pe
door peeky Feb 25, 2010 om 14:22
Garantie & verzekeringen

Izio - wie ook?

Per 1 januari ben ik via Izio "verzekerd". Het logo, de polisvoorwaarden etc wijzigen nog al eens en ook de website heeft nog niet alle functionaliteit. Als nieuw verzekerde zag ik nog geen factuur of acceptgiro en dacht dat ook dat wellicht iets vertraging op had gelopen. Maar nee, op 18 februari jl krijg ik zowel een eerste als een twee aanmaning, beide met 10 febr. als briefdatum. En wat blijkt, mijn dekking is reeds vervallen! Mijn inboedel, mijn auto, mijn aansprakelijkheid, rechtsbijstand. Diverse mails worden niet correct beantwoord, dus dan maar telefonsich. 8 minuten in de wachtrij (a 0,20 per minuut), tijdens mijn vriendelijke uitleg aan de medewerker wordt ik ineens doorverbonden en hang ik weer 9 minuten in de wacht. Afdeling schademeldingen. Nee, daar kan ik u niet mee helpen. Andere afdeling! Uiteindelijk begrip voor de foute brieven en dekking zou binnen 24 uur per mail bevestigd worden. 2 dagen daarna uiteindelijk antwoord op mjn mails waarop wederom niet wordt ingegaan op het eigenlijke probleem. 1e aanmaning is van Jan. en 2e van december?! Geen vermelding hiervan op het betalingsoverzicht etc. Ik weer bellen, hoor ik: "meneer, Izio is goedkoop omdat alles soepel en per mail dient te verlopen. Door klanten als u kunnen wij deze service niet aanbieden...". Dus ik wil meteen weg. Mag niet, jaarcontract HELP!!

769 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 25, 2010 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

peeky

Als ik het zo hoor, dan zou ik vanaf nu, alles schriftelijk (per brief) afhandelen. Zo werk je aan de opbouw van een dossier, dat je in de toekomst nog hard nodig zult hebben als deze fraaie firma gerechtelijke stappen gaat ondernemen.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2010 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de snelle reactie en goede tip.

Wellicht gaat het niet tot gerechtelijke stappen komen, aangezien inmiddels de premie betaald is en ik de handdoek in de ring ga gooien. Kost me teveel energie..

Feit blijft dat men daar fouten maakt die men niet toegeeft, afspraken niet nakomt en een klant onverzekerd en in het ongewisse achter laat om vervolgens telefonisch z.g.a. onbereikbaar te zijn.

Gr. P

ve
door verwijderd - Feb 25, 2010 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Peeky,

Ik lees net je verhaal. Dit is absoluut niet de bedoeling.
Dus allereerst excuses.

En verder: mail me alsjeblieft je gegevens en wat er is gebeurd.
Dan ga ik meteen kijken wat ik voor je kan doen.
Ik ben te bereiken op niels@izio.nl

Verder klopt het dat je geen factuur of acceptgiro krijgt, want izio regelt de betaling via automatische incasso. Je krijgt uiteraard wél je polis op papier.

Vriendelijke groet,

Niels

ve
door verwijderd - Feb 25, 2010 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

De zaak heeft thuiswinkel waarborg. Als bedrijf dus niet thuis geeft, kunt u volgens de klachtenregeling van thuiswinkel.org een klachten procedure inzetten.
Zie

https://beheer.thuiswinkel.org/certificering/financiele_diensten.asp?BedrijfId=3117

ve
door verwijderd - Feb 28, 2010 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste allemaal,

zoals jullie hierboven kunnen lezen heeft Niels van Izio zijn contactgegevens achter gelaten en heb ik inmiddels zowel telefonisch als per e-mail contact gehad en kan ik mededelen dat het een en ander op een zeer respectvolle en open manier afgehandeld is. Excuses zijn aanvaard en mijn vertrouwen is grotendeels terug gewonnen.

ReadAC, tdehond maar vooral ook Niels van Izio, hartelijk bedankt voor jullie reacties!

Met vriendelijke groet, Peter

ve
door verwijderd - Feb 28, 2010 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fijn.
Hopelijk gaat het verder goed.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2010 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

peeky

Toch zou ik in de toekomst vooralsnog schriftelijk met hen communiceren. Mijn inschatting is namelijk, dat het probleem dat je had, een structurele basis heeft, gezien de reaktie van een speciaal webcareteam.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2010 om 22:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op zondag 28 feb 2010, 15:50: peeky

Toch zou ik in de toekomst vooralsnog schriftelijk met hen communiceren. Mijn inschatting is namelijk, dat het probleem dat je had, een structurele basis heeft, gezien de reaktie van een speciaal webcareteam.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

1. Ik ben geen webcare team (hebben we niet). Kreeg toevallig een e-mailtje van een vriend die had gezien dat er iets aan de hand was.
2. Dit was een bijzonder onhandige opstapeling van computer en menselijke fouten aan onze kant. De computerfouten worden snel opgelost. De mensen (wij) hebben ervan geleerd.
3. Alle gemaakte afspraken zijn op schrift (per e-mail) bevestigd. Zoals het hoort.

Fouten kunnen we helaas niet altijd voorkomen. Mocht je in de toekomst tegen een fout van ons lopen, mail me dan gerust. Ik kan niet beloven dat ik meteen antwoord (werk niet voor de klantenservice dus ben niet altijd bereikbaar), maar doe altijd mijn best om een oplossing te vinden.