3t
door 3takkies Oct 22, 2010 om 15:58
Garantie & verzekeringen

Huisdierenverzekering

Hallo,
In juli heb ik een huisdierenverzekering afgesloten bij het nationaal spaarfonds. Ik was afgegaan op hun voorwaarde dat sterilisatie volledig vergoed werd zonder eigen risico in het eerste levensjaar. Nu blijkt de maximale vergoeding 210 euro te bedragen en er is geen dierenarts in Nederland die het voor dit bedrag doet. Mijn eigen dierenarts rekent 310 euro.
Ik voel me misleid door hun reclame. Mag dit zomaar?
Verder mag ik pas na 4 jaar mijn contract opzeggen( iets wat ik liefste morgen wil doen), is deze lange termijn toegestaan?
Ik meende dat ik door het afsluiten van de verzekering een zorg minder had, maar ik heb heel veel zorgen erbij.
Kent u meer van dit soort ervaringen?

1975 4 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 22, 2010 om 18:31
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Staat het niet in de voorwaarden dat ze maar max 210 vergoeden?

ha
door hanneke - Oct 23, 2010 om 20:25
321 Antwoorden / 1 Vragen

En waar stond vermeld dat sterilisatie in het eerste levensjaar volledig vergoed werd? Als dat er echt staat, zonder "Kijk hier voor de voorwaarden", en uw dier (kat? hond? waarschijnlijk het laatste want mijn kat is voor veel minder gesteriliseerd) is inderdaad jonger dan 1 jaar, dan zou u het wel volledig vergoed moeten krijgen.

ha
door hanneke - Oct 24, 2010 om 09:43
321 Antwoorden / 1 Vragen

P.S. Met betrekking tot de contracttermijn:
Volgens de Gedragscode voor verzekeraars, die geldt voor polissen die vanaf 1 januari 2010 gesloten zijn, moet u voor een verzekeringstermijn langer dan 1 jaar expliciet een handtekening op papier hebben gezet, of als u de polis via internet heeft gesloten moet u daar zelf bewust voor gekozen hebben:

2.2 Wanneer de verzekeraar en de verzekeringnemer een overeenkomst aangaan voor een periode langer dan twaalf maanden, dient de verzekeringnemer dit uitdrukkelijk te bevestigen door middel van een extra handtekening bij het aangaan van deze verzekeringsovereenkomst (het zogenaamde dubbele handtekeningprincipe).
2.3 Komt de overeenkomst van schadeverzekering of inkomensverzekering tussen verzekeraar en verzekeringnemer langs elektronische weg tot stand, dan moet de keuze van verzekeringnemer voor een contractsduur langer dan twaalf maanden uitdrukkelijk blijken.

Overigens is het zo dat als ik nu een dergelijke verzekering probeer af te sluiten via hun internetsite, de 4-jaarstermijn in mijn ogen flink staat weggemoffeld tussen allerlei andere vragen. Of dit een toetsing bij KiFiD kan doorstaan, vraag ik mij dan ook ernstig af.

ki
door kimmydehond - Oct 28, 2010 om 10:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb mijn hond 2 jaar geleden laten steriliseren en dat kostte minder dan 200 euro. Dus er zijn wel dierenartsen die het voor minder doen. Terwijl de dierenartsen in mijn eigen woonplaats 300 euro vroegen.