3ncoded
door 3ncoded Sep 29, 2016 om 15:36
Garantie & verzekeringen

Waar kan ik terecht voor garantie op mijn Iphone 6, die ik met een abonnement van Tele-2 heb afgesloten bij de Dixons?

Ik heb een Tele-2 abonnement afgesloten bij Dixons, waarbij ik een Iphone 6 kreeg. Dit is langer dan een jaar geleden, maar korter dan 2 jaar geleden. Nu is de telefoon stuk gegaan, hij doet helemaal niets meer en mijn (ik denk logische) aanname is dat het een fabrieksfout is. 

Het probleem is dat Dixons nu failliet is gegaan, en nu slechts een online naam heeft dat kennelijk alleen verhuurdiensten aanbiedt. Ik heb gebeld naar de huidige Dixons klantenservice en zij geven aan dat ze niks kunnen doen en me doorverwezen naar Apple. Ik ben bij Apple langs geweest, en zij hebben me doorverwezen naar Tele-2. Toen ben ik naar een Tele-2 winkel geweest en zij hebben me weer doorverwezen naar Dixons... De Tele-2 medewerker geeft aan dat Dixons de telefoon zelf heeft geleverd, en dat zij daardoor verantwoordelijk zijn voor de reparatie.

Ik heb Tele-2 ook telefonisch benaderd, en de telefonische klantenservice geeft weer aan dat Apple juist verantwoordelijk is, maar ik kan het wel opsturen naar de Tele-2 reparatieservice vanwege de samenwerking met Dixons, maar het wordt me dan niet duidelijk of ik zelf de kosten moet betalen. Dus na een half uur bellen met Tele-2 ben ik er ook niet veel wijzer op geworden helaas. 

Heeft er iemand advies voor mij waar ik terecht kan? Heb ik nog recht op mijn 2-jarige consumentenrecht/fabrieksgarantie? Of geldt dat niet meer omdat Dixons failliet is verklaard?

Hartelijk dank!
Anne

1823 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Cookies
door Cookies - Sep 29, 2016 om 15:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Lees dit artikel even http://www.iculture.nl/nieuws/garantie-dixons-icentre-mycom-overname/ Van de garantie zou ik me weinig tot geen illusies maken, vaak wordt het op vochtschade e.d. gegooid.

Waarom zou het een fabrieksfout zijn? Als dat zo zou zijn, dan hebben duizenden iPhones dit probleem, niet een enkel exemplaar.

tijger1
door tijger1 - Sep 29, 2016 om 16:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

De fabrieksgarantie van Apple is één jaar. En een fabrieksfout na een jaar? Dat kunt u wel vergeten.

Ik zou hem maar op eigen kosten laten repareren bij Apple. Dan belandt hij in ieder geval niet eerst in het zwembad.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 29, 2016 om 18:17
16845 Antwoorden / 202 Vragen
0

Mijn advies zie tijger 1 en Carola 83. Helaas ook al is de conformiteitswetgeving eventueel van toepassing maar dan uw recht halen zal meer kosten.

Ma
door Mat Matheij - Sep 30, 2016 om 02:13
986 Antwoorden / 3 Vragen
0

Op een Apple telefoon zit  zo zegt hun eigen organisatie een garantietermijn van een jaar. Konform Europese richtlijnen is dat weliswaar 2 jaar maar ligt dat wel bij de leverancier. In dit geval Dixons. Apple kan uw toestel repareren maar zegt dan gebruik te kunnen maken van enige ´coulance´ regeling. Of dat gebeurt ligt eigenlijk bij Apple of door henzelf gecertificeerde resellers-servicecentra. Zij verwijzen ook naar Consuwijzer alsook de Europese wetgeving.
U dient een eventueel serviceverzoek vooraf te melden aan Apple tel.nr.0800 0201581.
Ook kunt u terecht op  locate.apple.com.

Ma
door MacWally - Sep 30, 2016 om 12:08
151 Antwoorden / Vragen
1

Weet u zeker dat je mobiel niet is gevallen en weet u zeker dat je mobiel geen vochtschade heeft ? Een iphone krijg je in veel gevallen wel weer aan de praat als je even de moeite wilt nemen om deze pagina te lezen. Klik op de rode regel zal @MARITA5 zeggen.

marita5
door marita5 Sep 30, 2016 om 20:29
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , ik moet lachen als ik dit lees , krijg er meer plezier in om klik op de rode regel te schrijven ;-)) komisch hoe u dit schrijft , maar duidelijk voor Ts .

Ma
door MacWally Oct 1, 2016 om 12:18
151 Antwoorden / Vragen

En misschien weet u het nog niet maar sommige leden hebben het overgenomen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer