ki
door kimmydehond Oct 28, 2010 om 10:30
Garantie & verzekeringen

Huisdierenverzekering en vergoeding

Ik heb een huisdierenverzekering bij het nationaal spaarfonds. AFgelopen zaterdag kreeg mijn hond van 2 1/2 jaar acute verlammingsverschijnselen aan de achterpoten. De eigen dierenarts verwees naar een dierenkliniek in Rotterdam. Zij kon ons niet verder helpen en verwees ons naar dierenfaculteit Gent. Zij is zondag met spoed geopereerd en dat kost 1500 euro. Nou vertelt de verzekering dat we daar niet voor verzekerd zijn. Het dierenziekenhuis in Dordrecht wilde ons niet helpen omdat we een dierenarts in Barendrecht hebben. Vreemde gang vn zaken. Net of je alle polisvoorwaarden in je binnenzak hebt zitten. Het was geen optie te wachten tot maandag, aangezien de verlamming dan blijvend was geweest.

4953 1 Rapporteer

sw
door swat1500 - Oct 28, 2010 om 22:14
3787 Antwoorden / 0 Vragen

Dat u de polisvoorwaarden niet bij u heeft is begrijpelijk, maar dat verplicht de verzekeraar niet tot uitbetaling als van die voorwaarden wordt afgeweken ook al was dit in een (kennelijk) noodgeval.
U kunt hoogstens een beroep op coulance doen maar vrees dat hier niet op zal worden ingegaan.
Huisdierverzekeringen staan bepaalt niet bekend om hun ruimhartige voorwaarden.