3ncoded
door 3ncoded Sep 29, 2016 om 15:36
Garantie & verzekeringen

Waar kan ik terecht voor garantie op mijn Iphone 6, die ik met een abonnement van Tele-2 heb afgesloten bij de Dixons?

Ik heb een Tele-2 abonnement afgesloten bij Dixons, waarbij ik een Iphone 6 kreeg. Dit is langer dan een jaar geleden, maar korter dan 2 jaar geleden. Nu is de telefoon stuk gegaan, hij doet helemaal niets meer en mijn (ik denk logische) aanname is dat het een fabrieksfout is.

Het probleem is dat Dixons nu failliet is gegaan, en nu slechts een online naam heeft dat kennelijk alleen verhuurdiensten aanbiedt. Ik heb gebeld naar de huidige Dixons klantenservice en zij geven aan dat ze niks kunnen doen en me doorverwezen naar Apple. Ik ben bij Apple langs geweest, en zij hebben me doorverwezen naar Tele-2. Toen ben ik naar een Tele-2 winkel geweest en zij hebben me weer doorverwezen naar Dixons... De Tele-2 medewerker geeft aan dat Dixons de telefoon zelf heeft geleverd, en dat zij daardoor verantwoordelijk zijn voor de reparatie.

Ik heb Tele-2 ook telefonisch benaderd, en de telefonische klantenservice geeft weer aan dat Apple juist verantwoordelijk is, maar ik kan het wel opsturen naar de Tele-2 reparatieservice vanwege de samenwerking met Dixons, maar het wordt me dan niet duidelijk of ik zelf de kosten moet betalen. Dus na een half uur bellen met Tele-2 ben ik er ook niet veel wijzer op geworden helaas.

Heeft er iemand advies voor mij waar ik terecht kan? Heb ik nog recht op mijn 2-jarige consumentenrecht/fabrieksgarantie? Of geldt dat niet meer omdat Dixons failliet is verklaard?

Hartelijk dank!
Anne

1824 5 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Sep 29, 2016 om 15:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lees dit artikel even http://www.iculture.nl/nieuws/garantie-dixons-icentre-mycom-overname/ Van de garantie zou ik me weinig tot geen illusies maken, vaak wordt het op vochtschade e.d. gegooid.

Waarom zou het een fabrieksfout zijn? Als dat zo zou zijn, dan hebben duizenden iPhones dit probleem, niet een enkel exemplaar.

tijger1
door tijger1 - Sep 29, 2016 om 16:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De fabrieksgarantie van Apple is één jaar. En een fabrieksfout na een jaar? Dat kunt u wel vergeten.

Ik zou hem maar op eigen kosten laten repareren bij Apple. Dan belandt hij in ieder geval niet eerst in het zwembad.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 29, 2016 om 18:17
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn advies zie tijger 1 en Carola 83. Helaas ook al is de conformiteitswetgeving eventueel van toepassing maar dan uw recht halen zal meer kosten.

Ma
door Mat Matheij - Sep 30, 2016 om 02:13
986 Antwoorden / 3 Vragen

Op een Apple telefoon zit  zo zegt hun eigen organisatie een garantietermijn van een jaar. Konform Europese richtlijnen is dat weliswaar 2 jaar maar ligt dat wel bij de leverancier. In dit geval Dixons. Apple kan uw toestel repareren maar zegt dan gebruik te kunnen maken van enige ´coulance´ regeling. Of dat gebeurt ligt eigenlijk bij Apple of door henzelf gecertificeerde resellers-servicecentra. Zij verwijzen ook naar Consuwijzer alsook de Europese wetgeving.
U dient een eventueel serviceverzoek vooraf te melden aan Apple tel.nr.0800 0201581.
Ook kunt u terecht op  locate.apple.com.

Ma
door MacWally - Sep 30, 2016 om 12:08
151 Antwoorden / Vragen

Weet u zeker dat je mobiel niet is gevallen en weet u zeker dat je mobiel geen vochtschade heeft ? Een iphone krijg je in veel gevallen wel weer aan de praat als je even de moeite wilt nemen om deze pagina te lezen. Klik op de rode regel zal @MARITA5 zeggen.

marita5
door marita5 Sep 30, 2016 om 20:29
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , ik moet lachen als ik dit lees , krijg er meer plezier in om klik op de rode regel te schrijven ;-)) komisch hoe u dit schrijft , maar duidelijk voor Ts .

Ma
door MacWally Oct 1, 2016 om 12:18
151 Antwoorden / Vragen

En misschien weet u het nog niet maar sommige leden hebben het overgenomen.