermogen uit en worden dubieuze ticket-weder-verkopers, malafide Chinese webshopjes en Seat & Sofa weer lekker gespekt.

gerbera
door gerbera - Aug 2, 2017 om 10:50
7382 Antwoorden / 14 Vragen

De algemene voorwaarden van dit bedrijf zijn niet volledig. Het volgende artikel dient opgenomen te worden.

Wij geven garantie tot de winkeldeur en het gebruik van onze (zit)meubels is geheel voor eigen risico.

hansje klein
door hansje klein - Aug 2, 2017 om 11:05
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bank naar de knoppen, maar hopelijk doet de gratis actie-scooter het nog ...

th
door theo12 - Aug 2, 2017 om 11:06
42 Antwoorden / 28 Vragen

gevalletje rijden de rechter

1paul
door 1paul - Aug 2, 2017 om 11:57
3188 Antwoorden / 0 Vragen

na een half jaar moet u bewijzen leveren, schakel dus zelf een onafhankelijk bedrijf in welk de bank onderzoekt en u de resultaten op papier geeft, hiermee gaat u naar ss...

bo
door boris47 Aug 2, 2017 om 12:11
27 Antwoorden / 1 Vragen

Wel goed lezen Paul, bank is/was pas 4 maanden oud.

Cookies
door Cookies Aug 2, 2017 om 14:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@boris47: Paul leest beter dan jij.

1paul
door 1paul Aug 3, 2017 om 08:56
3188 Antwoorden / 0 Vragen

heb je volkomen gelijk in Boris, echter zegt SS dat de schade door client zijn toedoen is veroorzaakt en dat ze dit zo onderzocht hebben dan wel hebben laten onderzoeken...

hiertegen zul je zelf een onafhankelijk onderzoek uit moeten laten voeren om SS hiermee te confronteren, blijven ze volhouden dan vraag je nogmaals de onderzoeksresultaten op papier, tonen ze deze niet ga je naar de geschillencommisie dan wel de rechter...

marita5
door marita5 Aug 3, 2017 om 09:39
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@1paul , ik weet niet waar @boris47 gelijk in heeft , de bank is geen 4 maanden oud , is van okt 2016 , dus 10 maanden oud .

1paul
door 1paul Aug 3, 2017 om 11:59
3188 Antwoorden / 0 Vragen

op eerste moment van reclameren was de bank 4 maanden oud, TS komt nu op het forum met dit probleem omdat ie het ook niet meer weet wat te doen, SS wijst alles af en wil niets...

bo
door boris47 - Aug 2, 2017 om 12:09
27 Antwoorden / 1 Vragen

Van een hoekbank mag je toch aannemen dat de bekleding langer mee gaat dan 'n maand of vier. Ik neem aan dat het ruim binnen de garantie valt en volgens mij ligt de bewijslast bij seats&sofa's. Op het eerste gezicht zijn het volgens mij ook geen slijtplekken, maar gewoon inferieure stof met zo'n grote scheuren. Of had iedereen grof schuurpapier op z'n achterste geplakt? Neem toch aan van niet. Nette brief schrijven waarin je hen aansprakelijk stelt met een kopie aan Kassa, wellicht worden ze dan wakker.
Veel succes,
Herman

marita5
door marita5 Aug 2, 2017 om 12:15
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@boris47 , de bank is geen 4 maanden oud , is van 10 - 2016 / oftewel okt 2016 , Na 6 maanden ligt de bewijslast bij Ts .

gerbera
door gerbera Aug 2, 2017 om 14:21
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Nette brief schrijven waarin je hen aansprakelijk stelt

Optimist, en u denkt dat dit wat helpt.
Bij S&S hebben ze geen plank, maar de hele Bruynzeel deurenfabriek voor de kop als het om service gaat.

tijger1
door tijger1 Aug 2, 2017 om 14:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Verspilling van energie en de postzegel.

re
door red1 - Aug 2, 2017 om 19:24
329 Antwoorden / 1 Vragen

Je ben al niet goed in je bovenkamer als je bij dit amerikaanse bedrijf iets koopt

panter22
door panter22 - Aug 3, 2017 om 13:22
6599 Antwoorden / Vragen

Je koopt een goedkope bank  met een dunne lichte stof er op en je gaat die bank met de hele familie inclusief huisdieren intensief gebruiken. Zo'n bank is niet geschikt voor een gezin.
Het lijkt wel dat er iemand met een gesp o.i.d. achter is blijven hangen.
Voordat de bank helemaal stuk is gegaan was toch ook wel duidelijk dat de stof het niet zou houden. Waarom toen niet een plaid er op gelegd.
Koop een goede stevige bank met een stof die tegen een stootje kan.