PostNL lost parcel compensation
Hallo!
Sorry for my English, but my Dutch language is very basic. Please allow me to write in English.
We are writing about a insured + registered letter parcel sent to US via PostNL which was lost in the mail.
PostNL admitted the loss, but only refund 40% of margin profit of value + shipping.
The content of parcel was sold to US, and priced by us. PostNL says that their insurance do not cover our profit
therefore 40% of the standered sales profit will be taken from the compensation.
(It means we would have the 60% of the sale value as the compensation.)
This we do not understand their saying at all, first of all we have paid for the insurance and registered letter parcel. Secondary the sale value is not only the item itself, but we have been working / making on it, these cost is in the value of the item, and additionally we have to refund full amount to the buyer as well.
So if we have only 60% of the sale value is refunded, we will have loss in our business, both as money and working time.
One of us is native Dutch (a bit busy to write now in Dutch), so we have read the 'Algemene voorwaarden' that we agreed when the postage was made, but there is no mentioning this 40% margin profit compensation rule in the lawful document from PostNL. Now, we are very much doubting what the contact person at PostNL is saying.
Could you have same experience ? or any suggestion that may help us ?!
We would really appriciate. Dank u wel !
Pine
Dear Pine,
We are only here to help consumers and you're running a business.
Try it on higherlevel.nl
Good luck
Ah! Thank you very much, we will try the higherlevel.nl
Adress your question to
https://www.higherlevel.nl
Ah! Thank you very much, we will try the higherlevel.nl
Uw Engels is uitstekend, uiteraard. En uw vraag, als een niet consument kunt u uiteraard op Higherlevel beter stellen. Maar, gebruik dan de (slechte) Google vertaling ervoor die @tijger1 u adviseert. And you need no apologise for writing in English; we all understand that.
Dank u wel !
Your'e welcome.
I understand that the argument goes about your way of pricing the package. You should have done it including your profit. If you did not that can be a problem. Also it depends on the amount of insurance you have, I assume. The minimum is € 500,-. If the value of your package exceeds this they have a point. Otherwise PostNL - as an international carrier - should be fully responsible for the costs of your loss and have no say in your way of pricing. Nor for your working time or added value.
What maybe will help is that you provide PostNL with proof of your selling price to your customer. Beacuse that is what you insured. I had the same with an atlas of € 300,- that was damaged during transport. I proved this price to PostNL with an e-mail to my customer and they paid me the full amount within two weeks.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer