bear
door bear Aug 4, 2009 om 12:23
Garantie & verzekeringen

Waarom factureerd het VGZ niet per medicijn

Goedemiddag allemaal,

Een vraagje over onze ziektekosten verzekeraar VGZ!  Waarom worden we Niet per medicijn gefactureerd??

Laatst kregen we buiten onze maandelijkse  premie acceptgiro ook nog een acceptgiro voor de medicijnen, de kosten hiervan bedroegen: 197 euro !!  Boos hebben wij getelefoneerd naar het VGZ waarna wij een antwoord kregen dat het per ongeluk was gebeurd vanwegen de alom bekende smoes, een PC storing maar dit is dan Larie want onze buren en vrienden ontvingen allen een acceptgiro van 150 euro en meer !!!!!!!       Dit is dan leuk als je vanwegen je gezondheid een (wao) uitkering ontvangt zoals velen met ons.

Ik weiger dan ook het bedrag in 1 keer te betalen en betaal gewoon 20 euro per maand ze kunnen de pot op met hun smoesen !!   Ook de maandelijkse premie moet volgens hun vanaf de 1ste betaald worden maar onze uitkeringsinstanties betallen pas de 3de week van de maand, we zijn dan ook genoodzaakt om later te betalen en dit gaat al jaren zo.   Wij hebben dit al schriftelijk en telefonsich doorgegeven maar er wordt niet adeqaat op gereageerd.  Wel ontvangen wij dan iedere maand betalingsherinneringen.

Door zulke praktijken geraken veel mensen met een uitkering verder in de schuld.

1110 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 4, 2009 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag bear, kan nergens uit op maken, of u nu het eigen risico van 155 euro bedoeld, of andere medicatie die niet vergoed wordt door uw zorgverzekering, u kunt in goed overleg, mogelijk een betalingsregeling met VGZ treffen. Doe niet zo maar op eigen houtje een betalings regeling treffen, die u toevallig goed uitkomt, het kan u op onnodige kosten komen te staan (inkassokosten o.a) De maandelijkse premie moet (bij mij althans) per de 1e van de maand betaald zijn, dus de maand augustus is per vooruitbetaling gedaan.

Heeft u te weinig inkomsten, informeer dan eens bij uw gemeente naar de regelingen die er zijn (wmo loket) en of u daar mogelijk voor in aanmerking komt.

Succes, Henri

ve
door verwijderd - Aug 4, 2009 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het verhaal over de facturatie is mij ook niet echt duidelijk.

........Ook de maandelijkse premie moet volgens hun vanaf de 1ste betaald
worden maar onze uitkeringsinstanties betalen pas de 3de week van de
maand.......

Dat is natuurlijk niet het probleem van een bedrijf. Facturen voor huur, gas, licht, water enz. behoren nu eenmaal voor de 1e v.d. maand betaald te worden.

Dit was eventueel recht te trekken geweest in de meimaand waarin u vakantiegeld ontvangt.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2009 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

P.S. Zoals kenwel al schrijft: je kunt niet zonder overleg/akkoord van het VGZ gespreid gaan betalen.

Dat kan je nog veel verder in de problemen brengen.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2009 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo bear,

Een factuur met een totaalbedrag is inderdaad niet gebruikelijk. Normaal is deze gespecificeerd. Gewoon alsnog om vragen en dan komt het zeker voor elkaar. Heb net zelf ook een - netjes gespecificeerde - nota ontvangen. Een compu-storing kan natuurlijk altijd en ja ... dan ontvangen er meer mensen een - in dit geval - ongespecificeerde nota (buren, vrienden). Als het bedrag hoger is dan de verplichte eigen bijdrage komt dit waarschijnlijk door het gebruik van niet-voor-vergoeding-in-aanmerkingkomende medicijnen. Als u deze gebruikt mag dit bekend verondersteld worden en dient u met de betaling hiervan rekening te houden.

Premie dient per vooruitbetaling te worden voldaan. Blijkbaar betaalt u al tijden achteraf. Dat is niet handig! Beter om dit in één keer te regelen, dan bent u van dit 'gezeur' (betalingsherinneringen) af.

Zou niet zomaar zelf in termijnen gaan betalen, maar in overleg een betalingsregeling proberen te treffen.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2009 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het betreft hier inderdaad het eigen risico maar dan toch voorheen kregen wij gewoon per medicijn een Factuur.

Met de meeste instanties hebben wij een regeling om later te betalen,

Doordat ik gezien mijn uitkering Wao/Invaliditeitsuitekering 3 euro boven het gemiddelde lig vervallen alle gemeentelijke,huursubsidie en Belastingsregels.

Ik heb vanaf 2003 tot heden de belasting al 12.000 euro mogen betalen zonder een betalingsregeling, hiervoor waren wij noodgewongen om een doorlopendkrediet af te sluiten aan een torenhoge rente per maand.

De Belasting heeft mij in 2008 officieel failliet verklaard omdat ik het gewoonweg niet meer kan betalen. 3 euro meer en je bevind je tussen Wal en Schip!!

Per factuur betaal ik wel maar niet als ze het laten oplopen.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2009 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag bear,

Ik lees hier nogal wat nonsens. Een dienst betaal je achteraf en niet vooraf. En ik zie een verzekering als een financiële dienst. Pas op het moment dat het grote graaien in dit kikkerland begint (vanaf de invoering van de euro) krijgen de grote bedrijven onder wie de verzekeraars de onbedwingbare lust om de klant steeds vroeger kaal te plukken. Mijn advies is: doe daar niet aan mee en bepaal zelf wat, hoe en wanneer je betaalt.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2009 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@@Leve de wanbetalers!!! (Wij zullen wel betalen!)

ve
door verwijderd - Aug 4, 2009 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier valt inderdaad een hoop nonsens te lezen.
Wie geeft jou het recht om zelf te bepalen of, wanneer, hoeveel en aan wie je zal betalen? Hoe kom je op het idee dat VGZ daar op moet reageren (anders dan met een betalingsherinnering)?

Als VGZ door wat voor reden dan ook er ineens achter komt dat ze nog geld van je tegoed hebben, betekent dat dat je er in feite al die tijd geen recht op had. Dat geld heb je dus uitgegeven terwijl het aan VGZ toebehoorde.

De Belastingdienst ken ik niet als een stel bandieten die onrechtmatig zomaar ineens 12000 van iemand afpikken. (met een knipoog: ze doen wel hun best het daarop te laten lijken). Met andere woorden: ook hier zal wel een goede reden voor zijn.

Volgens mij zijn sommige mensen een beetje in de wat over wat hun rechten en plichten zijn.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2009 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

In 2008 heb ik een gesprek gehad bij onze Belastingdienst na jaren eindelijk een menselijk iemand!! Die mij waardig op mijn woord vertrouwde en de zaak heeft uitgezocht maar het uitermate belachelijk vond dat ik een Lening hiervoor moest afsluiten zonder dat er een betalingsregeling werdt getroffen.

Ik bevind me dan ook sinds 1995 (zwaar ongeval) tussen wal en schip, de euro heeft het voor de Uitkeringsgerechtigde er niet beter opgemaakt en de ziektekosten verzekeringen houden stug het beleid aan of je vandaag de dag nog 100% je loon krijgt.

Een betalingsherinnering is niets minder dan een papiertje waarop geschreven staat "wat vlieg de tijd toch snel u heeft de acceptgiro van maand ...... nog niet betaald" Mocht u de acceptgiro al betaald hebben dan heeft deze brief zich met uw betaling gekruist.

Wat is Recht en wat is Onrecht.

Onrecht zijn alle mensen met een Uitkering die door het beleid van onze Regering steeds verder de schuld ingeraken.  Velen van hen zijn op de Voedselbank aangewezen terwijl wij het ternauwernood redden per maand.

Recht zijn de mensen die werken en hopen dat ze vandaag de dag net genoeg verdienen om hun maandelijkse lasten te betalen en er ook nog iets eraan over te houden!!

ve
door verwijderd - Aug 4, 2009 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat je een lening moet afsluiten om de Belastingdienst te betalen moet inderdaad bestempeld worden als minstens opmerkelijk, het lijkt mij dat daar iets aan te doen moet zijn. Nogmaals, het gebeurt vast niet zomaar, alleen jij en de Belastingdienst kennen de reden.

Echter, wat ik zei over de ziektekostenverzekering blijft staan.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2009 om 22:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al meerdere keren naar de Tweede Kamer een brief geschreven over dit soort zaken en meerdere keren is dit ook live aangehaald geworden tijdens de debatten.

Conclusie iedereen weet het maar Niemand doet er iets aan!!!!

Hun antwoord was dan ook formeel een verontschuldiging , ja daar heb ik wat aan??   Wat is dan Plicht in het leven.

Je bent Verplicht om te stoppen voor rood licht, is het dan mijn Plicht dat ik het VGZ de eerste moet betalen om vervolgens te wachten op mijn Overheidsuitkeringinstantie die mijn Loon uitkeerd halverwege de maand, en 3 weken lang moet kouwen op een stok voordat ik boodschappen kan gaan doen.

Nou ik denk het toch niet. Welkom in Wakker Nederland ik berust mij op mijn Plicht om niet mee te werken aan de discriminatie van het eigen Volk waar emigranten het beter en meer hebben dan wijzelf.

Mijn enige Plicht die tevens ook Verplicht is, is dood gaan en wil dit graag doen als ik 100 jaar oud ben!

Freedom of Speech

ve
door verwijderd - Aug 4, 2009 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag bear,

Het probleem wordt steeds duidelijker. Dat is de behandeling die nederlanders en medelanders de laatste 10 jaar in dit kikkerland krijgen. Door de privatisering en de haagse politiek worden vooral de burgers aan de ondergrens steeds verder de modder in getrapt. Het lijkt wel alsof dit een onomkeerbaar proces is en daarom is het doodzonde dat Pim vermoord is. Toen was er nog hoop op een ommekeer. Maar goed: praatjes vullen geen gaatjes. Advies: leef je leven voor zover mogelijk zoals je dat zelf wilt en luister niet/nooit naar slechte raadgevers.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2009 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pfff wat een grote woorden. Als je net zoveel moeite zou stoppen in het zorgen voor €80 extra op je bankrekening, dan zou je geen probleem hebben je premie te betalen. Toch?

Verder hou ik me er maar buiten, want jij hebt toch veel grotere woorden dan ik.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2009 om 23:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Qoute:  Pfff wat een grote woorden. Als je net zoveel moeite zou stoppen in het zorgen voor €80 extra op je bankrekening, dan zou je geen probleem hebben je premie te betalen. Toch?
Verder hou ik me er maar buiten, want jij hebt toch veel grotere woorden dan ik. Quote.

Ik zet persoonlijk mijn grote woorden om in daden anders snurkt iedereen rustig verder. Niet iedereen durft, Toch?

Genaaid geworden door de Wao met haar herkeuringen ASB Wet om mij  vervolgens niet 80 maar 800 euro te bekorten.  Dan zat ik hier waarschijnlijk niet op het Forum. Maar de realiteit is anders en ik zet mijn steun in voor de Minderbedeelden die hierdoor op een schaamelijke Voedselbank zijn aangewezen.

Een voedeselbank die het levenslicht zag tijdens de oorlog en die vervolgens schaamteloos in eeren werd gesteld.   Hoe slecht zou het vandaag de dag dan zijn, samen met onze economische crisis.

Respect voor mijn mede landgenoten die hun woorden van wetenswaardigheid omzetten in Daden!!!

De Vraag was:  Waarom factureerd het VGZ niet meer per medicijn

ve
door verwijderd - Aug 5, 2009 om 00:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag over waarom er niet per medicijn gefactureerd wordt, dient u aan de VGZ te stellen.

Als u in de 3e week uw uitkering krijgt, kunt u het geld voor de VGZ apart zetten en voor de 1e week betalen. U heeft als u dat nu gaat doen dan wel 1 maand betalingsachterstand en had dat in mei met het vakantiegeld kunnen rechttrekken.

Men kan alleen een beroep op de verzekeraar doen om kosten te vergoeden als men de premie op tijd betaald heeft. Daarom moet u vooraf de premie betalen.