la
door lannasilva Sep 8, 2006 om 16:04
Geldzaken & recht

Achterstallige reiskosten + loon

mijn werkgever waar ik al 1 maand niet meer werk, komt niet over de brug met reiskosten + loon over mijn gewerkte periode. Door een grove overwaarde op mijn huis kom ik niet in aanmerking voor hulp van een rechtswinkel. Een advocaat inhuren weegt niet op tegenover het geld wat ik nog te goed heb (€ 200,00).

Ik zit er nu over te denken om dit bedrag via een incassobureau te laten incasseren. Wat zijn hiervoor de voorwaarden. Mijn enige bewijs zijn de ingeleverde werkbriefjes en de reiskostenbriefjes.

Ik ben benieuwd naar suggesties.  Persoonlijk langsgaan is voor mij geen optie, aangezien hij geen lieverdje is.

315 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 8, 2006 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Lannasilva,

heeft u al contact gehad met een incassobureau, zoals ik geadviseerd heb bij de forums......?

Zie: incassobureau

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Sep 8, 2006 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Lanasilva,

Het lijkt me het beste om een incassobureau in te schakelen:

Incassobureau voor particulieren:

Het komt geregeld voor dat particulieren (de gewone consument dus) niet bij een incasso-bureau terecht kunnen als ze een vordering op een andere particulier of firma hebben. Bij onderstaand incasso-bureau kunnen ze dan wél terecht. Dit incasso-bureau werkt op basis van no cure no pay tot aan een maximum van € 750,-. Daarboven (tot aan € 5000,-) betaal je bij geen sukses maar € 29,95.

Contactgegevens Nedincasso

Nedincasso

Postbus 95
6800 AB
Arnhem

Bezoekadres:
Cronjéstraat 10
6814 AH Arnhem

http://www.nedincasso.nl/

Algemeen tel: +31 (0) 26 - 3724 404
Fax: +31 (0) 26 - 3723 360
Verkoop +31 (0) 26 - 3724 508
Email:
info@nedincasso.nl

Overige
KvK Handelsregister 09 14 63 32
BTW nummer NL 8139.70.209.B01

Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2006 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens de bepalingen in het BW bij arbeidsocvereenkomstenrecht heeft u recht op betaling. U kunt dat uitsluitend civiel vorderen. U kunt tot een bedrag ad € 5.000,00 procedren zonder advocaat maar het is wel zinvol om een gerechts deurwaarder in te schakelen. (M.i. beter dan een incassobureau.) (Een incassobureau moet uiteindelijk ook een gerechtsdeurwaarder inschakelen.)

ve
door verwijderd - Sep 8, 2006 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

read@ betaalt dat bureau dan ook de griffirechten?