Izio - wie ook?
Per 1 januari ben ik via Izio "verzekerd". Het logo, de polisvoorwaarden etc wijzigen nog al eens en ook de website heeft nog niet alle functionaliteit. Als nieuw verzekerde zag ik nog geen factuur of acceptgiro en dacht dat ook dat wellicht iets vertraging op had gelopen. Maar nee, op 18 februari jl krijg ik zowel een eerste als een twee aanmaning, beide met 10 febr. als briefdatum. En wat blijkt, mijn dekking is reeds vervallen! Mijn inboedel, mijn auto, mijn aansprakelijkheid, rechtsbijstand. Diverse mails worden niet correct beantwoord, dus dan maar telefonsich. 8 minuten in de wachtrij (a 0,20 per minuut), tijdens mijn vriendelijke uitleg aan de medewerker wordt ik ineens doorverbonden en hang ik weer 9 minuten in de wacht. Afdeling schademeldingen. Nee, daar kan ik u niet mee helpen. Andere afdeling! Uiteindelijk begrip voor de foute brieven en dekking zou binnen 24 uur per mail bevestigd worden. 2 dagen daarna uiteindelijk antwoord op mjn mails waarop wederom niet wordt ingegaan op het eigenlijke probleem. 1e aanmaning is van Jan. en 2e van december?! Geen vermelding hiervan op het betalingsoverzicht etc. Ik weer bellen, hoor ik: "meneer, Izio is goedkoop omdat alles soepel en per mail dient te verlopen. Door klanten als u kunnen wij deze service niet aanbieden...". Dus ik wil meteen weg. Mag niet, jaarcontract HELP!!
peeky
Als ik het zo hoor, dan zou ik vanaf nu, alles schriftelijk (per brief) afhandelen. Zo werk je aan de opbouw van een dossier, dat je in de toekomst nog hard nodig zult hebben als deze fraaie firma gerechtelijke stappen gaat ondernemen.
Met vriendelijke groet, ReadAC.
Bedankt voor de snelle reactie en goede tip.
Wellicht gaat het niet tot gerechtelijke stappen komen, aangezien inmiddels de premie betaald is en ik de handdoek in de ring ga gooien. Kost me teveel energie..
Feit blijft dat men daar fouten maakt die men niet toegeeft, afspraken niet nakomt en een klant onverzekerd en in het ongewisse achter laat om vervolgens telefonisch z.g.a. onbereikbaar te zijn.
Gr. P
Peeky,
Ik lees net je verhaal. Dit is absoluut niet de bedoeling.
Dus allereerst excuses.
En verder: mail me alsjeblieft je gegevens en wat er is gebeurd.
Dan ga ik meteen kijken wat ik voor je kan doen.
Ik ben te bereiken op niels@izio.nl
Verder klopt het dat je geen factuur of acceptgiro krijgt, want izio regelt de betaling via automatische incasso. Je krijgt uiteraard wél je polis op papier.
Vriendelijke groet,
Niels
De zaak heeft thuiswinkel waarborg. Als bedrijf dus niet thuis geeft, kunt u volgens de klachtenregeling van thuiswinkel.org een klachten procedure inzetten.
Zie
https://beheer.thuiswinkel.org/certificering/financiele_diensten.asp?BedrijfId=3117
Beste allemaal,
zoals jullie hierboven kunnen lezen heeft Niels van Izio zijn contactgegevens achter gelaten en heb ik inmiddels zowel telefonisch als per e-mail contact gehad en kan ik mededelen dat het een en ander op een zeer respectvolle en open manier afgehandeld is. Excuses zijn aanvaard en mijn vertrouwen is grotendeels terug gewonnen.
ReadAC, tdehond maar vooral ook Niels van Izio, hartelijk bedankt voor jullie reacties!
Met vriendelijke groet, Peter
peeky
Toch zou ik in de toekomst vooralsnog schriftelijk met hen communiceren. Mijn inschatting is namelijk, dat het probleem dat je had, een structurele basis heeft, gezien de reaktie van een speciaal webcareteam.
Met vriendelijke groet, ReadAC.
read schreef op zondag 28 feb 2010, 15:50: peeky
Toch zou ik in de toekomst vooralsnog schriftelijk met hen communiceren. Mijn inschatting is namelijk, dat het probleem dat je had, een structurele basis heeft, gezien de reaktie van een speciaal webcareteam.
Met vriendelijke groet, ReadAC.
1. Ik ben geen webcare team (hebben we niet). Kreeg toevallig een e-mailtje van een vriend die had gezien dat er iets aan de hand was.
2. Dit was een bijzonder onhandige opstapeling van computer en menselijke fouten aan onze kant. De computerfouten worden snel opgelost. De mensen (wij) hebben ervan geleerd.
3. Alle gemaakte afspraken zijn op schrift (per e-mail) bevestigd. Zoals het hoort.
Fouten kunnen we helaas niet altijd voorkomen. Mocht je in de toekomst tegen een fout van ons lopen, mail me dan gerust. Ik kan niet beloven dat ik meteen antwoord (werk niet voor de klantenservice dus ben niet altijd bereikbaar), maar doe altijd mijn best om een oplossing te vinden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer