a.
door a.j. bos Mar 6, 2016 om 13:24
Geldzaken & recht

Aangetekende beroepsschrift door post nl kwijtgeraakt met alle gevolgen vandien

Door ons is een beroepsschrift van onze dochter aangetekend op de post gedaan.
Helaas is het door Post nl zoekgeraakt en niet op de plaats van bestemming aan gekomen,waardoor onze dochter honderden euro,s moet betalen.
Post nl vind niet dat ze verantwoord zijn voor het zoekraken van het aangetekend stuk ! en wil wel een vergoeding betalen van maximaal €.50,-
Wat moeten we hiermee ?

8909 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 6, 2016 om 15:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat een vervelende zaak!
Als je kunt aantonen dmv het verzendbewijs dat je het beroepsschrift ingestuurd hebt is er wellicht coulance mogelijk?

Van PostNl hoef je niet meer dan die € 50 te verwachten.
Zie hun Voorwaarden:
Wilt u iets belangrijks versturen per post? Kies dan voor de extra zekerheid van een Aangetekende brief. U krijgt een verzendbewijs, bent zeker van ontvangst en uw zending is verzekerd tot 50 euro.

ve
door verantwoordt Mar 7, 2016 om 17:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het moet toch voldoende zijn als het aangetekend wordt verzonden?
Het wegmoffelen moet wor den voorkomen door je er maar af te kunnen maken!
Het verzendbewijs moet voldoende zijn,een kopie zelf in bezit houden voor bewijs!

edrick3
door edrick3 Mar 7, 2016 om 18:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

het verzendbewijs is géén bewijs voor de verzonden inhoud.
Een kopie hoeft niet van een verzonden stuk te wezen.
M.a.w. : je kunt niets bewijzen.

getty
door getty - Mar 6, 2016 om 15:27
4179 Antwoorden / 10 Vragen

ALs u aantekent krijgt u altijd binnen een paar dagen bericht van acceptatie of weigering van het poststuk.
U heeft blijkbaar niets daarvan ontvangen. Waarom niet na een paar dagen direct contact gezocht, zeker met zoiets belangrijks als een beroepschrift?  Dan had u de brief nog een keer kunnen sturen, als u de brief niet op de allerlei laatste dag van de beroepstermijn hebt verstuurd natuurlijk.  Maar dan had u zich natuurlijk van te voren al ingedekt door de brief ook nog een keer per post gewoon te versturen.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 6, 2016 om 17:25
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Naar de rechter stappen en daar jouw verzendbewijs tonen.

ha
door harryromijn - Mar 7, 2016 om 12:45
272 Antwoorden / 0 Vragen

Aantekenen is ook niet een vervanging voor verzekeren. Enkel, dat iemand moet tekenen voor ontvangst. En ja, daar staat max € 50 aan vergoeding tegenover als het niet aankomt. En als het dan ter plekke wordt geopend en er zit niets in die envelop,... is het nog een geval van vereselijk jammer. Idem, als het op de plaats van bestemming per ongeluk de papiermand ingaat.

Daarom zou ik nooit iets, waar zo veel van afhangt als een proefschrift, aan wie-and-ook toevertrouwen en zelf brengen.

Lo
door Louismakers - Mar 7, 2016 om 12:45
3 Antwoorden / Vragen

Ik heb meerdere jaren op een postkamer gewerkt en had dagelijks tientallen aangetekende stukken post. Daarvan zijn er in al die jaren een enkele keer een poststuk dat aangetekend was verstuurd verloren gegaan. De werkwijze van de Post was toen dat ze geen actie ondernamen vóórdat er een periode van 3 maanden was verlopen. Nadien kon je een klacht indienen en maar hopen dat je er nog iets van zou vernemen. Een vergoeding van NLG 50,00 was toen het maximum haalbare of een weg naar de rechter. Want tante Post deed er verder niets meer aan. Je had dan gewoon het nakijken, machtig als tante Post was. Ik verstuur nog wel eens aangetekend, maar heb nog nooit een bevestiging ontvangen dat het poststuk is ontvangen. Ik heb dan wel een reçu dat ik het aangetekend heb vestuurd.

Bo
door Bonte Specht - Mar 7, 2016 om 12:50
45 Antwoorden / Vragen

Herkenbaar, ik heb hetzelfde meegemaakt, met iets anders.

Ik ben blijven "zeuren" maar nee, ze weten niet waar het stuk is.
Ik kan via de track and tracé code zien dat het volgens hun is afgeleverd, maar niemand heeft iets ontvangen.
Nooit meer achterhaald, ik heb alleen de verzendkosten terug gekregen.
Ik ben bang dat voor uw hetzelfde zal zijn. Helaas..

sc
door scorpio69 - Mar 7, 2016 om 12:52
15 Antwoorden / Vragen

Bij een aangetekende brief verzonden door Post.nl is Post.nl gehouden aan de door haar gestelde regels.
Aangezien Post.nl heeft toegegeven dat het stuk is verloren, dan wel beschadidg is en derhalve de maximale vergoedingsregeling treft bij een aangetekende brief - te weten 50 euro + vergoeding verzendkosten naar ik mag aannemen - is de koek verder op.

U kunt de ontvangende partij van dit beroepschrift hiermee overtuigen (Post.nl bewijs van verzending & schadeloosstelling door verlies) dat er sprake was van overmacht. Immers een derde partij (Post.nl) heeft zich helaas niet hun verplichtingen kunnen voldoen.
Wellicht dat daar de "coulance" gehaald kan worden met de vraag of men met een kopie van het 'beroepschrift' alsnog genoegen willen nemen, waardoor de opgelegde boete (?) van honderden euro's nog eens nader bekeken kan worden, resp. mogelijk herzien kan worden.
Anders raad en daad vragen bij uw rechtsbijstandverzekering (indien aanwezig)

ma
door marleenvanh - Mar 7, 2016 om 13:24
452 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer iets aangetekend verstuurd is dan heeft de ontvanger moeten tekenen. Kan Post.nl dat niet aantonen dan in hebben zij niet volgens hun eigen regels gewerkt en zijn ze AANWIJSBAAR nalatig geweest. Voor zover ik weet kunt u zo'n handtekening digitaal opvragen aan de hand van uw verzendbewijs. http://www.postnl.nl/versturen/brief-of-kaart-versturen/verzendopties/aangetekend/ Is daar een handtekening dan is het bij de ontvanger zoek geraakt. Tenzij iemand van post.nl willens en wetens heeft gefraudeerd door zelf een handtekening te plaatsen.
Komt u er niet uit dan inderdaad de rechter en die kan de postbode die een en ander afgeleverd heeft/zegt te hebben aan de tand voelen.

wn
door wnn526358 - Mar 7, 2016 om 16:41
4 Antwoorden / 10 Vragen

Heb dit een paar jaar geleden meegemaakt toen ik een aangetekend pakketje naar Engeland had gestuurd. Post.nl claimde dat zij niet verantwoordelijk zijn zodra het grensoverschrijdende pakketjes zijn. Heb uitgezocht wie de verzending in Engeland had waargenomen en heb een klacht ingediend bij die firma. Heb ook hoofd post n.l. ingelicht en een bezwaarschrift ingestuurd. Na maanden van telefoontjes en emails, heb ik eindelijk het bedrag van het pakketje vergoed gekregen, terwijl Post .n.l. van begin af aan claimde dat zij slechts 35 euro wilden vergoeden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 7, 2016 om 16:42
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Allereerst: Getty? Sedert wanner ontvang je als verzender bericht dat een aangetekend verzonden stuk is afgeleverd? Dat gebeurt alleen als je daarom extra vraagt en betaalt.

Dan een reactie op de vraag: graag meer details. De achtergrond van mijn vraag is het gegeven dat u kunt aantonen dat het beroepschrift aangetekend is verzonden! Als uw dochte nu honderden euro''s moet betalen is er reden genoeg lijkt mij dat  de instatie die dat oordeel heeft geveld wordt aangeschreven met bijv. een beroep op onmacht of wel dat het niet aan uw dochter ligt dat het beroepschrift niet is ontvangen.

Wel is van belang dat bij het ontvangen van een beroepsschrift door rechtspraak.nl ALTIJD een ontvangsbevestiging wordt gezonden die klaarblijke niet door uw dochter is ontvangen. Feitelijk had er 'dan al een lampje moeten gaan branden' maar ja, wie is er op bedacht.

Zie dit artikel: http://www.bernhaege.nl/post-aangetekend-versturen-niet-geheel-zonder-risicos-voor-de-afzender

getty
door getty Mar 7, 2016 om 18:06
4179 Antwoorden / 10 Vragen

BIJ aangetekend versturen krijg je altijd een verzend en ontvangstbewijs.

dit komt van de site van post nl, de kosten verschillen alleen afhankelijk van of je naar het binnen of buitenland verzend.  Je betaalt dus niet extra voor een verzend of ontvangst bewijs.

Voordelen aangetekend versturen

  • Verzendbewijs
  • Geadresseerde tekent voor ontvangst
  • Uw Aangetekende brief volgen met Track & Trace
  • Tot 50 euro verzekerd

jo
door jorisw - Mar 7, 2016 om 17:04
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Post is geen waterdicht systeem en is dat ook nooit geweest (hoe goed mensen ook hun best doen, er kunnen altijd incidenten gebeuren waardoor post verloren gaat). Voor belangrijke zaken moet je altijd zelf in de gaten houden of het goed gaat.

Ha
door Hans-Yvon - Mar 7, 2016 om 17:10
1 Antwoorden / Vragen

Post NL is verantwoordelijk voor het transport en dus ook voor de schade
normale verzending is verzekerd tot 50 euro
aangetekende verzending is verzekered tot 500 euro
Volhouden, schrijven en wanneer nodig naar de rechtswinkel gaan

getty
door getty Mar 7, 2016 om 18:09
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Het is € 50 voor een aangetekende brief en € 500 voor een aangetekend pakket.

miekmol
door miekmol - Mar 7, 2016 om 17:18
201 Antwoorden / 50 Vragen

Als ik iets belangrijks moet versturen, stuur ik het ook altijd tegelijk via een fax en via een e-mail, dan heb ik altijd een bewijsje in handen.
Daarnaast scan ik alles en sla het op op mijn computer.

ha
door halex - Mar 7, 2016 om 18:13
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Post NL vindt wel dat ze verantwoordelijk is voor het zoekraken, anders zouden ze geen € 50 aanbieden. Post NL vindt dat zij niet verantwoordelijk en aansprakelijk is voor de vervolgschade. Daarom verstuur ik stukken die een juridisch gevolg hebben altijd zowel aangetekend als per gewone post. De kans dat ze beide kwijtraken is minimaal. De aangetekende zendig is vooral bedoeld om aan te tonen dat het stuk tijdig is verzonden.
Wat u nog kunt doen is een kopie van het beroepsschrift inzenden met daarbij het verzendbewijs van de vorige zendig, waarbij u aangeeft dat u weliswaar te laat bent, maar de termijnoverschrijding verschoonbaar vindt omdat het stuk buiten uw schuld om niet is verzonden.

lo
door lopaka - Mar 7, 2016 om 19:15
70 Antwoorden / 47 Vragen

Een belangrijke tip: Als je een belangrijk stuk (brief/pakket) aangetekend verstuurd neem dan na 2 dagen telefonisch contact op met de ontvanger of het ook is aangekomen. Dit heeft mij al veel ellende bespaard.

fc
door fcoolsma - Mar 8, 2016 om 14:04
4 Antwoorden / 0 Vragen

Stuur in het vervolg aangetekend met bericht van ontvangst. Je weet dan zeker dat het is bezorgd en wie het heeft aangenomen. Het bericht bewaar je bij het verzendbewijs en heb je in handen bij wie de fout ligt en wie het boven tafel moet halen.