G.
door G. Cazemier Feb 27, 2017 om 15:57
Garantie & verzekeringen

Remeha 28c indien sprake is van een productiefout nog beschermd door voorwaarden garantie?

Tegelijk met familie en buurman een cv ketel heb ik als particulier een Remeha type Calanta 28c aangeschaft. 
Deze ketel heb ik door een erkend installateur laten plaatsen en is in onderhoud gedaan. In de handleiding staat dat  dit model minimaal onderhoud vraagt. Dan ontstaan er toch storingen binnen en buiten de garantietermijn (fabrieksgarantie 2 jaar).
M.i. betreft het hier onderdelen waarvan het de fabrikant bekend is dat er in deze serie productiefouten zaten. Dit tekstvak is te kort om dat te onderbouwen, maar gesteld dat dat zo zou zijn: Dat deze zich manifesteren na twee jaar is dan m.i. geen risico dat de fabrikant af kan schuiven. Vandaar mijn vraag.... Het betreft namelijk storingen die er m.i. in aanleg al waren.
Voorbeelden: hydroblok links en rechts lek, themostaat display scheurt spontaan. Misschien zijn er meer lezers die deze storingen herkennen en willen reageren als ze die storingen ook hebben gehad aan deze ketel. 
Na de garantietermijn van de fabrikant wend ik me tot de afdeling klachten/consumenten van de fa. Remeha. Ik overleg alle historie / reparatiefacturen. Met verwijzing naar de gehanteerde alg. voorwaarden volgt er dan een coulance/vergoeding voor vervangen onderdelen.
Ook is er een aanbod voor korting op een nieuwe Isense thermostaat. Dit laatste aanbod sla ik af. Is de genoden oplossing afdoende? De kosten zijn voor mij als consument (buiten reguier onderhoud):  €606,27 en de coulancevergoeding bedraagt €275,04.  Mag een fabrikant raparatiekosten terzijde leggen? Ja, zo schijnt het.  Maar ook  als het prod. fouten betreft? Zie verder de andere topics op Kassa over de Remeha garantie. 


1622 0 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ye
Yennester - Nov 27, 2023 om 14:11
Winkels & webshops

Ervaringen met Poluno Amsterdam?

Ik heb wat besteld bij Poluno Amsterdam. Omdat ik een track&trace button kreeg die niet werkte en contact met klantenservice vreemd aanvoelde ben ik gaan zoeken bij revieuws. Later vond ik ergens in een mail een track&trace code, die me verwijst naar een buitenlandse site en de status al 11 dagen hetzelfde is.
Bij Trustpilot zijn heel veel klachten over deze webshop.
Oa over ver ... Lees meer

da
daveyd5444 - Apr 27, 2024 om 22:09
Elektronica & tv

Hoe heette het metaalbedrijf da tin de Nieuwlichtstraat zat in Utrecht?

Het bestond ergens in de vorige eeuw in de wijk Zuilen in de jaren 60 of 70. Lees meer

da
daveyd5444 - Apr 27, 2024 om 22:12
Winkels & webshops

Wie weet de naam van het metaalbedrijf dat in de Kanaalstraat zat in Utecht?t

Waarschijnlijk in de jaren 60 - 60. Het kan ook een zinkbedrijf geweest zijn of gieterij maar het was iets met metaal. Tips welkom. Lees meer