el
door elselien Nov 20, 2007 om 23:06
Geldzaken & recht

Ante-datering

Is het toegestaan om een verkeerde datum boven een brief te zetten?

Wat is het geval? Een zorgverzekeraar moet zijn polisverlengingen optijd versturen: de nieuwe polissen mochten dit jaar op zijn laatst op 19november bij de klant aankomen. Echter mijn zorgverzekeraar stuurde de polis te laat, maar de bijbehorende brief had een eerdere datum. (20 november ontvangen, 8 november gedateerd). Is dit wettelijk toegestaan?
Immers de verzekerde wordt hierdoor benadeeld, omdat er minder tijd overblijft om te reageren.

Hartelijk dank voor jullie antwoorden.

380 3 Rapporteer

tonnieboy
door tonnieboy - Nov 21, 2007 om 06:16
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Is 1 dag te laat ontvangen echt een probleem voor de overstap ? Men heeft kennelijk een fout gemaakt bij de verzending waardoor de datum van de bijbehorende brief niet correct / juist is.

my
door mylo1 - Nov 21, 2007 om 19:22
75 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn vriend heeft een zorgverzekering bij Agis...ook nog niets ontvangen..behalve een briefje verleden wwek ..dat het nog 2 weken kan duren??

Ik zelf zit bij Zilveren Kruis Achmea en heb het al 2 weken binnen!

el
door elselien - Nov 21, 2007 om 23:51
41 Antwoorden / 5 Vragen

"Echter mijn zorgverzekeraar stuurde de polis te laat, maar de bijbehorende brief had een eerdere datum. (20 november ontvangen, 8 november gedateerd). Is dit wettelijk toegestaan?
Immers de verzekerde wordt hierdoor benadeeld, omdat er minder tijd overblijft om te reageren. "

Ik stelde bovenstaande vraag.  Ik wil gewoon zuiver juridisch antwoord op de vraag of ante-datering (d.i. opzettelijk een eerdere datum op een brief zetten) wettelijk is toegestaan. Het lijkt me dat dit niet mag, want hierdoor zou er op veel manieren fraude gepleegd kunnen worden, zonder dat dit vastgesteld kan worden.
Het asntwoord van Labschwanz vind ik dus zeker niet goed.