sj
door sjaantje109 Jul 2, 2012 om 16:01
Geldzaken & recht

Aankoop stukje grond

De gemeente verkoopt aan de hele straat een stuk grond. De taxaties zijn verschillend, wie meer grond kan kopen betaalt minder per m2. Wie minder heeft betaalt meer. Kan dit zomaar? Prijs per m2 is toch prijs, dan betaal je toch hetzelfde per m2 maar meer of minder naar gelang je hoeveelheid m2 is???

Een klein stukje is dus gemiddeld duurder dan een groot stuk. Kan dit zomaar? En kan de gemeente op een taxatie terugkomen?? (ze hadden het eerst lager getaxeerd nl.)

686 5 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Jul 2, 2012 om 16:13
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Waarschijnlijk zijn de kadasterkosten per persoon berekend en voor iedereen gelijk.
Als je deze dan omzet naar m2 prijs klopt het wat de gemeente berekend.

Jantje

sj
door sjaantje109 - Jul 2, 2012 om 16:26
52 Antwoorden / 25 Vragen

Nee het heeft niets met kadasterkosten te maken: die worden apart berekend.

getty
door getty - Jul 2, 2012 om 18:21
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Er gelden volgens mij geen vaste grondprijzen. De gemeente mag als eigenaar zelf weten aan wie en voor hoeveel het verkocht kan worden. Ze willen het liefste zoveel mogelijk verkopen, dan is het dus logisch dat je bij meer vierkante meters een soort van korting krijgt. Het mag dus gewoon wat ze doen, als u de eigenaar van de grond was en deze wilde verkopen, mag u ook uw eigen verkoopeisen stellen.

edrick3
door edrick3 - Jul 2, 2012 om 18:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo sjaantje109,

.....Kan dit zomaar? Prijs per m2 is toch prijs, dan betaal je toch hetzelfde per m2 maar meer of minder naar gelang je hoeveelheid m2 is.....

Het is dus net de kruidenier: een grootverpakking is goedkoper per 'eenheid' dan een kleine verpakking.

Met vr.gr.

wolfenjong
door wolfenjong - Jul 2, 2012 om 20:30
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Mijn reactie na de gemeente zou zijn in deze, we betalen allemaal de zelfde lage prijs per meter, zo niet, heb ik geen interesse meer in de grond.
Volgens mij helpt dat, zeker als er meer mensen in de straat zo reageren.

Succes er mee.