Pi
door Pieter Vriens Dec 8, 2016 om 15:46
Garantie & verzekeringen

Zorgverzekering

Wederom moet ik een keuze maken uit het woud van zorgverzekeraars.
Als doel heb ik gesteld om een zorgverzekeraar te kiezen die ons premiegeld en hun winst? niet besteed aan het sponsoren van sportorganisaties zoals het betaald voetbal (Univee/Heerenveen enz) Olympische organisaties enz enz.
Om hier zeker van te zijn zou ik graag weten welke zorgverzekeraar niet aan deze geldverslindende acties meedoet en misschien kan KASSA mij hierbij helpen.

1471 9 Rapporteer

Ro
door Rob_1000 - Dec 8, 2016 om 16:07
35 Antwoorden / Vragen

Alle verzekeraars steken geld in reclame activiteiten, ieder op hun eigen manier. Overigens is het totale bedrag dat hieraan wordt uitgegeven (gemiddeld over alle zorgverzekeraars) € 0,35 per verzekerde per maand.
In ieder geval niet een bedrag waar ik van wakker lig.

Cookies
door Cookies - Dec 8, 2016 om 16:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je bent sowieso niet verplicht een 'keuze te maken uit het woud van zorgverzekeraars'. Je kan ook bij je oude zorgverzekeraar blijven.

Lijkt me een leuk stukje onderzoekswerk voor je zelf.

Om hier zeker van te zijn zou ik graag weten welke zorgverzekeraar niet aan deze geldverslindende acties meedoet

me
door mein33 Dec 8, 2016 om 18:09
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Bij je huidige verzekeraar blijven is ook een keuze uit het woud van zorgverzekeraars ;-))

Cookies
door Cookies Dec 8, 2016 om 18:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Niet met je eens, hij hoeft het bos er niet voor in.

tijger1
door tijger1 - Dec 8, 2016 om 16:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Misschien kan Kassa mij hierbij helpen"

Ten eerste moet u dat dan om te beginnen aan Kassa vragen. Dit is het consumentenforum.

Ten tweede hoeft u geen keuze te maken, als de zorgverzekeraar die u hebt al aan uw criteria voldoet. Dan blijft u toch gezellig daar?

Ten derde kunt u ze allemaal gaan bellen of hun verslagen gaan lezen, dan bent u helemaal op de hoogte van hun activiteiten.

Dus een beetje zelfredzaamheid kan geen kwaad,

hansje klein
door hansje klein - Dec 8, 2016 om 16:44
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Sponsoring hoeft helemaal niet negatief te zijn. Ook zorgverzekeraars kunnen daarmee een positieve betrokkenheid met de maatschappij tot uitdrukking brengen. VGZ sponsort bij voorbeeld alle medische hulpposten van de Nijmeegse Vierdaagse en meer.....

Organisaties als zorgverzekeraars zullen allemaal ergens sponsor van zijn om hun boodschap/visie te kunnen transporteren, zoals (lichamelijke) sport, gezondheid of medisch onderzoek. Het gaat NIET van de winst af, maar staat als de post 'goodwill' op de balans als activa en is daarmee een investering i.p.v. onkosten.

tijger1
door tijger1 Dec 8, 2016 om 16:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Sponsoring als goodwill op de balans? "Het gaat niet van de winst af" Waar gaat het dan van af?

En wat is een investering anders dan uitgesmeerde onkosten?

hansje klein
door hansje klein Dec 8, 2016 om 16:55
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Onkosten worden meteen afgeschreven.
Goodwill heeft een langlopende waarde als machines.
Waardes worden over meerdere jaren langzaam afgeschreven. Goodwill verhoogt de waarde van een onderneming. Kosten juist niet! Citaat fiscalist: De basis We maken in de boekhouding en ook fiscaal onderscheid tussen investeringen en kosten. Kosten gaan in het jaar van uitgave of de factuur ineens ten laste van het resultaat, die zie je dus alleen in de winst- en verliesrekening. Investeringen komen op de balans en worden afgeschreven. De waardedaling van investeringen is de jaarlijkse afschrijving. De afschrijving komt als kostenpost voor in de winst- en verliesrekening. Hetgeen nog niet afgeschreven is, staat als bezit op de balans.

tijger1
door tijger1 Dec 8, 2016 om 17:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Juist. Dus investeringen zijn uitgesmeerde kosten. Als die kosten aan apparaten en machines en dergelijke een bepaald bedrag te boven gaan, mogen ze niet in één keer als kosten geboekt worden.

Uitgaven aan sponsoring zijn ook kosten.

hansje klein
door hansje klein Dec 8, 2016 om 18:00
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Voor de liefhebbers: Goodwil als activa geboekt http://financieel.infonu.nl/administratie/72366-immateriele-vaste-activa.html

me
door mein33 - Dec 8, 2016 om 18:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@pieter vriens,

U heeft de vrije keuze uit 9 grote verzekeraars die samen middels tenminste 45 merknamen zorgverzekeringen aanbieden en die allemaal hetzelfde doel hebben, nl. via reclame en sponsering zoveel mogelijk klanten voor zich te winnen.
Deze klanten zorgen dan weer voor enorme inbreng van premiegelden waarvan een gedeelte van de Nederlandse zorg wordt betaald, het andere deel van de zorgkosten wordt betaald van belastinggeld.
De grootaandeelhouders en bestuurders van deze 9 verzekeringsmaatschappijen legt het ook bepaald geen windeieren.

Univé is één van de 11 merknamen van VGZ.

Het maakt voor u als verplicht verzekerde v.w.b. uw specifieke problemen niets uit bij welke verzekeraar u verzekerd bent, ze maken allemaal reclame en/of ze sponseren het één of ander.
Kijk alleen naar de verzekeraar die het dichts bij uw wensen in de buurt komt en houdt daarbij ook uw premiekosten in de gaten.

di
door digioma - Dec 8, 2016 om 18:28
646 Antwoorden / 29 Vragen

Liever m'n geld naar sportclubs dan naar de exorbitante salarissen van directeuren en management!
Van de resultaten van de sportclubs kunnen we nog iets zien en mogelijk genieten; van de uitgaven van de directeuren beslist niet.

ma
door maarten heest - Dec 8, 2016 om 18:35
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Pieter, DSW geeft relatief bijzonder weinig uit aan reclame-uitingen. En heeft een directeur met een zeer bescheiden salaris dat hij vaak ook nog eens weggeeft aan een goed doel.

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 8, 2016 om 18:47
1790 Antwoorden / 3 Vragen

tl;dr

Alle (4) zorgverzekeraars zijn geldverslinders, compleet overbodige tussenlaag dat enkel de prijzen opdrijft (oké, ook dat je wel uit de buurt van een arts blijft en jouw privacy is verre van veilig, opdat ze alles van je weten).

aurora1
door aurora1 - Dec 8, 2016 om 21:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U "moet" natuurlijk helemaal niet "een keuze maken uit het woude van zorgverzekeraars", u kunt rustig blijven zitten waar u zit.
Ik ga niet voor u uitzoeken wat u wilt, dat kunt en mag u helemaal zelf doen. Lijkt me ook wel leerzaam.