ik
door ikkuh63 Jul 31, 2012 om 22:54
Garantie & verzekeringen

Is dit een reden om per direct over te stappen?

Vandaag heb ik (op mijn verzoek) een kopie van een vergoedingenoverzicht ontvangen, alleen..... was het een overzicht wat bestemd is voor een andere verzekerde. Ik vind dit (op z'n zachtst gezegd) een behoorliijke flater van mijn zorgverzekering en vraag me dan ook af, of dit (wettelijk gezien) een reden kan en mag zijn om per onmiddelijk over te stappen. Overigens was ik al voornemens om over te stappen....

580 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 31, 2012 om 23:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je van deze gebeurtenis gebruik wilt maken om eerder over te kunnen stappen vrees ik dat je plan niet zal slagen. Maar wie weet misschien is er iemand die een maasje in de wet kent om je te kunnen 'helpen'.

ve
door verwijderd - Jul 31, 2012 om 23:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik in ieder geval zal gaan doen, is een klacht indienen bij mijn zorgverzekering. Tenslotte is iemands privacy behoorlijk geschonden (en wellicht die van mij ook).

ve
door verwijderd - Jul 31, 2012 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zozo, wellicht ben je vergeten dat zelfs bij een zorgverzekeraar mensen werken en die kunnen fouten maken.
Diti s natuurlijk helemaal geen reden om per direct over te stappen, kan ook helemaal niet..

En verder vind ik dat je verschrikkelijk overdrijft! In plaats van hier een topic te starten had je ze ook even kunnen bellen.

Het wordt steeds gekker hier! We bellen niet meer, nee we dumpen meteen een posting op het net...pfff!!!

Iemand nog een komkommer?

ve
door verwijderd - Jul 31, 2012 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem toch aan dat u onmiddellijk deze Zorgverzekeraar heeft gecontacteerd voor deze grote vergissing? Want dat was het, niet meer, niet minder. Dat u daarover een klacht wil indienen is aan U. Al bent u van plan over te stappen moet u niet deze fout als excuus gaan gebruiken. Voor overstappen heeft u immers uw eigen redenen en het kan nu gewoon. Iedereen maakt fouten dus zeker bedrijven waar nog steeds grote hoeveelheden post de deur uit moeten.

ve
door verwijderd - Jul 31, 2012 om 23:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat heet overdrijven? Ik vind het nogal iets, als ik kan zien wie waar is geweest voor welke behandeling! Want ik kreeg dus werkelijk alles (inclusief de persoonlijke gegevens van de andere verzekerde) in m'n brievenbus. Daar word ik niet echt blij van..... als men dat niet begrijpt, dan is dat niet mijn probleem. En inderdaad, ik ga ze morgenochtend bellen ('s avonds om half negen is er niemand meer bereikbaar, logisch).

ve
door verwijderd - Jul 31, 2012 om 23:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een blunder van jewelste van uw zorgverzekeraar, maar geen reden om over te stappen. Nog een halfjaartje wachten.
Wel vreemd, was de post aan u geadresseerd en zat er de inhoud van iemand anders in? En heeft nu iemand anders uw gegevens?
Eerst maar eens bellen en zien wat ze te zeggen hebben.

ve
door verwijderd - Jul 31, 2012 om 23:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste zoekster, de begeleidende brief is inderdaad aan mij gericht, maar de rest van de inhoud van de enveloppe betreft een andere (en mij volkomen onbekende) verzekerde. Ik ben dan ook benieuwd, wat de reactie morgen van de zorgverzekering zal zijn. Één ding is zeker: ik ga overstappen.....

ve
door verwijderd - Aug 1, 2012 om 00:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikkuh63 schreef op dinsdag 31 jul 2012, 23:46: Één ding is zeker: ik ga overstappen.....

...naar een verzekeraar waar OOK mensen werken, die OOK fouten maken. Natuurlijk erg vervelend dat dit gebeurd is en je kunt ze er zeker op aanspreken, maar daar blijft het bij. Hoe was het spreekwoord ook weer? Hij die zonder fouten is etc...

ve
door verwijderd - Aug 1, 2012 om 00:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is absoluut een reden om per direct over te stappen. Je zal alleen nog wel de rest van het jaar je premie moeten blijven betalen.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2012 om 07:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

M.i. sprake van een menselijke fout wat vervelend is voor de verzekerde waarvan de gegevens bij u terecht gekomen zijn. Gegevens door de papierversnipperaar zou ik zo zeggen.

Zorgverzekeraar attent maken op deze fout. Case closed.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2012 om 09:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikkuh63 schreef op dinsdag 31 jul 2012, 22:54: Vandaag heb ik (op mijn verzoek) een kopie van een vergoedingenoverzicht ontvangen, alleen..... was het een overzicht wat bestemd is voor een andere verzekerde. Ik vind dit (op z'n zachtst gezegd) een behoorliijke flater van mijn zorgverzekering en vraag me dan ook af, of dit (wettelijk gezien) een reden kan en mag zijn om per onmiddelijk over te stappen. Overigens was ik al voornemens om over te stappen....

Dus als jij op je werk een fout maakt vind je het ook normaal dat klanten gelijk opstappen?

ve
door verwijderd - Aug 1, 2012 om 09:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus als jij op je werk een fout maakt vind je het ook normaal dat klanten gelijk opstappen?

@jorisw. Dat doe jij wel vaker, deze vraag stellen als iemand vraagt wat zijn rechten zijn bij een fout.

Het hangt er toch helemaal van af wat de grootte is van de fout? Als een chirurg bij mij ipv mijn blindedarm mijn milt eruit zou halen, dan stap ik meteen over op een andere chirurg. Hoe menselijk ook!
(fictief voorbeeld hoor!)

ve
door verwijderd - Aug 1, 2012 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Aug 1, 2012 om 23:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Grappig, is mij ook overkomen...... Alhoewel, grappig? Ik heb nog drie pogingen gedaan om een copy van een vergoedingenoverzicht te krijgen.... Ik ben afgelopen januari (naar volle tevredenheid tot nu toe) overgestapt naar een andere verzekeraar.

ve
door verwijderd - Aug 2, 2012 om 09:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op woensdag 1 aug 2012, 09:57: Dus als jij op je werk een fout maakt vind je het ook normaal dat klanten gelijk opstappen?

@jorisw. Dat doe jij wel vaker, deze vraag stellen als iemand vraagt wat zijn rechten zijn bij een fout.

Het hangt er toch helemaal van af wat de grootte is van de fout? Als een chirurg bij mij ipv mijn blindedarm mijn milt eruit zou halen, dan stap ik meteen over op een andere chirurg. Hoe menselijk ook!
(fictief voorbeeld hoor!)

Dat doe ik inderdaad vaker, niet allen op dit forum. Mensen klagen heel makkelijk, maar het is altijd goed om ze af en toe een spiegel voor te houden om de boel in perspectief te blijven zien. Waar mensen werken worden fouten gemaakt, en gelukkig is er nog heel veel mensenwerk in onze maatschappij.

ve
door verwijderd - Aug 2, 2012 om 10:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jorisw. Jammer alleen dat bedrijven waar menselijke fouten worden gemaakt, zich zelf zo zelden bedienen van die spiegel die jij hier (en ook elders!) mensen zo graag voorhoudt. Als zij worden geconfronteerd met een menselijke fout van de klant, is het ineens 'regels zijn regels' of 'had u de voorwaarden maar moeten lezen'.
Naar ik aanneem houd je ook die bedrijven een spiegel voor?