zw
door zweers.bmw Jan 9, 2017 om 20:11
Garantie & verzekeringen

Menzis

Hallo,
Ik heb een vraag betreft de zorgverzekering de maandpremie.
normaal schrijft Menzis altijd netjes de maandpremie af tussen de 27/31e van de maand.
nu zag ik vanmiddag dat ze al de maandpremie van Januari al hebben afgeschreven.

Mijn vraag is. Mag dit zomaar zonder kennisgeving?
Nu kan ik het wel betalen maar heb je mensen die dit na de December maand niet kunnen leien.
Ik vind het hooguit belachelijk om op de 28 December 2016 de premie van December af te schrijven en dan amper 2 weken later de premie van januari al afschrijven.

Met vriendelijke groet,
Wesley Zweers

9937 14 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 9, 2017 om 20:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De premie hoort voor of uiterlijk in de 1e week van de nieuwe maand betaald te worden. Je hebt blijkbaar altijd achteraf betaald, dat wordt dan nu gecorrigeerd.

tijger1
door tijger1 - Jan 9, 2017 om 20:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De premie hoort vooruit betaald te worden. Of de mensen het nu kunnen lijden of niet.

Daar is niets belachelijks aan.

pi
door pieterwolters - Jan 9, 2017 om 20:31
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het maakt toch niet uit op welke dag je de premie moet betalen?

getty
door getty - Jan 9, 2017 om 20:41
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Het is dus ruim een week te laat afgeschreven als het de premie van januari betreft.

tenormin
door tenormin - Jan 9, 2017 om 20:46
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Dat is ook de normale gang van zaken bij de premie zorgverzekering. Gaat er meestal  gelijk (bij mij dan) de eerste van de maand af, zodra de betalingen binnenkomen. Ben je even in de riante posititie en na een paar uur: floep: alle automatische betalingen er weer af. Sinds jaar en dag. Of Menzis dus al die tijd met u een foutje heeft gemaakt, daar lijkt het wel op.

diumenge
door diumenge - Jan 9, 2017 om 20:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nou, hou hier dan ook maar rekening mee.

Incasso februari 2016

De automatische incasso van de premie februari 2016 zal op 29 januari of 1 februari 2016 plaatsvinden.

(bron)

ja
door jackyh - Jan 9, 2017 om 21:26
953 Antwoorden / 4 Vragen

Het gaat er om of je mag veranderen zonder dat eerst te berichten. Weet u zeker dat ze geen mail cq. brief geschreven hebben? Misschien als voetnoot.

ha
door halex - Jan 9, 2017 om 21:29
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Bent u overgestapt van een andere verzekeraar naar Menzis? Dan heeft uw oude verzekeraar eind december de premie voor januari afgeschreven (kennelijk niet wetende dat u ging overstappen) en Menzis begin januari de premie voor januari. De oude verzekeraar boekt dit normaal gesproken voor half januari weer terug.
Bent u niet overgestapt, controleert u dan nog even uw afschriften. Dan zou er eind december geen afschrijving hebben plaatsgevonden. Het is zeer ongebruikelijk dat u achteraf per einde van de maand de premie over de lopende maand betaalt.

Sl
door Slider2017 - Jan 9, 2017 om 21:36
2 Antwoorden / Vragen

Ohh is dat zo? Bij mij zorgverzekering wordt er altijd vooraf betaald, dus premie januari, wordt begin januar an afgeschreven. Volgens mij is dat
bij elke zorgverzekering zo, ik zou het maar eens nakijken.

br
door bravehenk - Jan 9, 2017 om 22:24
206 Antwoorden / 0 Vragen

Wesley

Heb je wel goed op je rekening afschriften gekeken ik ben ook bij Menzis.
Op 29 november is bij mij de premie van decemeber afgeschreven. In december niets Vandaag de premie van Januari .
December is waarschijnlijk door de feestdagen niets geincasseerd. De mensen die zoals u zegt het niet kunnen leien hebben vorige maand gewoon teveel
uitgegeven.Heb bij meerdere mensen geinformeerd daar was in december ook niets geincasseerd.

vr. groeten
Henk

edrick3
door edrick3 - Jan 10, 2017 om 10:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik vind het hooguit belachelijk om op de 28 December 2016 de premie van December af te schrijven
Weet je dat wel zeker? Denk het niet.

lo
door lovewinnie - Jan 10, 2017 om 11:08
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Normaal betaal je vooraf. Nov voor dec, dec voor januari etc. Ik denk dat u dus al een achterstand had en dit nu is recht getrokken. Het is volstrekt normaal namelijk. Vgz heeft eind dec voor januari afgeschreven en zal rond 23 januari voor februari afschrijven

Mijn man zit bij menzis. 28 Nov is voor dec afgeschreven. December niks en nu dus januari waarschijnlijk 2x. Dus 2 januari voor januari. 29 januari voor februari

fedja
door fedja - Jan 11, 2017 om 00:13
23 Antwoorden / 3 Vragen

In december is als het goed is geen premie van je rekening afgehouden. Dit houdt waarschijnlijk verband met de feestdagen. Dit is dus het bedrag van december, aan het eind van januari wordt nog eens een bedrag van je rekening gehouden. Je betaald de premie vooruit, behalve in december. Ik heb vorig jaar hierover contact opgenomen met Menzis en zo werd me dat toen uitgelegd.

Ma
door Mat Matheij - Jan 11, 2017 om 00:21
986 Antwoorden / 3 Vragen

In persoon vind ik dat onjuist echter moet u bezien om welke premie het ging voorheen alsook nu. Mogelijk heeft u de polis aangepast. Het is niet gebruikelijk dat een verzekeraar achteraf afschrijft hoe voorkomend dat ook is.