Remeha 28c indien sprake is van een productiefout nog beschermd door voorwaarden garantie?
Tegelijk met familie en buurman een cv ketel heb ik als particulier een Remeha type Calanta 28c aangeschaft.
Deze ketel heb ik door een erkend installateur laten plaatsen en is in onderhoud gedaan. In de handleiding staat dat dit model minimaal onderhoud vraagt. Dan ontstaan er toch storingen binnen en buiten de garantietermijn (fabrieksgarantie 2 jaar).
M.i. betreft het hier onderdelen waarvan het de fabrikant bekend is dat er in deze serie productiefouten zaten. Dit tekstvak is te kort om dat te onderbouwen, maar gesteld dat dat zo zou zijn: Dat deze zich manifesteren na twee jaar is dan m.i. geen risico dat de fabrikant af kan schuiven. Vandaar mijn vraag.... Het betreft namelijk storingen die er m.i. in aanleg al waren.
Voorbeelden: hydroblok links en rechts lek, themostaat display scheurt spontaan. Misschien zijn er meer lezers die deze storingen herkennen en willen reageren als ze die storingen ook hebben gehad aan deze ketel.
Na de garantietermijn van de fabrikant wend ik me tot de afdeling klachten/consumenten van de fa. Remeha. Ik overleg alle historie / reparatiefacturen. Met verwijzing naar de gehanteerde alg. voorwaarden volgt er dan een coulance/vergoeding voor vervangen onderdelen.
Ook is er een aanbod voor korting op een nieuwe Isense thermostaat. Dit laatste aanbod sla ik af. Is de genoden oplossing afdoende? De kosten zijn voor mij als consument (buiten reguier onderhoud): €606,27 en de coulancevergoeding bedraagt €275,04. Mag een fabrikant raparatiekosten terzijde leggen? Ja, zo schijnt het. Maar ook als het prod. fouten betreft? Zie verder de andere topics op Kassa over de Remeha garantie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ervaringen met Poluno Amsterdam?
Ik heb wat besteld bij Poluno Amsterdam. Omdat ik een track&trace button kreeg die niet werkte en contact met klantenservice vreemd aanvoelde ben ik gaan zoeken bij revieuws.
Later vond ik ergens in een mail een track&trace code, die me verwijst naar een buitenlandse site en de status al 11 dagen hetzelfde is.
Bij Trustpilot zijn heel veel klachten over deze webshop.
Oa over ver
...
Lees meer
Hoe heette het metaalbedrijf da tin de Nieuwlichtstraat zat in Utrecht?
Het bestond ergens in de vorige eeuw in de wijk Zuilen in de jaren 60 of 70. Lees meer
Wie weet de naam van het metaalbedrijf dat in de Kanaalstraat zat in Utecht?t
Waarschijnlijk in de jaren 60 - 60. Het kan ook een zinkbedrijf geweest zijn of gieterij maar het was iets met metaal. Tips welkom. Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer