door 1953 Nov 14, 2015 om 14:32
Garantie & verzekeringen

Opbouw schadevrije jaren uniform m.i.v. 1 januari 2016

Rijdt u schadevrij? Dan bouwt u schadevrije jaren op. Heeft u schade? Dan verliest u schadevrije jaren. Hoeveel jaren u opbouwt of verliest, verschilt per verzekeraar. Vanaf 1 januari 2016 is dit bij iedere verzekeraar gelijk. De korting die u op uw premie krijgt verschilt nog wel per verzekeraar. Wij passen deze korting ook aan.

Waarom de nieuwe regeling?
De huidige regeling is voor veel mensen onduidelijk. Daarom berekenen alle verzekeraars de opbouw en verlies schadevrije jaren op dezelfde manier.

Hoe werkt het?
Vanaf 1 januari 2016 bouwt u bij iedere verzekeraar één schadevrij jaar op voor elk jaar dat u geen schade rijdt. Bij schade valt u vijf schadevrije jaren terug. Heeft u meer dan vijftien schadevrije jaren? Dan valt u na een schuldschade altijd terug naar tien schadevrije jaren. U valt niet verder terug dan min vijf schadevrije jaren. De korting die u met uw schadevrije jaren ontvangt verschilt nog wel per verzekeraar.

Bij welke schade valt u terug?
U valt niet bij iedere schade terug in schadevrije jaren. Zo valt u niet terug bij schades die onder de Beperkt Casco dekking vallen zoals ruit-, inbraak- en stormschade. U behoudt ook uw schadevrije jaren als de schade te verhalen is op de veroorzaker van de schade. Bij alle andere schades die wij, uw verzekeraar, voor u betaalt en die wij niet door een ander kunnen laten betalen, valt u wel terug in uw schadevrije jaren.

Kartelvorming?! Collectieve afspraak met de verzekeraars onderling.

Ga dan bij mijn verzekeraar (AllSecur) op achteruit in schadejaren, was variabel.

1297 8 Rapporteer

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Nov 14, 2015 om 22:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dit verhaal is ook al in een andere rubriek geplaatst: klik hier.

door 1953 - Nov 15, 2015 om 12:13
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zaterdag 14 nov 2015, 22:22]Dit verhaal is ook al in een andere rubriek geplaatst: klik hier.

Inderdaad zelf geplaatst; TIP!

Topantwoord

me
door mein33 - Nov 16, 2015 om 12:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Kartelvorming?! Collectieve afspraak met de verzekeraars onderling.

Misschien wel "gelijke behandeling" voor alle autoverzekerden ongeacht bij welke verzekeraar men is verzekert !!

edrick3
door edrick3 - Nov 16, 2015 om 13:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....De huidige regeling is voor veel mensen onduidelijk. Daarom berekenen alle verzekeraars de opbouw en verlies schadevrije jaren op dezelfde manier......
Nou, dat is dan toch prettig.
Heeft niets met kartelvorming te maken.

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 18, 2015 om 15:45
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik twijfel of dit wel zo goed is.

Mijn eigen verzekeraar bied voor mensen die al een bromfiets of zo hadden als ze een auto kopen een aantal jaren cadeau waar ze officieel geen recht op hadden.

Ook de opbouw en afbraak van schadevrije jaren is niet overal gelijk en die zou dan duidelijker worden.
Maar 1 jaar = 1 jaar en hoeveel korting daar aan hangen?
Wat doe je met no Claim beschermers voor die al jarenlang op maximale zaten?

Verder heb ik net een 2e auto genomen, nu beide op maximale maar ik heb het met 1 auto opgebouwd.
Hoe gaat dat volgend jaar?
1 Auto met 80% korting en 2e voor volle prijs?
Niet elke verzekeraar bied de korting bij 1e ook aan voor 2e voertuig als het erbij komt.

Als er teveel regels komen? kan ook nadelig worden.

door 1953 - Nov 18, 2015 om 23:16
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op woensdag 18 nov 2015, 15:45]Ik twijfel of dit wel zo goed is.

Mijn eigen verzekeraar bied voor mensen die al een bromfiets of zo hadden als ze een auto kopen een aantal jaren cadeau waar ze officieel geen recht op hadden.

Ook de opbouw en afbraak van schadevrije jaren is niet overal gelijk en die zou dan duidelijker worden.
Maar 1 jaar = 1 jaar en hoeveel korting daar aan hangen?
Wat doe je met no Claim beschermers voor die al jarenlang op maximale zaten?

Verder heb ik net een 2e auto genomen, nu beide op maximale maar ik heb het met 1 auto opgebouwd.
Hoe gaat dat volgend jaar?
1 Auto met 80% korting en 2e voor volle prijs?
Niet elke verzekeraar bied de korting bij 1e ook aan voor 2e voertuig als het erbij komt.

Als er teveel regels komen? kan ook nadelig worden.

Elke verzekeraar doet het uiterste om u als klant te behouden of te begroeten. Het eerste jaar een gunstig prijskaartje aanbieden.

ro
door roelofensing - Nov 30, 2015 om 10:55
4 Antwoorden / 5 Vragen

Er is geeneen verzekeraar die zijn best doet om je te behouden uit klantvriendelijke oogpunt, ze zijn er alleen maar om je met allerlei lokkertje als klant te krijgen en je daarna zo aan zich vast te binden dat je geen kant op kunt, verzekeraars zijn allemaal lid van de branche "list en bedrog'

Het bonus malus systeem en schadevrije jaren dienen ze zo snel mogelijk af te schaffen, het wordt gepromoot als zijnde een kortings systeem terwijl het in werkelijkheid een straf systeem is. Je wordt gestraft voor een ongelukje, let wel op het woord "ONGELUK" een gevolg van iet waar je geen schuld aan hebt, heel vaak wordt je ook nog dubbel gestraft want je moet je eigen risico betalen, de premie gaat voor jaren omhoog wat uiteindelijk gewoon resulteert in dat je heel vaak gewoon totaal voor je eigen schade opdraait. Dit hele systeem en de manier waarop het gepromoot wordt is gewoonweg schaamteloos zaken van de verzekeraars. Het wordt tijd dat er een ander systeem zoals bij in de US komt dat notoire slechte chauffeurs met veel bekeuringen en ongelukken aangemeld worden bij de verzekeringen waardoor de premie om hoog gaat maar een ongelukje zit in een klein hoekje en daarvoor verzeker je en niet om gestraft te worden.

tijger1
door tijger1 - Nov 30, 2015 om 13:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@roelof

Uiteraard is het in Amerika beter.:-))