pi
door pinguin01 May 14, 2012 om 13:40
Garantie & verzekeringen

Niet invullen schadeformulier

Een vrachtwagen chauffeur van Simon Loos heeft mijn spiegel geraakt toen ik stilstond. Stond stil op een plek waar het is toegestaan (moest iemand afzetten). Na de aanrijding toeterde ik met gebaren om aan te geven dat hij mijn spiegel had geraakt. De vrachtwagen chauffeur ging er echter snel vandoor. Ik ben hem achterna gereden en stond naast hem voor een stoplicht even verderop. Weer toeterde ik en gaf ik aan dath hij me geraakt had. De chauffeur koos ervoor om hard weg te rijden. Gelukkig hadden we toen al zijn kenteken en heb ik direct zijn baas opgebeld. Na 2 a 3 keer bellen gaf iemand van de planning aan dat ze er achteraan zouden gaan. Dit was rond een uur of drie in de middag. Na weer gebeld te hebben gaf de planning aan dat de chauffeur contact op zou nemen. Er belde een nummer rond vijf uur s’middags waarop ik net te laat was met opnemen. Ik vermoedde dat het de chauffeur was en belde direct terug. Helaas Voicemail. Dit gebeurde op de vrijdag in het weekend voor koninginnedag. Na koninginnedag op 1 mei weer contact gezocht met de chauffeur. Ik vroeg hem waarom hij was weggereden waarna ik brutaal te woord werd gestaan. Hij was niet bereid om een schadeformulier in te vullen en dat zou het kantoor afhandelen van Simon Loos. Ik heb de planning weer gebeld en kon de dag daarna langskomen. Helaas was de chauffeur niet aanwezig en een schadeformulier invullen zat er ook niet in (zonder koffie kon ik binnen 5 minuten weer opstappen). Ik kreeg wel een e-mail adres mee waar ik de foto van de schade heen kon sturen. De kentekens werden ook nog op een blaadje geschreven waarvan ik al snel zag dat het niet het juiste kenteken was! Ik heb daarna de foto met schadeformulier opgestuurd via de e-mail zonder een reactie te krijgen. Ik stuurde een herinneringsmail waarop werd aangegeven dat ze niets zouden invullen en ik ze maar aansprakelijk moest stellen. Met andere woorden we veroorzaken schade maar vergoeden het niet. Het probleem van aansprakelijk stellen is de omgekeerde bewijslast. Indien het niet op video is vastgelegd kan en zal de verzekeraar er niets mee doen. Dit is schijnbaar bekend bij Simon Loos. Ik word nu al twee weken aan het lijntje gehouden, vandaar mijn klacht!

Gewenste oplossing
Invullen en ondertekenen van het schadeformulier.

2793 10 Rapporteer

vladja
door vladja - May 14, 2012 om 13:58
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Heb je getuigen van de aanrijding? En dan geen "klapgetuigen" (die horen een klap en zien de resultaten van de klap, maar hebben de echte klap niet zien gebeuren).

Vladja

vladja
door vladja - May 14, 2012 om 15:42
8293 Antwoorden / 27 Vragen

In aanvulling op de klapgetuige: Als deze na de klap de vrachtwagen Simon Loos nog krap langs de auto ziet rijden (een vrachtwagen duurt er door lengte wat langer over om uit zicht te verdwijnen), dan kan die wel gebruikt worden.

Vladja

zomerkoninkje
door zomerkoninkje - May 14, 2012 om 18:37
86 Antwoorden / 1 Vragen

Als aangifte bij de politie gedaan op kenteken en dat er bewust vluchtmisdrijf werd gepleegd van schadeplaats door de bestuurder veroorzaker.

pe
door peterus - May 14, 2012 om 19:31
84 Antwoorden / 14 Vragen

Geachte Pinquin01,
U dient ten eerste uw eigen autoverzekering op de hoogte te stellen.
Uw verzekering neemt dan contact op met de tegenpartij.
Wel even 1 aangifte doen bij de politie van hetgeen u is overkomen.
En het zou een plus wezen als u een rechtsbijstand verzekering bezit.
Zo ook kunt u aanspraak maken op het; Waarborgfonds,zeer zekers met uw verhaal zoals omschreven.
Wens u succes.
MVG,Peterus.

vladja
door vladja - May 14, 2012 om 19:59
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=peterus schreef op maandag 14 mei 2012, 19:31]Geachte Pinquin01,
U dient ten eerste uw eigen autoverzekering op de hoogte te stellen.
Uw verzekering neemt dan contact op met de tegenpartij.
Wel even 1 aangifte doen bij de politie van hetgeen u is overkomen.
En het zou een plus wezen als u een rechtsbijstand verzekering bezit.
Zo ook kunt u aanspraak maken op het; Waarborgfonds,zeer zekers met uw verhaal zoals omschreven.
Wens u succes.
MVG,Peterus.

Peterus,

Het heeft alleen zin de eigen verzekering in te lichten als je casco/all risk verzekerd bent. Dan kan je het claimen op je verzekering, maar dan hen je nog een eigen risico bedrag en waarschijnlijk verval van no-claim. Want is mar de vraag of de verzekeringsmaatschappij het bedrag gaat verhalen.

Als je alleen WA of beperkt casco verzekerd bent, dan doet je verzekeringsmaatschappij helemaal niets.

Dan de kreet "Waarborgfonds". Die slaat hier helemaal nergens op. Dat fonds is er alleen als de dader onbekend is, schade met een motorvoertuig veroorzaakt is en dan nog een aantal strenge eisen. Dader is bekend hier, dus absoluut geen waarborgfonds zaak.

Vladja

pe
door peterus - May 14, 2012 om 20:50
84 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=vladja schreef op maandag 14 mei 2012, 19:59][quote=peterus schreef op maandag 14 mei 2012, 19:31]Geachte Pinquin01,
U dient ten eerste uw eigen autoverzekering op de hoogte te stellen.
Uw verzekering neemt dan contact op met de tegenpartij.
Wel even 1 aangifte doen bij de politie van hetgeen u is overkomen.
En het zou een plus wezen als u een rechtsbijstand verzekering bezit.
Zo ook kunt u aanspraak maken op het; Waarborgfonds,zeer zekers met uw verhaal zoals omschreven.
Wens u succes.
MVG,Peterus.

Peterus,

Het heeft alleen zin de eigen verzekering in te lichten als je casco/all risk verzekerd bent. Dan kan je het claimen op je verzekering, maar dan hen je nog een eigen risico bedrag en waarschijnlijk verval van no-claim. Want is mar de vraag of de verzekeringsmaatschappij het bedrag gaat verhalen.

Als je alleen WA of beperkt casco verzekerd bent, dan doet je verzekeringsmaatschappij helemaal niets.

Dan de kreet "Waarborgfonds". Die slaat hier helemaal nergens op. Dat fonds is er alleen als de dader onbekend is, schade met een motorvoertuig veroorzaakt is en dan nog een aantal strenge eisen. Dader is bekend hier, dus absoluut geen waarborgfonds zaak.

Vladja

Hoi Vladja,
Zoals gewoonlijk gewend van je;veel geblaat weinig wol.
lees je eerst in, voordat je begint te reageren als;kip zonder kop.
Wellicht ben je 1 wereld expert gelet op alle reacties die je geeft.
Er kunnen geen extra sterretjes meer bij je naam hoor!
Laat de vraagsteller gewoon zeer goed bedoeld even opzoeken dan weet hij/zij
wie het beste met hem voorheeft.
In de horeca tak sloeg je al mis met al je advies VLADJA.Nu weer?

vladja
door vladja - May 14, 2012 om 21:17
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Peterus,

Als jij denkt dat een verzekeringsmaatschappij de schade voor een verzekerde gaat verhalen als die alleen WA of WA+/beperkt casco verzekerd is, moet je eens je eigen verzekeringsmij opbellen en die vraag stellen.

Als je denkt dat het Waarborgfonds een zaak in behandeling neemt (heb ik het nog niet eens over uitbetalen), waarbij de "dader" bekend is, lees nog eens hun site na, waarvoor zij zijn.

Vladja

valerius-2
door valerius-2 - May 14, 2012 om 23:33
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dit is een de discussie gedeelte van de site,dus iedereen mag zijn eigen mening spuien. Maar geen gekissebis

fe
door festinger - May 15, 2012 om 02:45
410 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op maandag 14 mei 2012, 23:33]Dit is een de discussie gedeelte van de site,dus iedereen mag zijn eigen mening spuien. Maar geen gekissebis

Man laat het toe.Lach altijd als "experts" hier recht gaan halen.Of moet ik zeggen eigen gelijk gaan halen.

En Peterus begon goed. Meld de schade met je verhaal bij je eigen verzekeraar.Meer niet .

eva369
door eva369 - May 15, 2012 om 08:28
308 Antwoorden / 2 Vragen

vrachtwagens hebben soms niet door dat ze je raken. collega van mij werd langs de hele zijkant van haar auto geschampt door een vrachtwagen en meneer had het niet door totdat iemand anders hem erop wees.