hu
door huigen Jan 21, 2013 om 20:59
Garantie & verzekeringen

Opzegging

geacht panel.
Al 32 jaar betaal ik via mijn salaris voor een verzekering
die uitkeerd als ik overlijd.
Onlangs kreeg ik een brief dat de verzekering werd opgeheven.Mag dit zo maar.
Als je een polis wil stop zetten is dat normaal een hoopgedoe.En zij heffen de verzekering gewoon op
Hoe zit dat met de betaalde premies.
Op deze manier kan ik ook rijk worden.

mvg Ed Huigen

770 6 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jan 21, 2013 om 21:23
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Wat voor een verzekering en bij wie afgesloten. Wat staat er in de voorwaarden? U zult toch wat meer gegevens moeten prijs geven om te weten wat er nu magb.v is het een polis voor een bepaalde tijds duur, en hoel ang loopt hij.

tijger1
door tijger1 - Jan 21, 2013 om 21:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een polis stopzetten is helemaal geen gedoe en is heel makkelijk te doen. Of dat met uw verzekering door de verzekeringsmaatschappij zomaar kan, hangt af van het soort verzekering. Als het een overlijdensrisicoverzekering is, kan dat simpel, daar zit bij stopzetten ook geen waarde in.

Dus ik lees graag wat voor verzekering het is.

ti
door tino24 - Feb 1, 2013 om 23:42
95 Antwoorden / 0 Vragen

uw overlijdensrisicoverzekering heeft de einddatum bereikt. Of uw werkgever stopt met het aanbieden van een ANW-verzekering, of u bent te oud voor de geboden ANW-dekking.

Een overlijdensrisicoverzekering is een verzekering die uitkeert bij overlijden en kent een tijdelijke looptijd. Meestal heeft de looptijd te maken met een hypotheek, maar dat is niet noodzakelijk met elkaar verbonden.

Een overlijdensrisicoverzekering kent geen waardeopbouw, en daardoor is de premie relatief gezien laag. Als u (gelukkigerwijze) niet overlijdt voor de einddatum ziet u inderdaad niets vd premie terug. Zou u voor de einddatum zijn overlijden dan hadden de nabestaanden een uitkering hebben ontvangen waardoor lasten zouden kunnen worden verlicht(wegvallen inkomen bijvoorbeeld)

jo
door jorisw - Feb 2, 2013 om 11:37
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dat rijk worden zal wel meevallen (of eigenlijk: tegenvallen). Er gaan immers ook mensen voortijdig dood waardoor de verzekering een fors bedrag (een veelvoud van de ingelegde premie van die persoon) moet uitkeren.

tijger1
door tijger1 - Feb 2, 2013 om 12:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=jorisw schreef op zaterdag 2 feb 2013, 11:37]Dat rijk worden zal wel meevallen (of eigenlijk: tegenvallen). Er gaan immers ook mensen voortijdig dood waardoor de verzekering een fors bedrag (een veelvoud van de ingelegde premie van die persoon) moet uitkeren.

Daarom heet het ook een overlijdensrisicoverzekering. Denk maar niet dat de verzekeraar daarop toelegt, daar zorgen de actuarissen wel voor.

hu
door huigen - Feb 2, 2013 om 20:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tino24 schreef op vrijdag 1 feb 2013, 23:42]uw overlijdensrisicoverzekering heeft de einddatum bereikt. Of uw werkgever stopt met het aanbieden van een ANW-verzekering, of u bent te oud voor de geboden ANW-dekking.

Een overlijdensrisicoverzekering is een verzekering die uitkeert bij overlijden en kent een tijdelijke looptijd. Meestal heeft de looptijd te maken met een hypotheek, maar dat is niet noodzakelijk met elkaar verbonden.

Een overlijdensrisicoverzekering kent geen waardeopbouw, en daardoor is de premie relatief gezien laag. Als u (gelukkigerwijze) niet overlijdt voor de einddatum ziet u inderdaad niets vd premie terug. Zou u voor de einddatum zijn overlijden dan hadden de nabestaanden een uitkering hebben ontvangen waardoor lasten zouden kunnen worden verlicht(wegvallen inkomen bijvoorbeeld)